| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarılı Genç Aktör Can Öztopçu 40. Sanat Yılını Kutluyor (Füsun Akmen Balkaya) Füsun Akmen Balkaya Annem Güneş Sezai Akmen anısına….. BAŞARILI GENÇ AKTÖR CAN ÖZTOPÇU 40.SANAT YILINI KUTLUYOR. ‘’Sanat Yaşamı herkes baksın ,beni dinlesin ve duygularımı paylaşsın istiyorum ‘’ İçsel ama zamanla slogana dönüştürdüğü çocuksu seslenişiyle Can Öztopçu aktörlüğe ilk adımsal başlangıcını böyle yapmıştır.’’ AKTÖR VE KONSERVATUVAR.. Çocukluk hevesiyle başlayan süre genç Öztopçu ile annesinin Singer dikiş makinesi arasında gerdiği tülbentler sayesinde yine oluşturduğu Hacivat,Karagöz figürlerinin desteğiyle apartman boşluğunda mahallenin çocuklarına yaptığı gösteriler ,okulda şiir okuma isteğini beğenilme duygularının öne geçmesi ile kendisini yavaş ama anlamlı duygularla Ankara Devlet Konservatuvarına eğitim öğretimi için ilk sanat mektebine kadar taşıması ile arzuladığı yeni akademik şeklini yaratmıştır. Tiyatro Bölümünün değerli ustalarıyla (Cüneyt Gökçer, Bozkurt Kuruç, Ergin Orbey, Ecder Akışık, Asuman Korad, Nurşen Girginkoç, Semih Sergen, Mahir Canova, Füsun Akmen Balkaya, Neslihan Ekmekçioğlu, Sait Sökmen, Cemil Özbayer) 1979-1983 yıllarını içeren dört yıllık lisans çalışmasıyla Can Öztopçu geçen sürenin ardından Devlet Tiyatrosu kadrosunda disiplinli ,samimi , içten duygularıyla çalıştığı rollerde güvenle kendisini başarıyla taşıyan sanatçı olmuş. Ve kendisini genç yaşına rağmen bu çokça sayılı olan 40.yılına taşımayı da başarmıştır. KOMEDİ VE ÖZTOPÇU.. Komedi oyunculuğunun güçlü aktörlerinden biri olan Can Öztopçu yaptığı işin ciddiliği ve önemi anlamında sahip olduğu bilinç ile bazı acı veren duyguların üstesinden gelmek için komedinin gülümseme veya kahkahaları arasında düşünme payının öne çıkartılmasıyla anlamının rahatlık ve hoşluk verici etkisinin arkasında bulunan acıtıcı yanının saklanması bu türün en büyük gizemini yine hep sorgulamaktan yana olmuştur. Aktör oynadığı her rolün kendine özgün farklılığının sahne üzerinde seyirciyle buluşturması çalışma,düşünme ile yaratıcılığın merkezinde yapılan doğru sentezlemenin ürünü olarak değerlendirilmesi yine sonucu doğru olarak sağlamıştır.. Rolün oyuncunun üstüne kusursuz olarak oturması kesinlikle önemsenmiş. Oyuncunun ses rengi,müzikalite,jest,mizansenin iş birliği içinde olması yine vazgeçilmezi olmuş,doğru beraberliğin getirdiği kahkahalar ise aktörün çoşku ve fırtınasının dışa vuran kamçıları olarak daima hissedilmiş.Kısaca komedi iki silahşörün kılıç ile düello yaparken kılıçlarının kırılması komedi için farklı ama özenli durumu yaratmış.Partner için de önemini korumuştur. YETMİŞ (70) OYUN ,ÖDÜL VE YORUM Aktör Can Öztopçu Devlet Tiyatrosu kadrosunda yetmişi (70) aşkın oyunda üstlendiği rollerde büyük bağlılık ve gereğini yerine getirecek çaba ve gayretle oyunculuk anlamında yorumunu ortaya koyma ve seyirciyle buluşmak için çalışmıştır. Oynadığı her oyunda rollerinin farklı nüansları üzerinde durmuş ve sonuç onun en saf şekliyle seyircisinde alkış patlamalarını getirecek bitirişleri özenle fark ettirmiştir. Yurt içinde ve yurt dışında tüm gerçekleştirilen turnelere katılmış.1991 yılı Sanat Kurumu en başarılı erkek oyuncu ödülünü almış2017 ve 2019 yılları arasında Sanat Kurumu ile 9.Sadri Alışık Tiyatro Anadolu Ödüllerinde Komedi ,Müzikal Oyun veya Müzikal Dalda en başarılı erkek oyuncu ödülüne aday gösterilmiştir. Aktör olarak her çalışmada her rol yorumunu oluştururken tam olmasa bile tamamına yakın şekilde oyunculuk anlamında rolü yaşayabilmiş belki başkalaşabilmek ve bütünleşmenin kendi içinde büyüleyici katmanlarında gezinmenin getirdiği hazzı tatmış ,sanatsal lezzetin doyumsuzluğunun oyunculuk anlamında mutluluk olduğunu anlamış ve seyircisiyle paylaşmıştır. İLK ROL , DİĞERLERİ ve GÜLDÜREBİLMEK! Oyuncunun ilk rolü Genç Osman oyununda ustası Bozkurt Kuruç rejisiyle yine sahneyi Kuruç ile paylaşmasının heyecanı olarak kendisinde daima özel yerini korumuştur. Ayışığında Şamata,Midasın Kulakları,Afife Jale,Bit Yeniği,Kaç Baba Kaç,Gözlerimi Kapar Vazifemi Yaparım,Suç ve Ceza,Kafesten Bir Kuş Uçtu,Osmancık,Lüküs Hayat oyunlarında rolleri diğer unutulmazları olmuştur. Öztopçu sanat ile uğraşmanın özellikle oyunculuk alanında yapılan tüm çalışmaların ayrıntılarda yeniden sanatsal katkılar anlamında öğrenmenin bitmeyen gücüne çokça inanmış . Güldürebilmenin zorluğu güldürebilmenin farklı katmanlarda zor ama keskin motiflerinde seyirciyi yakalamak olduğu kadar seyircinin gülerken yaşamında işaretlediği acılardan intikam almanın gülmek ile sözsüz olarak kendisine ses verişi olmuştur. Oyunculuk mesleğinin büyüsünde yer alan insanları aldatmak yerine aktörlüğün gereği mutlu etmek sanatçının her oyundan sonra evinin yolunu tuttuğunda başarabilmenin keyfi olarak kendisinde ve seyircisinde yaşamış ve yaşatmıştır. OYUNCULUK VE GENÇLER Gençlere bu meslekle ilgili tavsiyesinde aktör bu işe önce sevgi ve yüreklerini koymaları tavsiye etmiş.Sevgiyle yoğrulan bu meslekte zorlukların aşılabilmesinde ve çok çalışılması gereken her anda kendisiyle savaşarak üstesinden gelmenin anahtarının sevgi ötesi meslek aşkının yüksekliğinin anlam olarak doğru anlaşılmasının kesin zafer getireceği hususuna inanmıştır..Gençlere yine tavsiyesinde tüm bunların aktör olma kaygısında varlığından söz etmek gereğini vurgulamıştır.. Bu savaşın sahne üzerinde var olma savaşı olmasından söz ettiğini hatırlatmış..Aktörün oyun sonrası gece başını yastığına koyduğu zaman rolünü iyi şekilde gerçekleştirdim duygusunun güzel ,huzurlu uykunun içinde kaybolmasının aslında herkesin zor ulaştığı çok özel uyku buluşması olduğunu hatırlatmıştır. Aktör sürekli sanatı ile ilgili okumalı,araştırma içinde olmalı ve kolayı asla sevmemelidir. Gözlem,hissetme anlamında da kendini mutlak geliştirme içine almış olması tamanlanmışlığını tanımlama olarak göstermiştir. PANDEMİ GÜNLERİ VE RÖPORTAJ Yoğun olarak yaşadığımız pandemi günleri her izlediğim oyunundan oyunculuk adına yüreğimde ışıltılarla ayrıldığım ve H.Ü Ankara Devlet Konservatuvar yıllarında birlikte olma mutluluğunu yaşadığım öğrencim Can Öztopçu ile maske ve mesafe koşuluyla Başkent Ankara da yaptığım bu röportaj beni de farklı anılarla buluşturmuştur… Oyunculuk mesleğinde çokça yıllar alkışlamak isteğimi ve seyir yerinde yaşadığım gururu yine kalemimi en süssüz ama en çoşkulu yazısında kullandığım bu röportajı da sizlerle öğrencimin başarısı olarak paylaşmak istedim. 40.yılının kutlu olsun Can Öztopçu…. FÜSUN AKMEN BALKAYA KASIM -2020 BAŞKENT / ANKARA Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|