Mekan Artı, 80’larden sonra şimdi de 90’lara gidiyor! 90’ların karmaşası içinde lubunyaların örgütlenmesine, Ülker sokak’a, dönemin baskılarına ve ilk onur yürüyüşünün hazırlıklarına kulak veriyor!
Kafası karışmış bir dönemin umut dolu bireylerini dinliyor!
Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği’nin sözlü tarih projesinin ikinci ayağı olan 90’larda Lubunya Olmak tamamen dönemin tanıklarının gerçek röportajlarından oluşuyor!
metin: siyah pembe üçgen derneği izmir uyarlama/yönetim: ufuk tan altunkaya oyuncular: didem topatan, murat baykan, nilsen arıbaş, sinan coşkun, şebnem nazlı karalı
Oyunda deneyimlerini paylaşan dört trans birey bize kendi hikayelerini anlatıyorlar ve parklarda, üçüncü sınıf otellerde, randevuevlerinde, gece kulüplerinde, Pürtelaş’ta, Bayram Sokak’ta, Dolapdere’de, sokaklarda, karakollarda, kışlalarda yaşamak için direnen, hayata delicesine tutunan ve çoğu zaman birbirlerinden başka sarılacak kimsesi olmayan Lubunya bireylerin gözünden bu ülkenin korkunç bir döneminin korkunç hikayesini gözler önüne seriyorlar.
İzmir’de faaliyet gösteren Siyah Pembe Üçgen Derneği’nin 2012 yılında yayınladığı aynı adlı kitaptan uyarlanan oyun Ufuk Tan Altunkaya tarafından sahneye uyarlandı. Tamamen, gerçekleştirilen söyleşilerden oluşan metinde, hiç bir değişikliğe gidilmeden, trans bireylerin kendi kelimeleri ile sahne uyarlaması gerçekleştirildi.
metin: siyah pembe üçgen derneği izmir uyarlama/yönetim: ufuk tan altunkaya oyuncular: ayşe gülerman, burcu şeyben, elit çam, neşem akhan
Tiyatro Artı, sahneleme teknikleri üzerine arayışını sürdürüyor. Daha önce tek seyircilik oyun ve simülatif oyun kurgusu gibi türlerde denemeler gerçekleştiren topluluk, bu kez yeni bir arayışla seyirciyle buluşmaya hazırlanıyor. Seyir algısı üzerine yoğunlaşan Kalem, kurgusundan seyirciyi konumlandırmasına kadar farklı bir oyun düzeni yaratmayı hedefliyor. Topluluk bu oyunlarında düşünceye yönelik şiddet üzerine odaklanarak şu soruları soruyor: Toplumsal varoluşumuzda bireysel istek ve arzularımız ne kadar etkin Düşüncelerimizi söylerken ve uygularken kendimize nasıl bir oto sansür uyguluyoruz Kabul görmek "aynılaşmayı" gerektirir mi Süreğen oto-sansür bireyi yok eder mi Bu düşünceler bizi delirtebilir mi
metin: didem kaplan uyarlama/yönetim: ufuk tan altunkaya oyuncular: atılım şahin, burcu halaçoğlu, mehmet ali gümüş
Bir masal... Bir ihanetin masalı... İnsanoğlunun ihanetine dair... Yılan soylu, insan dönektir bu masalın ikliminde.
Tiyatro Artı, seyircisini bir masala ortak olmaya çağırıyor! Şahmeran'ın masalına...
Peki nedir bu Şahmeran'ın masalı? Kimdir Şahmeran? Yüzyıllardır ne anlatır köy kahvelerinin kerpiç duvarlarından, cümle taşra illerinin kıraathanelerine uzanan görkemli ve gezgin sureti? Kırlent yüzlerinden, karyola eteklerine dek nakışlanan Şahmeran ne anlatır bu insanlara? Nedir Şahmeran hikayesinin bağrında sakladığı zehir? Bu zehir ki bin yıldır bir masal tadında ağızdan ağıza yayılıp durur.
Metin: Murathan Mungan Uyarlama/Konsept/Yönetim: Ufuk Tan Altunkaya Oyuncular: Cansu Dağ, Elit Çam, Gülay Hayır, Mehmet Ali Gümüş ve Murat Baykan
Telefon: 0 212 224 57 56 www.mekanarti.com iletisim@mekanarti.com www.alternatifsahneler.com www.facebook.com/mekanarti www.twitter.com/mekanarti Adres: Üftade Sokak Numara 31 Harbiye İstanbul
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...