| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |

Oyun Hakkında Yorumlar




Üç Kız Kardeş

Fazla Mesai Tiyatro Grubu

Başlangıç Yılı : 2019

Puan : 0.58 / 10    
Merak Edenler : 19 kişi


Paylaş      
Kadro :
Yazan: Anton Çehov
Yöneten: Can Törtop

Fazla Mesai Yapanlar
Akın Kaplan
Alev Gökmen
Bilge Soylu
Enise Akay Çelik
Esin Marti
Gülen Uncu
Murat Yazan
Nazan Özgür
Oğuzhan Polatkan
Özgür Levent Övünç
Pınar Güngör
Tarık Çatalkaya
Turgay Özkun


Oyun Hakkında :
Anton Çehov’un 1900 yılında yazdığı tiyatro oyunu ilk olarak 1901 yılında Moskova Sanat
Tiyatro’sunda sahnelenmiştir.

Oyun, Rusya’da yaşayan aristokrat bir ailenin, zamanla değişen yaşam şartları ve insani
değerler karşısında yaşadığı çelişkileri, bireysel çöküşleri ve ailenin itibar kaybını konu
almaktadır.

Şimdiki zamanı yaşamayı göz ardı ederek, devamlı gelecek ile ilgili hayal kuran ve beklenti
içinde yaşayan, bir yandan da geçmişin izlerini birbirlerine hatırlatan General Provozov’un
kızları Olga, Maşa ve İrina, kasaba hayatından kurtulup Moskova’ya geri dönme özlemiyle
yaşarlar. Ancak askeri garnizona gelen subayların ve kardeşleri Andrey’in karısı Natasha’nın
hayatlarına girmeleriyle, yaşadıkları anların kıymetini, Rus halkının içsel bunalımını, ilişkilerin ve bakış açılarının farklılığını, yaşamın çalkantısını, sınıflaşmayı farkederler. Fakat askerlerin misafirlikleri uzun sürmeyecektir.

Var oluş anlamını, geleceğe dair umutları, geçmişin izlerini gözler önüne seren Üç Kız Kardeş, umudun ve umutsuzluğun birlikteliğine de şapka çıkarttırıyor.

‘Yaşam yavaş yavaş değişmek zorundadır..’

Karakterler
Olga: Ailenin en büyüğü (Nazan Özgür)
Maşa: Kuligin ile evli (Pınar Güngör)
İrina: En küçük kardeş (Alev Gökmen)
Andrey Sergeyeviç Prozorov: Olga, Maşa ve İrina’nın ağabeyi (Oğuzhan Polatkan)
Natalya İvanovna: Andrey’in eşi (Enise Akay Çelik)
İvan Rovaniç Çebutikin: Orduda doktor. 60 yaşında. (Turgay Özkun)
Aleksandr İgnatyeviç Verşinin: Yarbay. Ailenin eski bir tanıdığı. (Özgür Levent Övünç)
Baron Nikolay Lvoviç Tuzenbah: Üstteğmen. İrina’ya aşık. (Akın Kaplan)
Vasili Vasiliç Solyoniy: Yüzbaşı. İrina’ya aşık. (Esin Marti)
Aleksey Petroviç Fedotik: Teğmen. (Tarık Çatalkaya)
Fiyodor İlyiç Kuligin: Maşa’nın kocası. Lise öğretmeni. (Murat Yazan)
Ferapont: İşitme kaybı olan yaşlı yardımcı. (Gülen Uncu)
Anfisa: Ailenin bakıcısı. 80 yaşında. (Bilge Soylu)
Bir hikaye, davranışlar ve Çehov’un fotoğraf karesi gibi anlatımıyla, “an” ın basitliği ve “öylece” geçen zaman. Tuzenbach’ın tutkuları için yapmayacağı şey yoktur..! (Akın Kaplan)


Gerçeğin kıyısında olduğunu zanneden ancak ayakları bile ıslanmamış insanlara baktıkça dalga olmak istiyor Solyoniy.. Tüm umutsuzluğu cesareti ile göğüslüyor; sonunun ne olacağını bile düşünmeden.. Kiminin iç sesi, kiminin yüzleşmekten çekindiği, kiminin aynası, kiminin yarası Solyoniy.. (Esin Marti)

Umutsuzluk içinde bile bir umut...
Başkaları için ulaşılmaz olan şeyler, bir başkası için istenmeyen bir hayat olabilir... Yüzüne kapanan kapılar, kalp kırıklıkları, hiç yere bitip tükenen bir hayat... Bunların içinde yine de bir gün olur umuduyla yaşamak ve yok olmak...
Sonsuz özlem ile yitip giden bir hayat... Belki bir gün umuduyla yaşayan bir kız...
(Alev Gökmen)

Geride kalan yıllar,gizli kalmış aşklar ve yaşanmışlıkların sonu yanlızlık ve pişmanlık...Şimdi hiçbir şey hatırlamıyorsun doktor... Adam sende hem ne farkeder ki. (Turgay Özkun)

İçinde bulunduğu dünyanın farkında olmadan kendi doğrularıyla hareket ederken değişen koşulların vehamitine kapılarak bencilliği ile dikkat çeken bir karakter “ işte sana Nataşa.. (Enise Çelik Akay)

Ailesi uğruna feda edilmiş bir yaşam, geleceğe karşı gittikçe azalan umutlar ve sonunda kabulleniş.. (Nazan Özgür)

Umutla baharı beklemek sonra sonbaharda yaprak dökmek gibi.. (Pınar Güngör)

Hayal kırıklıkları ve yaşamın dayatmaları karşısında boyun eğiş... (Murat Yazan)

Hayat, sen planlar yaparken başına gelenler, seçimlerinle yol gösterendir.. Mühim olan olduğu gibi kabullenmek.. (Oğuzhan Polatkan)

Doyduğun yerdir evin. Ruhunu doyurmak ise isteğin, kalbinle aklının orta yolunu bulmak gerekir.. (Bilge Soylu)

Hayatın sunduklarını nasıl kabul edersen, mutluluğunu biçimlendirmek de o kadar kolay olur.. (Gülen Uncu)

Kendi hayatına sarılan mutlu, başkalarının seçimlerine razı olanlar ise beklenti içinde yaşarlar.. (Tarık Çatalkaya)

Geçmişin pişmanlıkları, geleceğin hayalleri ile uğraşırken, bugünü basıl ıskalayabildiğimizi Çehov büyük bir ustalıkla anlatıyor. (Özgür Levent Övünç)


Fotoğraf ve Videolar :



















Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 461
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 





Cimri      Madde 22      Bir Baba Hamlet      Aşkölsün      Kanlı Komedya       Don Kişot'um Ben      Stefan Zweig'ın Çöküşü      Esaretin Bedeli      Dali'nin Kadınları      Piknik Sepeti - Ahmet Çevik Tiyatrosu      Pencere      Kundakçı      Kral Lear      Araba Kullanmayı Nasıl Öğrendim       Daha İyi Günlerimiz Olmuştu       Kızlar ve Oğlanlar      Kalp      Fotoğraf 51      Yutmak      Hedda Gabler      39 Basamak      Edepsiz Komedi      Herkes Mi Aldatır?      Lillian'ın İtirafları     


Tiyatro Kursu Başlıyor!
12 Aralık'tan itibaren her PERŞEMBE Kadıköy'de!
Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



Duyuru Panosu!



Son Eklenen Tiyatro Oyunları

     Güncel Yazılar

Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

Mail Listemize Üye Olun

     Güncel Haberler
Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
 
 |