| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Oyun Atölyesi ! Özür Dile ve Bilet Paralarını İade Et!
Melih Anık



20 Haziran 2012 gecesi Enka’da Oyun Atölyesi Antonius Kleopatra oyununu “oynadı”. Aslında Oyun Atölyesi seyirciye “oyun oynadı” demek daha doğru.

Oyunun metnini ve ilânlarını bilenler için oyun başladıktan sonra yaşanan tuhaflık belliydi ama daha önce Oyun Atölyesi’nden başka Shakespeare “katliamlarını” gördüğüm için “dur bakalım” dedim. Oyunun ilk yarısında Enobarbus yoktu. Gene “dur bakalım” dedim. Oyunun ikinci yarısında da olmayınca “rezalet”i fark ettim. O gece oyun, program dergisinde gösterilen 12 kişiye rağmen sahnede 11 kişiyle oynandı, Enobarbus ve Köylü karakterlerini oynayacağı ilân edilmiş Kevork Malikyan sahnede yoktu. Onun oynadığı Enobarbus karakteri ve sahneleri oyundan çıkarılmıştı Köylü karakterini ise Emre Karayel oynadı.

Enobarbus, Antonius Kleopatra oyununun mihver karakterlerinden biri. Zaten bu nedenle, önceden yapılan “büyük” duyurularla Kevork Malikyan “transfer edildi” yurt dışından. Galiba Globe yönetimi de kendisini tanıyor. Ona “Globe regular” diyorlar. Michael Billington’un 28 Mayıs 2012 tarihli yazısından (http://www.guardian.co.uk) K.Malikyan’ın oyunda olduğu anlaşılıyor. Yani Globe’da Malikyan ve Enobarbus sahnede ama Enka’da yok. Türkiye’deki bazı gösterilerde Malikyan’ın olduğunu Seçkin Selvi’nin Milliyet Sanat- Haziran 2012; Ece Saruhan’ın Habertürk, 09.05.2012 tarihli sayılarındaki yazılarından anlıyoruz. Benim hatırladığım kadarıyla Oyun Atölyesi’nin internet sayfasında o tarihlerde açıklanan kadrosunda Malikyan vardı, şimdi kaldırılmış, rol dağılımı da yok. Bu da bana “cinlik” gibi geliyor. Aleyhe açılacak bir dava karşısında “Bizim internet sitesinde Kevork Malikyan gözükmüyor ki” denebilir. 20 Haziran 2012 gecesi Enka Oditoryumu’nun kapısında satılan kadroda Kevork Malikyan’ın adının olması da kanıt sayılmaz. Sonuçta “Ne yani size Enobarbus’u gösterceğiz diye garanti mi verdik” deseler yeridir. “Bu KA yorumudur. Karakterleri gösteriden gösteriye kaldırabilir”

Ama internet sayfanızda “23 Nisan - 10 Haziran 2012 tarihlerinde Londra Olimpiyatları’nın bir bölümü olarak düzenlenen ve Shakespeare’nin 37 oyununun 37 değişik ülke tarafından oynanacağı Shakespeare’s Globe's 2012 International Shakespeare Festival’ine Türkiye’yi temsilen davet edilen Oyun Atölyesi 26-27 Mayıs tarihlerinde Londra’da Shakespeare’s Globe’da Antonius ile Kleopatra oyunuyla seyirci karşısına çıktı.” (http://www.oyunatolyesi.com/haberler/antonius-ile-kleopatra) diyorsanız zımmen oradaki kadroyu da açıklamış ve onaylamış olursunuz. Ayrıca yapılan bir röportajda “Kevork yeni katıldı” diyorsanız (http://mimesis-dergi.org/2012/04/%E2%80%9Cshakespeare%E2%80%99i-hic-anlamamislar%E2%80%9D/) artık kendinizi “bağlamışsınız” demektir.

Bu yazıyı yazarken öğrendiğime göre meğerse Kevork Malikyan Globe'a kadar her oyunda oynamış ama Globe turnesinden önce, “Bilmiyorum, Globe'a gelmeyebilirim” demeye başlamış. Oyun Atölyesi, Globe'a gitmeye 3 gün kala, “Eğer gelmezse ne yaparız” endişesiyle “oyun nereden nereye bağlanır” provası yapmış.(Yani Enobarbus’suz senaryo zorunlu olarak ortaya çıkmış.) Kevork Malikyan, Globe'daki provaların hiç birine gelmemiş ama temsile çıkmış. Türkiye'ye döndükten sonra hiç bir açıklama yapmadan oyuna gelmemiş. Kısacası 30 Mayıs’tan bu yana Kevork Malikyan oyunda değilmiş. Haziran ayı içindeki 13 gün(Oyun Atölyesi takvimine göre düzeltme: dokuz gün) Oyun Atölyesi Antonius Kleopatra’yı Kevork Malikyan olmadan sahnelemiş. Buna İKSV Tiyatro Festivali’ndeki gösteriler de dahil. “Antonius ile Kleopatra, 26-27 Mayıs’ta, Londra’da, “Shakespeare’s Globe’s 2012 International Shakespeare Festival”inde Türkiye’yi temsil edecek; 1-2 Haziran 2012’de de İstanbul Tiyatro Festivali’nde seyirciyle buluşacak.” diyen ve zımmen Globe kadrosunu “garanti ve ilân eden” İKSV Tiyatro Festival’i Yönetimi bu değişikliği duyurmuş mu? Festival sponsorları Aygaz, Opet ve Tüpraş’ın bilgisi var mı? Seyirci kendisine “seyrettirilenin” ne olduğunu biliyor mu? Seyrettikten sonra “bu işte bir terslik var” demiyor mu? İKSV’nin Tiyatro Festivali tam bir “festival” yani. İyi de tiyatro adına bu olanlardan kimin haberi var? İnternet sayfaları, dergiler, yazılı basın, görsel medya ne yapıyor? Herkes “uyuyor mu?”

Bu duruma bakınca dilim tutuluyor. Türkiye Tiyatrosu hakkında “eşsiz” fikirleri olan bir tiyatrocu, gelmeyen oyuncu yerine yeni birini hazırlamak yerine, karakteri oyundan çıkarıyor, “sahne sahneye nasıl bağlanır” provası yapıyor. 30 Mayıs’tan bu yana geçen 20 günde yeni bir Enobarbus hazırlamayı düşünmüyor. Belki de kendini bu Enobarbus'suz da olur diye yeni duruma alıştırıyor ya da yeni duruma yeni bir yorum giydiriyor. Oysa yeni bir Enobarbus bulmak daha kolay ve etik! İKSV Tiyatro Festivali’nde, ilân ettiği kadro ile oynamıyor. Alan razı satan razı!

Bu eşsiz fikirli tiyatrocu ne diyordu. “Hepsini atacaksınnnn. Sözleşmeli oyuncu oynatacaksınnnnn” Sen neden oyuncunu sözleşmeyle “bağlayamadın” be canım! Hadi diyelim ki oyuncu disiplinsiz ve elinde tutamıyorsun, karakteri oyundan neden çıkardın? Yaptığın rejinin anlamı ne? Reji yapmak, “giden”in karakterini ve sahnelerini oyundan çıkarmak mıdır? Madem başlangıçtaki rejinde vardı (ki reji bir matematiktir) çıkarınca bu matematik nasıl şaştı? Reji yapmak “lego dizmek” midir?

Ama eminim ki şu da söylenecek. Yönetmen Enobarbus’u koymak zorunda mı? Hayır değil! Ama koymuşsan ve 30 Mayıs’a kadar o rejiyle oynamışsan, o rejiyle eleştiri ve alkış “toplamışsan”, çıkarmayacaksın, çıkaramazsın.

Hadi diyelim ki o sıralar kafan başka şeylerle çok meşguldü, tiyatronla ilgilenemedin, olan oldu. Oyun gecesi gösteriden önce sahne önüne çıkıp bu durumu neden seyirciye anlatmadın? Hadi sen anlatmadın kadrondaki 15 kişiden herhangi biri “ayıptır” da mı demedi? Dedi de dinlemedin mi? Hem de bunu sadece Enka akşamı değil, Haziran ayı içinde tam 13 kez tekrar ettin. Babanın ölümü de değil mazeretin!

Hadi internet sayfanda Kevork Malikyan’ı sildin. Kapıda sattığın program dergisindeki kadroyu düzeltmek de mi aklına gelmedi? Enka Kültür Sanat’ın sayfasındaki kadroda Kevork Malikyan var. (http://www.enkasanat.org/etkinlik-detay.asp?ID=1) Enka bu kadroyu kimden aldı? Globe’un sayfasında Kevork Malikyan var. Hani “muhatabın seyirci” idi? Seyirci için bir açıklama yazdın da yayımladın, yayımlattın mı?

Globe’u da “kendince” bulduğun çözümle(?) geçiştirmek istemişsin ama şansın yaver gitmiş oyuncu temsile çıkmış. Yoksa onları da kandıracaktın. İyi de Türkiye’deki seyircinin senin için “beş paralık” değeri de mi yok? Hadi senin için “kutsal” yok, “etik” değerlerin nasıl?

İşin bir başka yönü de şu: O akşam Enka’da oyunu seyreden tiyatro eleştirmenleri ve ödül jürilerinin anlı şanlı üyeleri var. Onlar durumun farkında değil ya da farkında ama “susmayı” tercih ediyorlar. Attığım tweet’lere beni takip eden tiyatrocular gözlerini yumuyor, bir ikisi dışında. TEB ne der bu işe? Oyun hakkında eleştiri yazanların tepkisi ne olacak? “Haber veren” http://mimesis-dergi.org/ haberi verebilecek mi? Gelecek sene bize sahne vermezler mi diye endişelenecek? Ya http://www.tiyatrodunyasi.com? http://www.tiyatronline.com/ , “elini taşın altına koyan” http://www.tiyatrodergisi.com.tr , İKSV ne diyecek? Oyun Atölyesi’nin Moda’daki sahnesini kullanan tiyatrocular ne diyecek bu işe? “Susmayan tiyatrom" ne yapacak? Unutmayın ki meslektaşından sorumludur herkes. Zira toplum gözünde mesleğin imajı herkesi ilgilendirir. Ama bu kadar zaman ses çıkarmayan şimdi mi çıkaracak!

Globe’da oynadık diye “kasıldığın” oyunu, o rejiyle oynamamışsan o zaman ya kasılmayacaksın ya da nedenini açıklayacaksın, özür dileyeceksin. İlân ettiğin “mal”ı ilân ettiğin gibi sunamamışsan bu “ayıplı imalât”tır. Tiyatroya “iş” diyorsan, ticari tarafını da ciddiyetle düşüneceksin, taahhüdüne bağlı kalacaksın. “Mal”ı ilân ettiğin evsafta sahneye yani “pazar”a süreceksin. Son bir aydır ilân ettiğine uymayan bir gösteriyi sunan Oyun Atölyesi bilet paralarını iade edecek mi? Özürlü mal sunan İKSV bilet paralarının iadesi hakkında ne düşünecek?

Olacak olan şu: Oyun Atölyesi “Benim muhatabım seyircidir” diye bir bildiri yayımlayacak ve “zaten Enobarbus’lu Enobarbus’suz iki reji hazırlamıştık, o gece Enobarbus’suz olanı oynadık. her karakteri de kullanmak zorunda değiliz.” diyecek. Müteahhit, gerektiğinde gerekli gördüğü değişikliği yapma hakkına sahiptir ya tiyatro ticari bir iş ya, aynı gayrimenkul satışı gibi. Adamlar beni bile aştı! “Yut gitsin!” YUTACAKSINIZ!

Ya benim “güzel” seyircim? Ne seyrettiğini bilmeyen, önüne ne konarsa kabul eden güzel halkım benim! Ben sana ne diyeyim?

Melih Anık
http://melihanikdokunus.blogspot.com

Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

aydın akyüz - ( 6/23/2012 )
Bu hırsın sebebi nedir melih anık? kıskançlık desem oyuncu değilsiniz neyi kıskanacaksınız? peki nedir sebeb? kafayı açıkça takmışsınız oyun atölyesine. paraları iade edin diyebilecek kadar uzaklaşmışsınız gerçekten. ne yaşadınız da bu kadar içinizde kaldı?

- ( 6/23/2012 )
ne yapmalarını bekliyorsunuz? siteye yazmışlar, bültenleri değiştirmişler. ellerinde basılı kalan malzemeleri değiştirememişler, muhtemelen maliyet sebebiyledir. bu mu hata? bu yüzden mi bilet parası iade edilecekmiş?
bu pek çok tiyatroda sık sık olan bir durumken sadece oyun atölyesine karşı olmanız neden?

bilmek istemeyeceğiniz bir gerçek var. insanlar oyun paralarını geri istemek yerine tekrar bilet alıp tekrar para vermeyi tercih ediyorlar...


Qurt Adam - ( 6/23/2012 )
Skandalllllll

Mehmet - ( 6/23/2012 )
Bu kininizin sebebi nedir?!!!bilet parasını iade edicek kadar haykirmanizi gercekten anlamış değilim!!çok abartılmış bir yazı!bu olay her tiyatroda yapılıyor neden bu kadar gündeme gelmiyor!onlari neden görüp yazmıyorsunuz!ben oyunu o malum oyuncu olmadan izledim.oyunu da okumuştum tüm karakterleri de biliyorum en az sizin kadar ama sizin kadar tepki göstermedim.birakin bilet parasını iade etmeyi tekrar bilet alıp izlemek istiyorum.

Melih Anık - ( 6/23/2012 )
-Sen kimsin- Mehmet!
Sana diyeceğim şudur: -Oğlum Mehmet sen bu yolda devam et!-

İsmi -tarih- olmuş yorumcu:
Bak ne demişim: -Hadi diyelim ki o sıralar kafan başka şeylerle çok meşguldü, tiyatronla ilgilenemedin, olan oldu. Oyun gecesi gösteriden önce sahne önüne çıkıp bu durumu neden seyirciye anlatmadın? Hadi sen anlatmadın kadrondaki 15 kişiden herhangi biri “ayıptır” da mı demedi? Dedi de dinlemedin mi? Hem de bunu sadece Enka akşamı değil, Haziran ayı içinde tam 13 kez tekrar ettin. Babanın ölümü de değil mazeretin!- ANLADIN MI?

Aydın Akyüz
Sen bu alemde yenisin galiba. Ben bu konuda çok yazı yazdım. Sorduğun soruları çoktan cevapladım. Onları oku da GEL!

Genele not:
Oyun Atölyesi söz konusu olunca takma isimli çok -yüzsüz- yorumcu çıkar. Geçen sefer öyle saldırmışlardı. Bu sefer ADAM gibi gelin! Teker teker!


Ahmet BAYRAKTAR - ( 6/25/2012 )
Melih Anık.sevgili yazar,iyi insan ama şuan gözümde senaryom çalındı diye ağlayan ferdi tayfurdan farkın kalmadı ! yazık düşürme kendini bu kadar..bilmişlik , çok bilmişlik ayıptır keza bilmişliğinde bir adabı vardır..

Melih Anık - ( 6/25/2012 )
Ahmet Bayraktar(umarım ismin doğrudur)
Oyun Atölyesi-nin yaptığı ile ilgili düşüncelerini de yazar mısın?
Öze ilişkin bir şeyler söyleyeceksin ki yaptığın yorumun anlamı olsun.
Zira yorum yapmanın da bir adabı vardır.


Saadet Tunç - ( 6/25/2012 )
Melih Bey, yazilarinizi her zaman takip ederim. Sizin yorumlariniza gore de tiyatroya giderim, vs.. Su son yazinizla bir okuyucunuzu kaybettiniz. Bu mu sizin oyun elestirme anlayisiniz? Ne oldu size bir anda? Anlasamamislar ve oyuncu ayrilmis. 10 gunde yeni oyuncu hazirlamak ne kadar zordur bilir misiniz? Nereden bileceksiniz... Orada Haluk Bilginer-in, Zerrin Tekindor-un, Mert Firat-in performanslarini, Kemal Aydogan-in rejisini degerlendireceginize uc kurusunuzun pesine dusmussunuz. Umarim paranizi geri alirsiniz da sesiniz kesilir birazcik.. Paranizi alamazsaniz beni bulun, ben veririm size.

Melih Anık - ( 6/27/2012 )
Saadet Tunç (Umarım gerçek kişisindir)
Yukardaki yazı oyun hakkında değil. Sence hangi gösteri yazılmalı? Globe-daki mi benim Enka-da gördüğüm bir oyuncu(karakter) eksik olan mı? KA-nın rejisi hangisi? Sen hangisini gördün? Sen oyuncuları övüyorsun, oyunun eleştirisini sen yazar mısın?
Bilet parasının benim için sembolik olduğunu bilemezsin tabii. Önemli olan -ayıplı sanat gösterisi- için örnek oluşturmaktı.Ben onu yaptım paramı iade aldım.


begüm - ( 6/28/2012 )
oyun atölyesini destekleyen seven bir oyuncu değilim tutun ki kemal aydoğan-ın ukala saygısız hastalıklı bir yönetmen olduğu kanısındayım.ama eleştirilerinizi takip ettiğim kadarıyla siz bu tiyatronun açığını arıyorsunuz ve duygusal yaklaşım içerisindesiniz gibi geldi bana,bu nefret neden merak ediyorum,saygılarımla..

Onur - ( 6/30/2012 )
Yeterince itici,antipatik ve yersiz bir eleştiri. Eleştiriden de öte, kin ve nefret koktuğu her halinden belli... Bir oyunun başına gelebilecek en güzel ve keyif veren şey, eleştirilebilecek hiçbir şeyin bulunamayıp bu şekilde bir saldırı yazısı yazılması. Bravo Haluk Bilginer, bravo Oyun Atölyesi-ni daha da yücelten sayın yazar. Ve siz sormadan; kendi ismim.

Melih Anık - ( 7/3/2012 )
Soyatlarını açıklayamayan Begüm ve Onur
Sizinle aynı isimde olan belki yüzlerce kişiyi zan altında bırakmış olmuyor musunuz? Hem kendisi olmaya cesareti olmayanın fikrine itibar edilir mı!
-kin,nefret- kelimelerini ne kadar kolayca kullanıyorsunuz. Tiyatro konuşuyor muyuz? Siz kendinizin yapmayacağı bir şeyi başkasına bu kadar kolayca yapıştırmış olmuyor musunuz?


Onur - ( 7/4/2012 )
Çok çok haklısınız kin ve nefret konusunda, fakat inanın bu yazı dışarıdan başka hiçbir şey ile açıklanamıyor. Ya da benim algılarım buna müsaade etmiyor. Ve evet, ad/soyat-a olan düşkünlüğünüzden ötürü tiyatro hariç herşey konuşuluyor.

Melih Anık - ( 7/4/2012 )
Ben yazılarımı -Melih- diye imzalasam siz rahatsız olmaz mısınız? Buna -ad-soyad- düşkünlüğü mü dersiniz? Aslında tiyatroya bu da dahil! Yani -kendi olabilmek cesareti- Bence algılarınızla ilgili bir durum! Ya da -aidiyetinizle-ilgili.

Onur - ( 7/8/2012 )
Hiç rahatsız olmam, emin olabilirsiniz. George Parry-nin de söylediği gibi küçük insanlar kişilerle,vasat insanlar olaylarla ,büyük insanlar fikirlerle uğraşır. Biraz kişileri bırakıp fikirler üzerinden gitmeye çalışın tavsiyem, sevgiler.

Melih Anık - ( 7/9/2012 )
Parry haklı,sen de benimle uğraşmayı bıraksan da şu oyunu eleştirsen. Bakalım olayları nasıl anlıyorsun ve uğraştığın fikirler ne bir anlasam. Ben onlarca yazıda fikirlerle uğraşıyor ve kendimi -vurup kaçsın- diye kim olduğu belli olmayan senin gibilerin önüne atıyorum. Hadi bakalim dene bir..500 vuruşluk bir yazı...Hadi!

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 852
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
Süt Kardeşler - Süheyl Behzat Uygur Tiyatrosu 2020
Atam Siz Rahat Uyuyun Gençleriniz Size Layık - Yıllar Sonra 'Satıcı'nın Ölümü' - Bir Büyük Sanatçı Argun Kınal'a Veda
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • EY KÜLTÜRÜMÜN BAKANI DE BANA: AKM, AKM Mİ OLACAK, YOKSA -SAKM- Mİ? (Üstün Akmen) - 7/18/2012
  • Orda Bir Köy Var Uzakta! (Nedim Saban) - 7/16/2012
  • 70'ime Adım Attım, 69 Yılımı Kuyunun En Dibine Sarkıttım (Üstün Akmen) - 7/11/2012
  • Güngör Dilmen Taziye Sayfası - Başsağlığı Mesajınızı Yazın (Taziye Sayfası) - 7/8/2012
  • Kubilay Aktulum'un Metinlerarası İlişkiler Yapıtı Üzerine (Serkan Fırtına) - 7/4/2012
  • Ordu'da Karikatürümüz Sahnelendi: Eşeğin Gölgesi (Üstün Akmen) - 7/4/2012
  • Oh Canıma Değsin Aristophanes! (Nedim Saban) - 7/3/2012
  • Aydın Üniversitesi'nde Barut Fıçısı (Üstün Akmen) - 6/27/2012
  • Zürih Balesi'nin Müziksel Görselliği: … Ve Rüzgardan Sakındı (Üstün Akmen) - 6/27/2012
  • DEUTSCHES SYMPHONİE ORCHESTER'İ VE HÜSEYİN SERMET'İ DİNLEDİK (Üstün Akmen) - 6/27/2012
  • Oyun Atölyesi ! Özür Dile ve Bilet Paralarını İade Et! (Melih Anık) - 6/23/2012
  • Başarıyla Kotarılmış Bir Aile Dramı… Limonata (İhsan Ata) - 6/20/2012
  • TEB Başkanı'ndan Othello'dan Hamlet'e Unutuş'un Tiradı (Melih Anık) - 6/20/2012
  • Diktatör Uşaklarının Alenen Teşhir Edildiği Oyun: Gergedan (Üstün Akmen) - 6/20/2012
  • Kemanda Derinlik ve Zenginliğin Erbabı: Anne-Sophie Mutter (Üstün Akmen) - 6/20/2012
  • Müzikli Okuma Tiyatrosu Örneği: Şirin Değil, Daha da Beterdim (Üstün Akmen) - 6/20/2012
  • FIRTINA ÖNCESİ SESSİZLİK (Nedim Saban) - 6/17/2012
  • Anason Ve Yasemin (İhsan Ata) - 6/13/2012
  • Kafka'nın Maymunu ve Çok Üzgünüm Üstün Akmen… (Melih Anık) - 6/13/2012
  • Gülan ve Yeni -Proje-si: Y.Çıktığım Gün Sakin ve Serin Bir Sabahtı (Melih Anık) - 6/13/2012
  • -Mal Bulmuş Mağribi- Olmak ya da Olmamak (Üstün Akmen) - 6/13/2012
  • Ordu Belediyesi Çocuk ve Gençlik Tiyatroları Festivali'ndeydim (Üstün Akmen) - 6/13/2012
  • Hah hah haay Aksaray (Seyhan Arman) - 6/11/2012
  • Çok Kısa Yazı (Arda Aydın) - 6/11/2012
  • Dön Baba Dönelim, Bir Forma Dönüşelim: HANS YA DA HEIRI (Üstün Akmen) - 6/6/2012
  • Kızıl Peter Hayvansa, Peki Biz Neyiz: KAFKA'NIN MAYMUNU (Üstün Akmen) - 6/6/2012
  • Tanrıların Kıvılcımını Başımıza Taç Ettik: Beethoven 9. Senfoni (Üstün Akmen) - 6/6/2012
  • Seyirci Saatli Bomba! (Seyhan Arman) - 6/5/2012
  • Lüküs Hayat ve had bilmek! (Seyhan Arman) - 6/5/2012
  • Devlet ve Tiyatro İlişkileri (I) (Savaş Aykılıç) - 6/5/2012
  • Modern Anti Kahraman HAMLET (Cüneyt İngiz) - 6/4/2012
  • Gergedanlaşmak Ya Da Gergedanlaşmamak (Cüneyt İngiz) - 6/4/2012
  • İbrahimbekov-Arkadaş Arıyorum / Oyuncular Tiyatro Grubu (Melih Anık) - 6/1/2012
  • Opera, Bale, Akrobasi, Jimnastik Harmanı Bir Anlatı: ORPHEO (Üstün Akmen) - 5/30/2012
  • Shakespeare'in Kahramanı Uçurumun Eşiğinde: HAMLET (Üstün Akmen) - 5/30/2012
  • 11.Profilo Alışveriş Merkezi Liselerarası Tiyatro Buluşması sona erdi (Adnan Tönel) - 5/29/2012
  • Muhafazakâr sanat arayışları: Money, money, money (Nedim Saban) - 5/28/2012
  • Mekan Artı'da -Hayatımın Performansı- (Melih Anık) - 5/25/2012
  • GEZEGENLER + ANNELER + VANYA DAYI (Üstün Akmen) - 5/23/2012
  • Bir Nehir Gibi (Yurdagül Yurtseven) - 5/20/2012
  • Bu Çığlığa Kulak Verin! -Şiddet Üçlemesi 1 – Ayna…- (İhsan Ata) - 5/20/2012


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    17 Şubat'tan itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |