| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Maktülün Son Sözü 'Filifu' Oldu: Katilcilik
Üstün Akmen



Olgunluk dönemini yaşayan genç kuşağın başarılı yazar, yönetmen, oyuncu, dekor tasarımcısı Yiğit Sertdemir (1979)’in yazdığı, yönettiği, dekor tasarımını yaptığı “Katilcilik” başlıklı oyun, Altıdan Sonra Tiyatro yapımı olarak sahnelenmekte.

Oyunda, sanal ortamda yarattıkları farklı kimliklerle tanışan üç kadının bir gece buluşmaya karar vermesiyle başlayan “gergin gece”, oyunlarla eğlenceli bir hale dönüşüyor, kadınlar birbirlerinden de güç alarak, sonunu tahmin etmedikleri ve hayatlarını tamamen değiştirecek bir geceye başlıyor. “...cilik” ekinin bir oyunu ansıttığı ana tema’da, metnin ve sahnelemenin içinde de yer alan bir oyun oynanıyor. Oynanan oyun her ne kadar çocuksu görünse de, sonuç itibariyle hayli can acıtıcı, hatta “can alıcı” sonuca gidiyor.

Yiğit Sertdemir oyununda, kurgu itibariyle somut ve fiziksel anlamda varolan katil ya da katilleri kendine özgü yazım tekniğiyle polisiye içinde değerlendirmiyor. Oyun, sonunda bir cinayete bağlanacağı başından işaretlenerek o cinayet anına ulaşma süreçlerinin altını çizerek gelişiyor. Sertdemir, oyun süresince izleyicinin belleğine yeri geldiğinde birini öldürebileceğini fısıldarken, herkesin “her halükarda” birini öldürebileceği gerçeğini belleklerde tartışmaya açıyor.

ALENİ İTİRAFLARIM
Yıllardır içimde pamuklara sararak sakladığım, umutlar bağladığım Yiğit Sertdemir’in bu eserini konu itibariyle pek sevmediğimi söylemeliyim. Sessiz sinema, şişe çevirmece ve nihayet “Filifu” oyunlarından neden/sonuç ilişkisine yürüyemediğimi ifade etmeliyim. “Herkesin kendine göre bir ‘öldürme’ nedeni vardır, bu üç kadının kendi öz benliklerinde gelişen çatışmaların ve bilinçaltlarında birbirleriyle hesaplaşmalarının olması doğaldır, ama Sen Ey Seyirci… Onların eyleme geçmelerini tetikleyen nedenleri bulmak senin görevlerin arasındadır” iletisinin bana geçmediğini de açık yüreklilikle itiraf etmeliyim.

Diğer taraftan, Yiğit Sertdemir’in rejisinde, hem de 85 dakika içinde, “İlk Buluşmalarının Bir Gece Sonrası”, “İlk Buluşmalarının 8 Gün Sonrası”, “İlk Buluştukları Gece”, “İlk Buluşmalarının 10 Gün Sonrası”, “İlk Buluşmalarının İlerleyen Saatleri”, Bir Gece Sonrası”, “İlk Buluşmalarının 9 Gün Sonrası” ve nihayet gene “İlk Buluşmalarının İlerleyen Saatleri” başlıkları altında yedi bölümde anlatım gerçekleştirmesini sevdiğimi deyivermeliyim.

SERTDEMİR’İN ALNINDAN ÖPECEĞİM
Böylece bir yandan olayları anlatırken, bir yandan karakterlerin olay öncesi/sonrası davranışlarını sergiletmesini zekice bulduğumu; tavana asılı bir ekranda chat’leşmeleri vererek hem black-out kâbusunu atlatmasını, hem de izleyeni yeni tabloya hazırlamasına alkış tuttuğumun notunu sizlere iletmeliyim. Kısıtlı-sınırlı olanakları olan dar oyun alanını, izleyicinin önünde öne-arkaya kayarak hareket edebilen iki işlevsel dekor elemanıyla nasıl kimi zaman perde, kimi zaman kitaplık, kimi zaman 900’lü hatların ofisi, kimi zaman da morga dönüştürebildiğini takdirle anımsayıp, rastladığım ilk yerde kendisinin alnından öpmeliyim.

KORTAN-KADİM-KESKİN ÜÇLÜSÜ
Onur Kahraman’ın oyuna yakışan özgün müziği, İsmail Sağır’ın başarılı ışık tasarımlarıyla güçlenen oyunda Ebru Gözdaşoğlu (900’lü Hatlardaki Kız), Erkan Kortan (Morgdaki Adam), Seyfi Erol (Kütüphanedeki Adam) ve Onur Tuna (Evsiz)’nın temellendirdikleri aksiyonlar, rollerini kurmalarına yardımcı oluyor.
Aslı Can Kortan, Gülhan Kadim, Şirin Keskin can verdikleri karakterlerin fiziksel yaşamlarını, o karakterlerin ruhsal yaşamlarının başladığı en derine ulaşana dek derinleştiriyorlar. Gerçi Aslı Can Kortan bir adım önde, ama üçü de yeteneklerinin ana yönelimlerini aramakta doğrusu pek mahirler.
Rollerinin fiziksel yaşamlarına ilişkin maddi, fiziksel, somut bir çizginin sağlam desteğini almışlar, boşlukta salınmıyorlar, sallanmıyorlar, iyice belirginleştirdikleri patika boyunca rahatça ilerliyorlar.

Üstün Akmen
Evrensel


Yazarın Tüm Yazıları

Oyun tanıtım sayfası:  Katilcilik
 
Paylaş      
Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 64
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
27 MART… UMUDUNU ARAYAN BİR GÜN (Ahmet Yapar)
YOKLAMA LİSTESİ (Skeç)
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Kültür Nazırı Ömer Çelik de Yalan Söylüyor. AKM'yi Yıkacaklar (Üstün Akmen) - 7/27/2013
  • Kinky Boots: Sivri ve yüksek topukların üzerindeki erkekler (Ali Kemal Güven) - 7/26/2013
  • yavuzer çetinkaya (Murat Örem) - 7/21/2013
  • Üstün Akmen, Melih Gökçek'e Hayranlığını (!) Yazdı (Üstün Akmen) - 7/20/2013
  • afife jale ; anadoluda - ahter-i dünbale-dar - (Murat Örem) - 7/20/2013
  • Köhneleşmiş Bir Vahşet Tiyatrosu Örneği: Islah Evi (Üstün Akmen) - 7/19/2013
  • Tiyatrocular, Operacılar, Dansçılar Artık SES Çıkarmalı (Üstün Akmen) - 7/19/2013
  • Tiyatro Dünyası Oyuncuları'ndan Bir Vodvil/Fars: Arapsaçı (Üstün Akmen) - 7/8/2013
  • Buyer & Cellar: Barbra Streisand patronunuz/yeni en yakın arkadaşınız olursa!... (Ali Kemal Güven) - 7/8/2013
  • Çok Yıllık Karıma Çok, Ama Çok Açık Mektup (Üstün Akmen) - 6/26/2013
  • Maktülün Son Sözü 'Filifu' Oldu: Katilcilik (Üstün Akmen) - 6/24/2013
  • Toplum - Sanat - Ülke (Erdal Yıldırım) - 6/24/2013
  • Salieri ile Mozart: -Önce Müzik Sonra Söz- ve -Opera Müdürü- (Üstün Akmen) - 6/22/2013
  • Başbakanımız Efendimiz AKM İçin Yalan Söylemeyi Sürdürüyor (Üstün Akmen) - 6/22/2013
  • Bette Midler 30 Yıl Aradan Sonra Broadway'de Gişe Rekoru Kırıyor! (Ali Kemal Güven) - 6/22/2013
  • Güngör Dilmen'e Saygı: Aşkımız Aksaray'ın En Büyük Yangını (Üstün Akmen) - 6/20/2013
  • Huzura Alınmak, Padişahım Çok Yaşa Diyerek Secdeye Varmak (Üstün Akmen) - 6/20/2013
  • Ağaç Bir Baskının Simgesidir (Yurdagül Yurtseven) - 6/14/2013
  • DENİZ GÖKÇER'i dinlerken.. (Pınar Çekirge - Yavuz Pak) - 6/10/2013
  • Darwin'in Kaplumbağası (Cüneyt İngiz) - 6/10/2013
  • Günlerden Cumartesi, Meydanlardan Taksim (Nedim Saban) - 6/7/2013
  • Twitter Belası (Nedim Saban) - 6/7/2013
  • Boyun Eğmedik, Eğmeyeceğiz... (Üstün Akmen) - 6/6/2013
  • Son Oyun - Bir Ülke İçten Nasıl Bölünür??? (Deniz Zengin) - 6/6/2013
  • Samsun'da, -Baban Kimdi Bilemezdin- Deniliverince: Neyzen (Üstün Akmen) - 5/29/2013
  • Açıkça'dan Dut Şerbeti… (İhsan Ata) - 5/27/2013
  • Yaşamaya Dair (Üstün Akmen) - 5/27/2013
  • Devlet Benden Korkar Çünkü Tiyatrocuyum... (Kaan Erkam) - 5/26/2013
  • Taksim'de Kendi Kendine Takılmak… (Arda Aydın) - 5/25/2013
  • Antalya'da Sevgi, Merhametsizlikle Yer Değiştirirken: Othello (Üstün Akmen) - 5/25/2013
  • Bir Oyuncu; Şebnem Köstem (Pınar Çekirge - Yavuz Pak) - 5/24/2013
  • Kitap İncelemesi: Yargıtatör (Tiyatro Oyunu) (Serkan Fırtına) - 5/24/2013
  • Masalların Duvarları Yüksek Olur: Peri Devden Korkuyor (Üstün Akmen) - 5/21/2013
  • Memet Ali Alabora Röportajı (Ulya Altıntaş) - 5/17/2013
  • Evrim, Ya Geriye Doğru da İşlerse: Kaplumbağa (Üstün Akmen) - 5/15/2013
  • Yar Bana Bir Ödül (Nedim Saban) - 5/15/2013
  • Hint Uygarlığı ve Tiyatrosu Üzerine (Serkan Fırtına) - 5/11/2013
  • Ödüllendirilemeyenler (Nedim Saban) - 5/11/2013
  • Made In Birol Güven Damgası Sahnede: Yatak Odası Diyalogları (Üstün Akmen) - 5/11/2013
  • Bir Hışmınan Geldi Geçti Globe Theatre, Peh, Peh, Peh: Kral Lear (Üstün Akmen) - 5/6/2013
  • Pal Sokağı Çocukları - Ankara Devlet Tiyatrosu (Kurtuluş Bilgilioğul) - 5/6/2013


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    12 Şubat'tan itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
    Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |  ..