Oyuncular: İnci Nur Daşdemir, Kayhan Binnetoğlu Yazan ve Yöneten: Turgay Doğan Müzik: Men With A Plan & goodgame Sahne Tasarım: Nihan Arısoy Video Tasarım: Hasan Canberk Karaçay Işık Tasarım: Uğur Küçükdağ Kostüm Tasarım: Öykü Oktay Yönetmen Yardımcısı: Cem Büyük
Bir yolculuk hikayesidir 04:34:
Yollarda geçer, otel koridorlarında, büfe önlerinde, taksi duraklarının yanında... Ve ikiye katlanmış bir sokak lambasının altındaki bir hurda yığınında son bulur. „04:34“ bir aşkı anlatır...
Üzerinde günlük yaşamın, hırsların, „olması gerekenlerin“, yüzeyselliklerin ve iletişimsizliğin, geçiciliğin ağırlığını taşıyan bir aşk: Koskoca şehrin içinde kaybolmuş... Çok katmanlı ve üzeri örtülü... Ama hala derinlerde yatan... Tek Perde / 90 dk.
5 NO’LU vahşeti sahnede hatırlanmaya devam ediyor. “Disko”, Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. “5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde denemesidir. Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar. Oyun metni “Diyarbakır 5No’lu Cezaevi” ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmıştır.
Kürtçe oyun / Tek perde / 60 dk (Türkçe üst yazı kullanılmaktadır)
13 Kasım Çarşamba AİLE MEZARLIĞI/Tiyatro Fobi
Yazan ve Yöneten: Şirin Öten Reji Asistanları: İzzet Otru, Pınar Saatci Oynayanlar: Burak Akyol, Erdal Baran Şahin, Mert Güçkıran
Babalar ve oğulları arasında çok kişilik bir oyun! BABALAR: 1 OĞULLAR: 0
- Babaları gömelim mi? - Nasıl yani? - Oyun işte!
Tek Perde / 90 dk
14 Kasım Perşembe PENCERE/Ray Performans Kolektifi
Yazan: Ayşe Bayramoğlu Yöneten: Doğu Yaşar Akal Oynayanlar: Lara Aysal, Sedat Can Güvenç
Pencere, neredeyse her gün yeni bir habere konu olduğu halde sürekli üzeri örtülmeye çalışılan, maruz kalanın suçlu bulunduğu, faillerinse korunduğu çocuk cinsel istismarı konusuna odaklanıyor. Bu odaklanma sürecinde yaşanan şiddete bir pencere açmak yerine, baskın söylemlerden ve yargılamalardan sıyrılıp sözü konunun öznesi olan çocuklara bırakıyor.
Tek Perde / 70 dk.
16 Kasım Cumartesi ÇAĞRILMAYAN YAKUP/duende
Yazan: Edip Cansever Yöneten: Gizem Tataroğlu Oynayan: İpek Taşdan Hareket Düzeni: Candaş Baş Sanat Danışmanı: Selim Can Yalçın Işık Tasarımı: Abdullah Basık
"Yakup,Yakup! Burdayım,yani ben...evet,geliyorum Lambayı söndürmesinler,geliyorum Siz bütün lambaları yakın,evet Ben,yani Yusuf,Yusuf mu dedim?hayır,Yakup Bazan karıştırıyorum."
Yakup korumaya çalışır; taşlarını,ellerini,ayaklarını,dirseklerini. Sahi ne olmuştu az önce? Az öncenin izleri vardır üzerinde ama soluğu tazedir.Büyücülüğe başlar Yakup. Şaşırtmak,göstermek için.Yeryüzünde nefes almış -ve almakta olan-Yakup'lara bakmak için. Hangi çağ'da olursa olsun değişmeyen tek bir şey vardır ; o ses. Sırtıyla gözler o sesi.Sırtıyla duymaya çalışır. Midesinin içinde bir lunapark vardır Yakup'un. Onunla yaşamak korkunçtur. "Peki Yakup ne yapsın?" Hangi çağ'a ait olsun? Kim Yakup'un kaval kemiğinde ki özgürlüğe dokunabilir? Duruşması bir çağdan başka bir çağ'a ertelenmiştir onu sorgulayabilecek bir yargıç bulunana dek.İşte o an'a kadar avukatı dokunacaktır onun kaval kemiğine.Yakup terleyecektir.Ardından iki ayağının üzerine doğrulup gösterisine başlayacaktır ve her seferinde taşlarına sarılacaktır ; yaşamak,unutmamak ve anlatmak için.
Soru: Biz neyin sorumlusuyuz ki böyle suçluyuz? İşte paylaşıyoruz bu soruyu ve "cezasız duruyoruz.
Yakup bugün çok genç.Konuşmak gerek Yakup'u,bakmak gerek kurbağalara..
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...