| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Çürümüş Zamanlar; Evaristo
Metin Boran



Altıdan Sonra Tiyatro’nun “6 Üstü Oyun” projesi kapsamında gösterime sunduğu tek kişilik oyunlardan Evaristo adlı oyunun gösterimi, topluluğun mekanı Kumbaracı50’de devam ediyor. Geçtiğimiz hafta galası yapılan Evaristo’nun yazarı Civan Canova, yönetmeni Nihal Koldaş, oynayan ise uzun yıllar sahnelerden uzak kalan deneyimli oyuncu Ayşenil Şamlıoğlu.

Sanat Yönetmenliğini Yiğit Sertdemir’in üstlendiği projenin ilk oyunu genç oyun yazarı Ebru Nihan Celkan yazdığı, yönetmenliğini ve oyunculuğunu deneyimli oyuncu Sumru Yavrucuk’un üstlendiği “Kimsenin Ölmediği bir Günün Ertesiydi” adlı oyun ve bu oyunda aynı mekanda yoğun bir ilgi ile izleniyor.

Projenin ikinci oyunun yazarı Civan Canova oyun yazarlığı ile son yıllarda kendinden en çok söz ettiren yazar olarak öne çıkıyor. Oyunlarında bireysel ve toplumsal olanı iç içe kurgulayarak geçmişi ve bugünü anlamayı ve anlamlandırmayı bir bakıma kendine amaç edinmiş bir yazar olarak biliniyor. Civan Canova, oyun yazarlığının yanı sıra Devlet Tiyatrosu’nda oyuncu olarak görev yapıyor.

Canova Altıdan Sonra Tiyatro’nun projesi kapsamında son yazdığı Evaristo adlı oyun, kendi yalnızlığına sığınmış bir kadının geçmişi ve bugünü sorgulaması üzerine kurgulanan 60 dakikalık bir oyun. Oyunda (yazara göre) yaşı belirsiz bir kadının yaşadığı izbelede, insanların türlü halleri ve dünyanın bugün geldiği noktanın toplumlar üzerinde bıraktığı tahrip edici durumu, savaşlar, açlık, yoksulluk, kayıplar, sınırlar, mültecilik durumları gibi politik hallerin travmatik sonuçlarını nesnel bir gözle anlatıyor. Oyun, bu bağlamıyla dünyanın bugünkü haline ilişkin insanı tedirgin eden saptamaları, yalın fakat etkileyici bir dil kurgusu ve farklı bir üslupla, içinde bulunduğumuz zaman üzerine düşünmemizi ve yüzleşmemizi hedefliyor.

Oyunu sahneye aktaran yönetmen Nihal Koldaş anlatımını oyunun sorunsalına uygun olarak mekan tasarımı ve ışık kurgusu ile birlikte oyuncu performansı üzerine kuruyor.

Koldaş yorumunda her şeye rağmen yaşama sevincini ve umudunu yitirmeyen bir kadının, yaşama tutunma çabasını yaşadığı yer ve içinde bulunduğu katlanılmaz durumu etkin bir görsel tasarım ve hareket planı ile somutluyor ve bu yorumu ile izleyiciyi tedirgin ediyor. Belki de hemen harekete geçilmesini salık veriyor.

Anlatımın başat unsuru olarak oyuncu Ayşenil Şamlıoğlu mekan ve ışıkla birlikte uyumlu olarak tasarlanmış makyaj ve kostümle görsel yalınlığın özel bir figürü olarak karşımıza çıkıyor. Deneyimli oyuncu Şamlıoğlu yalnızlığı ve yaşanmışlığı ile biriktirdiği yaşama sevincini ve yaşama tutkusunu sesi, tavrı, jestleri ve mimikleri ile özenle yaşayan bir varlığa dönüştürüyor. Şamlıoğlu, kendini denetleyen, sınırlarını iyi çizen, abartısız ve yalın oyunculuğu ile sadece metne can vermiyor aynı zaman da yazarın ve yönetmenin düşünsel ve toplumsal kaygılarını da harekete dökerek özel bir oyunculuk örneği sergiliyor.

Şamlıoğlu kendine özgü oyunculuğu ile yazarın toplumsal geçmişimize ilişkin nokta atışı yaptığı her durumu kendi düşünce süzgecinden geçirerek ölçülü bir tavır çıkarıyor ve içinde bulunduğu toplumsal bağlamlı durumu harekete döküyor. Yazarın, yalnızlık, iletişimsizlik, insana özlem, başka bir hasret, gitme duygusu, yoksulluk, çelişki ve sorgulama ve umut etme, tutku gibi bireysel ve toplumsal edimler, Nihal Koldaş’ın reji yorumu ve Şamlıoğlu’nun etkileyici oyunculuğu ile sahnede görsel bir izlence ile hayat buluyor.

“6 Üstü Oyun” projesi genç yazarların hem yeni oyunlarını sahnelemek hem de deneyimli oyuncuları bu yazarlar ve metinleriyle buluşturmak açısından özel ve faklı bir tiyatro eylemi olarak desteklenmeli, umarım devamı gelir.

Metin Boran

Yazarın Tüm Yazıları

Oyun tanıtım sayfası:  Evaristo
 
Paylaş      
Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 20
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
Ankara Devlet Tiyatrosu 70. Yıl ve 'Lüküs Hayat'
Atam Siz Rahat Uyuyun Gençleriniz Size Layık - Yıllar Sonra 'Satıcı'nın Ölümü' - Bir Büyük Sanatçı Argun Kınal'a Veda
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Seferi Ramazan Bey'in Nafile Dünyası (Cüneyt İngiz) - 4/1/2013
  • Tuncay Özinel'in Tiyatroda 55. Yılı: Padişahım Çok Yaşa (Üstün Akmen) - 4/1/2013
  • Ortaçağ Dekorlu, Kadın Eksenli Bir Kara Komedi: SESSİZLİK (Üstün Akmen) - 3/29/2013
  • Shakespeare Erzurum'da: On İkinci Gece (Üstün Akmen) - 3/25/2013
  • -Bireyin Ölümü- Yeni Kiracı (Doğu Polat) - 3/25/2013
  • Ve SEVİL AKI (Pınar Çekirge - Yavuz Pak) - 3/25/2013
  • Okul Tiyatrosu Manifestosu (Kemal Oruç) - 3/25/2013
  • Tutkulu İki Aşkın Birlikte Öyküsü: Ölüm Diyalogları (Üstün Akmen) - 3/25/2013
  • Cinsel bastırılmışlığın şiddete dönüştüğü oyun… Penetratör (İhsan Ata) - 3/23/2013
  • Sanat Uzun, Hayat Kısa (Nedim Saban) - 3/23/2013
  • Çürümüş Zamanlar; Evaristo (Metin Boran) - 3/18/2013
  • Canınıza Okunmak Üzere Çünkü Bu Hikâye -Gerçek Hayattan Alınmıştır- (Simge İçen) - 3/18/2013
  • Türkiye'de Bir Boşnak Operası: ÖLDÜREN AŞK (Üstün Akmen) - 3/18/2013
  • METİN ABİ'M (Nedim Saban) - 3/14/2013
  • Ölen Adamın Cep Telefonu Ve Düşündürdükleri... (İhsan Ata) - 3/14/2013
  • Dinçer Çekmez (de) Öldü... (Murat Örem) - 3/14/2013
  • Sürülen İnsan Mı, Yoksa İnsan Olmak Mı? (Deniz Zengin) - 3/13/2013
  • Human Profit: Bir Manipülasyon Hikayesi (Erdal Yıldırım) - 3/13/2013
  • Şenay Gürler'in Abby Karakteriyle Özdeşleştiği Oyun: Kayıp (Üstün Akmen) - 3/13/2013
  • Ayşe Lebriz Berkem'den Bir Teatral Arya: İnsan Sesi (Üstün Akmen) - 3/12/2013
  • İnsan kime hizmet ettiğini düşünmeli... ZENGİN MUTFAĞI (Yurdagül Yurtseven) - 3/12/2013
  • Metin Serezli Taziye Sayfası - Başsağlığı Mesajınızı Yazın (Taziye Sayfası) - 3/10/2013
  • Kurşun Askerlerin Dramı (Arıza Baykuşlar) - 3/5/2013
  • Oyuncunun Yemini (Neşe Binark) - 3/5/2013
  • Mert Tanık Röportajı (Ulya Altıntaş) - 3/5/2013
  • Eskişehir'den Troyalı Kadınlara Ağıt (Metin Boran) - 2/28/2013
  • Erzurum'da Ayakta Alkışlanan Oyun: Çıkmaz Sokak Çocukları (Üstün Akmen) - 2/22/2013
  • Adı; ASLIHAN KANDEMİR (Pınar Çekirge - Yavuz Pak) - 2/22/2013
  • Güvenlikli Kent Yaşamı ve Islah Evi (Metin Boran) - 2/17/2013
  • Kemal Başar'ın, Beynini Oyun Sahnesi Yaptığı Oyun: Hamlet (Üstün Akmen) - 2/17/2013
  • Umut Orkun Eskibatman Röportajı (Ulya Altıntaş) - 2/17/2013
  • AK'LA KARA'da Bir Commedia Dell'Arte Uyarlaması: Patron Kim? (Üstün Akmen) - 2/17/2013
  • Şarap mahzeninde 'taşlar yerinden oynuyor' (Domino) (Rengin Uz) - 2/12/2013
  • Tekin Akmansoy Taziye Sayfası - Başsağlığı Mesajınızı Yazın (Taziye Sayfası) - 2/12/2013
  • Eleştiri mi, Çekiştiri mi! (Erdal Yıldırım) - 2/11/2013
  • My Fair Lady (Roma) (Üstün Akmen) - 2/11/2013
  • Macide Tanır; Hayat, İnandığı Yolda Yürümeyi Göze Alanların Hak Ettiği Bir şeydir Çünkü... (Murat Örem) - 2/11/2013
  • Geliyor Musun, Yoksa Geliyor Musun: Sarı Ay (Üstün Akmen) - 2/7/2013
  • Benimle Delirir Misin? (Cüneyt İngiz) - 2/6/2013
  • Bir Toplum Anatomisi… Eski Fotoğraflar (İhsan Ata) - 2/6/2013
  • Antalya'da Her Şeyi İle Yüzde Yüz Türk Operası: Lale Çılgınlığı (Üstün Akmen) - 2/6/2013


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    17 Şubat'tan itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |