ÇGSM - Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi Aralık 2011 Atölye Çalışmaları (12/5/2011)
ÇGSM, ARALIK AYINDA ATÖLYE VE SÖYLEŞİLERE DEVAM EDİYOR
İBB Şehir Tiyatroları Çağdaş Gösteri Sanatları Proje Geliştirme ve Uygulama Merkezi (ÇGSM), Aralık ayında 7 ayrı atölye ve bir söyleşi gerçekleştirecek. Halen başvuruların yapılabildiği atölyeler, sahne sanatlarından profesyonellere yönelik ücretsiz gerçekleştiriliyor.
İBB Şehir Tiyatroları Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nin 3. katındaki ÇGSM’de gerçekleşecek olan bu atölyeler dışında ÇGSM bu ay uluslararası bir konukla bir söyleşi gerçekleştiriyor. Çağdaş İran sinemasının en önemli isimlerinden, birçok uluslararası ödüle sahip, “Sarhoş Atlar Zamanı”, “Kaplumbağalar da Uçar”, “Kimsenin İran Kedilerinden Haberi Yok” gibi filmlerin yönetmeni, hâlihazırda ülkemizde yeni filminin çekimlerini gerçekleştiren Bahman Ghobadi ile "Çağdaş Sinema Oyunculuğu” üzerine yapılacak söyleşi; 13 Aralık 2011 tarihinde, saat 15.00’te Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi fuayesinde düzenlenecek.
ÇGSM’nin Aralık Ayı Atölyeleri
Oyuncunun oyun kurmada yararlandığı temel yardımcılardan obje kullanımı üzerine uygulamalı çalışmaların yapılacağı Emre Koyuncuoğlu’nun “Sahnede Obje Kullanımı”, diyafram açma ve kontrolü, doğru ve sağlıklı ses kullanımı, ses genişletme ve güçlendirme gibi konular üzerine temellendirilen İlknur Açıkel’in “Sesin Hareketi, Hareketin Sesi” atölyesi, bedenin bir araca dönüşümü ve bedenin şeyleri araçsallaştırması üzerine çalışılacak olan Ayşe Orhon’un “Cisimsizleşen Beden” atölyesi, izleyen/izlenen olarak, bedenin kendini ifade edişini zaman/uzam/ilişki açılarından irdelendiği Sevi Algan’ın “Gösterge olarak Beden” atölyesi, Homeros’un Odysseia epiğinden yola çıkarak site-spesifik bir performans yaratılması hedeflenen Serdar Biliş’in “Odysseia’yı Yeniden Okuma” yazarlık atölyesi, geleneksel Japon ve antik Yunan tiyatroları ve dövüş sanatlarının etkileriyle oluşmuş Suzuki tekniği ile oyuncunun beden ve duygu farkındalığını arttıran, doğaçlama tekniklerine dayalı Viewpoints tekniğinin çalışıldığı Fatih Gençkal’ın “Suzuki/Viewpoints” atölyesi, gösteri sanatlarını bir bedensel pratik olarak ele alarak, “beden dramaturjisi” ile dansçı/oyuncunun bedeninden yola çıkan bir okuma/analiz öneren Evren Erbatur’un “Gösteri Sanatlarında Beden Dramaturjisi” olarak sıralanabilir.
• Emre Koyuncuoğlu, “Sahnede Obje Kullanımı” Perşembe, 13.30 – 16.30 8, 15, 22, 29 Aralık 2011
• İlknur Açıkel, “Sesin Hareketi, Hareketin Sesi” Koro için Ön Çalışma Pazartesi ve Cuma, 11.00 – 13.00 5, 9, 12, 16, 19, 23, 26, 30 Aralık 2011
• Ayşe Orhon, “Cisimsizleşen Beden” Hareket Atölyesi Pazartesi ve Salı, 14.00 – 17.00 19, 20, 26, 27 Aralık 2011
• Sevi Algan, “Gösterge Olarak Beden” Hareket Atölyesi Salı, 10.30 – 13.30 6, 13, 20, 27 Aralık 2011
• Serdar Biliş, “Odysseia’yı Yeniden Okuma” Yazarlık Atölyesi Salı, 18.00 – 21.00 6, 13, 20, 27 Aralık 2011
• Fatih Gençkal, “Suzuki – Viewpoints” Atölyesi Çarşamba, 11.00 – 14.00 7, 14 Aralık 2011
• Evren Erbatur, “Gösteri Sanatlarında Beden Dramaturjisi” Çarşamba, 14.30 – 17.30 7, 14, 21, 28 Aralık 2011
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...