| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Şermola Performans Mayıs Ayı Programı. (5/1/2015) 4 – 18 Mayıs Pazartesi FRİDA "KALABALIK MONOLOG"/ İkimetrekare Tiyatro Yazan ve Yöneten: Emre Özerden Proje Koordinatörü: Çiğdem Akyürek Oynayanlar: Özge Özel, Cansu Saka, Emre Akarsu, Emre Özerden Proje Asistanları: Cansu Bolat, Caner Saka Tek perde/60 dk. Meksika ve 40’lı yaşlarına yaklaşan Frida Kahlo. Devrim, arzular, adamlar, kadınlar ve mavi ev. Yaşamı pahasına; ruhu bedeniyle lades tutuşan bir kadın. Sancıları, felçli bacağı, kırık omurgası, iltihaplı eli... 32 ameliyat, sekiz korse ve bir kadın. Aklını, ruhunu ve yaşamını verdiği yirmi beş yıllık dostu, idolü ve sevgilisi ressam Diego. Boyalar, ağrı kesiciler, fırçalar, röntgenler, sinir hapları, mektuplar, virgüller ve çok fazla acı. Ya da yalnızca aşk. 5 Mayıs Salı - AKTÖR KEAN / Tiyatro Tatavla Aktör Kean, İngiliz sahnesinin hükümdarı haline gelen, taşkınlıkları İngiltere de olduğu kadar Amerika da da dillere destan olan, büyük romantik oyuncuların birincisi, Shakespeare in eşsiz yorumcusu Edmund Kean in yaşamını anlatıyor Londra'da ilk kez 1814 yılında Drury Lane Tiyatrosu'nda sahneye çıkan ve oyunculuğundaki yalın gerçek, tutku ve ateşle eleştirmenleri şaşkına çeviren Edmund Kean, ilk yıllarda çektiği yoksulluk kendisine sanatında belli bir disiplin sağlasa da, üne kavuşur kavuşmaz, hızla baş aşağı gitmeye başladı. Büyüklük hastalığı sınır tanımayan, perde aralarında soyunma odasına gelen fahişeler işini bitirmeden, perdenin açılmasına izin vermeyen Kean, sahnelerin tek egemeni olarak kalmaya kararlıydı. Ancak durumunu koruyabilmek için kusursuz oynamaya, kendini aşmaya gücü kalmayan Edmund Kean, Drury Lane'de bir korku ve dehşet dönemi başlattı, yanında alkış alan oyuncu hemen kovuluyordu, eksen karakteri Kean olmayan hiçbir yeni tragedyanın oynanma şansı yoktu. Çok fazla yükseldiği için düşmesi de baş döndürücü olan Edmund Kean, 45 yaşında öldüğünde, bela okuyanı, tiksineni çoktu fakat ondaki ölümsüzlük havasını sezenler, böyle bir sanatçıyı görecek kadar yaşadıklarına şükredenler de vardı. Ödüllü çevirmen Sevgi Sanlı'nın Türkçeleştirdiği tek kişilik oyunda, daha önce Cihan Ünal’ın canlandırdığı Edmund Kean'i, 2007 Sadri Alışık Yardımcı Rolde En İyi Erkek Oyuncu Ödülü sahibi Eraslan Sağlam oynuyor. Aynı oyun geçtiğimiz sezon Eraslan Sağlam’a Direklerarası En İyi Tek kişilik Prodüksiyon Ödülü, Kültür Vakfı En İyi Erkek Oyuncu Ödülü ve Rotary Meslek Hizmet Ödülü de kazandırmıştı. Yazan: Raymund FitzSimons Çeviren: Sevgi Sanlı Yönetmen: Tolga Yeter Yönetmen Yardımcısı: Ezgi Dabak Kostüm: Canan Göknil Dekor: Sibel Taka Işık: İsmail Oğuz Müzik Direktörü: Alican Kargın Fotoğraf: Yasin Toruloğlu Oynayan: Eraslan Sağlam İki perde, 1 saat 15 dakika 6 Mayıs Çarşamba – 16 Mayıs Cumartesi – 27 Mayıs Çarşamba DÎSKO 5NO’LU \ Destar Tiyatro Diyarbakır 5 No’lu cezaevi vahşeti üzerine bir deneme... Bir vahşet anlatısı… 'Disko' (Disiplin koğuşu), Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. '5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde deneme tahtasıdır. Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar. Oyun metni 'Diyarbakır 5 No’lu Cezaevi' ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmış kurmaca bir metindir. Oyun, reji ve oyunculuk denemeleri, sade dekoru, ışığı ve konusuyla seyirci üzerinde çok sert bir etki yaratıyor. Nivîskar/Yazan: Mîrza Metîn Derhêner/Yöneten: Berfîn Zenderlîoğlu Lîstikvan/Oynayan: Mîrza Metîn Sêwirînerê Dikê/Sahne Tasarım: Metîn Çelik Sêwirînerê Ronahiyê/Işık Tasarım: Alev Topal Mûzîk: Nizamettin Ariç / Wêneyên Xewnan Vîdeo: Pia Rönicke & Zeynel Abidin Kızılyaprak Afîş: Metin Çelik Asîstan: Adar Baran Değer, Alan Ciwan, Sevgi Turan Wergera jor nivîs ê/Türkçe üst yazı çevirisi: Nazê Yerlikaya Efekt: Alan Ciwan, Adar Baran Değer Wêne/Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat 1 Perde, 60 dk. / Kürtçe. Oyunda Türkçe ve İngilizce üst yazı kullanılmaktadır. Xelat/Ödül: 2011 NTVmsnbc yılın en iyileri seçkisinde “yılın en iyi 5 oyunu” arasına seçildi. 2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri “yılın erkek oyuncusu” ödülü. 2012 XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri “en iyi tek kişilik prodüksiyon” ödülü. 2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri yılın yapımı, yılın yönetmeni, yılın oyuncusu, yılın ışık tasarımı adayı. 2012 Hürriyet gazetesi seçkisinde “yılın en iyi on perfornansı” arasına seçildi. 2012 Tiyatronline “yılın en iyi tiyatro fotoğrafı” ödülü. 7 – 14 – 28 Mayıs Perşembe - MERHEBA / Destar Tiyatro Sahne uzamında yan yana duran bir Genç Kadın ve Genç Adam; 'Dil'in kimliklendirdiği, ötekileştirdiği, 'Dil' ile var olan ve yine 'Dil' ile yok olan iki siluet. Ve sesler, dünyanın her dilinden sesler, rüyalarında bile ana dilini unutmayacağını fısıldayan sesler. Ve 'kadın sesleri' ayrı ayrı dillerden, aynı duygularla anlatan kadın sesleri, birinin gözyaşı diğerinin yanağından süzülen kadınların... Kürtçe, Türkçe, Galisyanca... Merheba oyunu, İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar Sèchu Sende’nin “Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim” adlı kitabındaki “Pusula İğnesi” ve “Galisyanca Konuşmaya Başlamak İçin Pratik Bilgiler” adlı öykülerinden Fatma Onat'ın yaptığı serbest bir uyarlamadır. Merheba, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ilk oyunudur. Merheba Sêwirîneriya Projeyê/Proje Tasarım: Mîrza Metîn Sêwirîner û Derhêner/Tasarlayan ve Yöneten: Mehmet Atak Adapteker/Oyunlaştıran: Fatma Onat Monologên Jina Zimanê Wê Jêbûyî/Dili Kesilen Kadının Monologları: Aslı Erdoğan Dramaturjî: Sevin Okyay & Çetin Ok & Gülsüm Ekinci Derhênera Alîgir /Yardımcı Yönetmen: Kamer Yıldız Ok Muzîk/Müzik: Ahmet Aslan & Şirin Pancaroğlu Sêwirîneriya Bizavê/Hareket Tasarımı: Can Bora Sêwirîneriya Ronahiyê/Işık Tasarımı: Mîrza Metîn Sêwirîneriya Dekorê/Dekor Tasarım: Marta Montevecchi Sêwirîneriya Cil û Bergan/Kostüm Tasarım: Hilal Polat Sêwirîneriya Makyajê/Makyaj Tasarımı: Suzan Kardeş Sêwirîneriya Vîdeo/Video Tasarım: Adar Bozbay Efekt: Gökçe Selim Koreografiya Fotografan/Fotoğraf Koreografisi: Can Bora Wêne/Fotoğraf: Nâzım Serhat Fırat Afîş Grafîk: Metin Çelik Broşür Grafik: Yazı Köz Rahênerên Bizavan/Hareket Çalıştırıcısı: Can Bora & Gonca Gümüşayak Rahênera Zimanê Tirkî/Türkçe Dil Koçu: Güler Kazmacı Rahênerê Zimanê Kurdî/Kürtçe Dil Koçu: Alan Ciwan Wergera Kurdî/Kürtçe Çeviri: Kawa Nemir & Alan Ciwan Wergera Galîsyanî/Galisyanca Çeviri: İrfan Güler & Pepa Baamonde Fotokêşên Aktuel/Aktüel Fotoğraf: Burçin Korkmaz & Bülent Yazıcıoğlu Video Montaj: Koray Ayvaz Bikaranîna Meqyajê/Makyaj Uygulama: Fitnat Budak Asîstanê Derhêner/Yönetmen Asistanı: Mehmet Emrah Hamşioğlu Lîstikvanên Li Pişt Sehnê/Sahne Arkası Oyuncuları: Sadin Yeşiltaş & Felat Erkozan & Yazı Köz/Arda Uğurlu & Çetin Ok Lîstikvan/Oyuncular: Nagihan Gürkan & Rıdvan Erdem Kaynarca & Burcu Eken Lîstikvana Dengê A Bi Kurdî/Kürtçe Ses Oyuncusu: Berfîn Zenderlioğlu Lîstikvana Dengê A Bi Gaîsyanî/Galîsyanca Ses Oyuncusu: Alicia Beatriz López Gallego Lîstikvanên Fotografan/Fotoğraf Oyuncuları: Burcu Eken & Çetin Ok & Erkan Aydın Duygun & Hadiye Gündüz & Jale Tozantı & Kerim Can Cingöz & Marta Montevecchi & Mehmet Atak & Mehmet Emrah Hamşioğlu & Mualla Parlak Dîmena Taybet/Özel Görünüm: Fatmagül Berktay Koordînatora Giştî û Rawêjkara Çapemeniyê/Genel Koordinatör ve Basın Danışmanı: Nalân Özübek 11 Mayıs Pazartesi – 26 Mayıs Salı - ÇÊNADENGIZÎ (DENİZKIZI) / Destar Tiyatro 'Siz bir yerde gölgesiz yaşamayı bilir misiniz? Gölgenizin olmadığını fark ederseniz çok korkar mısınız?” Bir rüyanın içindesin şimdi... Evet sen. Sana diyorum. Gözetlediğin bir Çênadengizî. Bir gece duyduğu sesle irkilmiş Çênadengizî Aşikar etmek istemiş sesin sahibini. Yüzmüş gelen sese doğru. Sese yaklaştıkça kaybettiği umudunu bulmuş, kıyıya vuran... Yaklaştıkça yeniden kaybetmiş... Ve yeniden bulmuş... Kıyıya vardığında tam söyleyecekken sözünü Dili dönmez olmuş. Buna dayanamamış Çênadengizî, dilini kesip sesin sahibine vermiş. Bu bir lanet mi bir hediye mi kimse bilememiş... İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar Sêchu Sende’nin ‘Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim’ kitabında 'Galisyanca Konuşan İlk Bebek' öyküsünden yola çıkan Ahmet Sami Özbudak, gördüklerini bambaşka bir uzamda anlatıyor. Rüyayı gerçeğe dönüştürense Aslı Öngören. Çênadengizî, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar veyönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ikinci oyunudur. Yazan: Ahmet Sami Özbudak Yöneten: Aslı Öngören Dramaturji: Sinem Öztürk Yönetmen Yardımcısı: Meral Balcı Tanış Oyuncular: Emre Çağrı Akbaba , Gözde Demirtaş Sahne ve Işık Tasarım: Aslı Öngören Dekor Uygulama: Erhan Alabaş Efekt: Gökçe Selim Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat Afiş Tasarım: Metin Çelik Zazaca Çeviri: Alişan Önlü Asistanlar: Ahmet Keskin, Felat Erkozan, Umut Bekdaş Genel Koordinatör: Nalan Özübek Proje Tasarım: Mîrza Metîn Prömiyer: 17 Şubat 2015 Süre: 35 dk. Teşekkürler: Murat Ersan, Adam Isenberg, Kerem Fidan, Berivan Doğan 12 Mayıs Salı - ÜÇ KADIN BİN TURNA / Tiyatro Tatavla Sahnede beyaz bir bank ve yan yana oturan üç kadın; bir çocuk gelin, çocuğunu kaybetmiş bir anne ve çocuksu umutlarla çıktığı yolculukta tecavüze uğramış bir kadın… Susturulmuş, ezilmiş, duyguları hapsedilmiş bu üç kadının, tüm kadınların sesine dönüştüğü beden tiyatrosu “3 Kadın Bin Turna… Bir beden tiyatrosu olarak hayata geçen oyun; buruşturulup bir kenara atılmış kağıt parçaları gibi, yere düştüğü anda unutulan bu hayatlara dikkat çekmek için yola çıktı. Kadınlar artık susmasın, susturulmasın, susmak zorunda kalmasın umuduyla perdelerini açan “3 Kadın Bin Turna”; Tiyatro Tatavla’nın ikinci projesi. Konsepti, rejisi ve koreografisi Arda Alpkıray’a ait olan, Eraslan Sağlam’ın danışmanlık yaptığı “3 Kadın Bin Turna”da Ayça Bildik, İrem Erkaya ve Yeşim Egemen Özaydın rol alıyor. Kostümlerini Elif Bayraktar’ın hazırladığı, ışık tasarımını Koray Erhan Doğrul’un yaptığı “3 Kadın Bin Turna”; derdini, bedensel anlatımın önde olduğu performansla tiyatro sahnesine taşıyor. Geçen sezon Direklerarası En İyi Koreografi Ödülü ve Lions Klübü Özel Ödülü’nü de kucaklayan “3 Kadın Bin Turna”yı bu sezon Tiyatro Tatavla’nın kendi sahnesi Tatavla SAHNE’de izleyebilirsiniz! Yazan: Arda Alpkıray Yöneten: Arda Alpkıray Oyuncular: Ayça Bildik, İrem Erkaya, Yeşim Egemen Özaydın Koreografi: Arda Alpkıray Danışman: Eraslan Sağlam Kostüm: Elif Bayraktar, Işık Tasarımı: Koray Erhan Doğrul Tek perde / 50 dakika 13 Mayıs Çarşamba - GİT – GEL DOLAP / Tiyatro Dalga Ben ve Gus ilk kez geldikleri bir bodrum katında "işlerini" yapmak için zamanın geçmesini beklemektedirler. En büyük sorunları çayı demlemek gibi görünmektedir. Kapının altından atılan gizemli bir zarftan çıkan kibritlerle bu sorun çözülmüş gibi görünse de bu kez gaz kesilir. Ardından üst kattan aşağı inen bir servis asansörü (git gel dolap) karşılanması mümkün olmayan isteklerle, ikiliyi içinden çıkamadıkları bir kaosun içine sürükler.. Farkında olalım ya da olmayalım, bizim hayatlarımız da tıpkı Ben ve Gus gibi, “yukarıdan bir yerden” gelen talepler ve yönlendirmelerle düzenleniyor. Sürekli olarak bir şey yapmamız, bir şey başarmamız, bir şeye inanmamız, bir şekil içinde yaşamamız isteniyor bizden. Bu istekler tıpkı bir servis asansörünün aşağı yukarı gidip gelişi gibi, düzensiz aralıklarla bize fısıldanıyor, bilincimizin en dip ve kuytu köşelerine işleniyor. Bir noktada bu dikte işlemini sorgulamaya, “neden” diye sormaya başlayan kişi ise, ister istemez sistem çarklarının dışına doğru bir yolculuğa çıkıyor. Sistemi sorgulamaya başlayanca da, basit bir “çarktan” düşünen bir “bireye” dönüşmeye ve makinenin ondan beklediği şeyi, yani sorgusuz itaati yerine getirememeye başlıyor. Ve artık düzenin beklentilerini yerine getirmeyen birey, aynı düzenin düşmanı haline geliyor. 20. yüzyılın ikinci yarısında özgün tarzıyla “pintervari” teriminin ortaya çıkmasına neden olan İngiliz oyuz yazarı Harold Pinter’ın en bilinen eseri “Git Gel Dolap”, bizi yarı absürd ve komik bir başlangıçtan, şaşırtıcı bir sona ve kendi yaratıp içinde yaşadığımız sistemi sorgulayan bir finale taşıyor… Yazan: Harold Pinter Yöneten: Bülent Özdural Oyuncular: Özgür Özdural, Tarkan Koç Süre: 1 saat (1 perde) 23 Mayıs Cumartesi – BEN BİR BAŞKASIDIR / Tiyatro Fobi "...'düşünüyorum' demek yanlış bir şey... ‘beni düşünüyorlar’ demeli... Sözcük oyunumu bağışlayın... BEN bir başkasıdır..." Arthur Rimbaud (1871) Erdal Baran Şahin tarafından kaleme alınan metin, Arthur Rimbaud 'un bir mektubunda yer verdiği "Ben Bir Başkasıdır" tümcesine odaklanarak yeni bir oyun kuruyor. Ekip, seyircisiyle birlikte bir oyun kurma çabasını daha önceki oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da sürdürüyor.Seyirciler salona girerken oyundaki ana karakterin hayatına etki etmiş toplumsal rollerden birini seçerek oyuna dahil oluyor. Ekip, seyircileri oyun boyunca kendi kimlikleri ile değil taşıdıkları rol kimlikleriyle -mış gibi yapmaya yönlendiriyor. TiyatroFobi'nin diğer oyunlarında da olduğu gibi seyircilerin oyuna katılımı tamamen kendiliğindenliye ve gönüllülük esasına dayalı gerçekleşiyor.TiyatroFobi sizleri, Ben Bir Başkasıdır oyununda Bir Başkası olmaya, oyun oynamanın hazzını paylaşmaya ve bir anı sahibi olmaya çağrıyor. yazan & yöneten : Erdal Baran Şahin oyuncular : Şirin Öten – Serdar Solkun yönetmen yardımcısı : Burak Akyol müzik : Cem Ulu ses kayıt : Cem Alkan süre: Tek perde/70 dk Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|