| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bana William Deyin; Shakespeare hayranı, istediği rollere bir türlü kavuşamamış bir oyuncunun(Oscar’ın) bir vodvil sonrası unutulduğu tiyatronun soyunma odasında; düş ve gerçek arasında, Shakespeare metinlerinden bölümler oynaması-yorumlaması üzerine kurulu… Geçmişte bir sirkte palyaçoluk yapan Oscar, “Palyaçolar güldürür, soytarılar doğruyu söyler” savından hareketle, ilerlemiş yaşına karşın-ve unutamadığı aşkı Lisa’nın da yaşantısına kattığı çağrışımlarla Shakespeare rollerini (özellikle soytarılarını) oynama tutkusu içinde, kendi kendine büyük ustadan kimi sahneleri canlandırmakta, ona sığınmaktadır bir bakıma.. Bu yalnız adamın dramı; yaşamda da, tiyatroda da istemediği rollerin oyuncusu olma durumudur. Oscar, acaba isteğine kavuşabilecek mi? Sorunun yanıtını, tek kişilik oyunlarıyla da (Yargı, Ölüm Uykudaydı, Özkıyım) tiyatroda uzun soluklu bir oyunculuk sergileyen Zafer Diper sunacak. Bugünün metinleri başka metinlerle söyleşi içindedir, “Her metin bir alıntılar mozaiği gibi oluşur ve kendi içinde başka bir metnin eritilmesidir” diyen, metinlerarası ilişkileri ilk kez tanımlayan Julia Kristeva’dan yola çıkarak “metinler arası ilişkilerde ana metin ile yararlanılan metin ilişkisini anlamak ve yorumlamak önemlidir” sonucuna varabiliriz.. Anlama-yorumlama-çözümleme eylemi yapıttan kendine dönerken zenginleşir. Bu da oyuncunun rolü değil, fondaki değişken metinlerin ortaya koyduğu öteki olma’nın algıladığı metne dönüşür. Yaşanmış olan düşsel olanı, düşsel olan yaşanmış olanı aydınlatır. Metinlerarası göndermeler anlamın ortaya çıktığı devingen bir alan oluşturur… Hülya Nutku Fotoğraf ve Videolar : sena - ( 1/15/2010 ) çok hoş bir oyun bence... miray - ( 1/31/2010 ) Drama bir arınma yaratır, insanı temizleyerek yüceltir fikrinin ironisi gibi geldi bana oyunun anlattığı. Oscar-ın oyunların tam ortasında, hem de tam bu yüzden boşa geçirilmiş hayatı arınma fikrini yalanlıyor. Belki de dramaya mesafeli durmak, pek içselleştirmemek gerekiyordur? yasemin - ( 2/8/2010 ) arkadaşlar bana yardımcı olursanız sevinirim tiyatro textlerine ihtiyacım var .... bana bi site verebilirseniz sevnrm... imkanlarım kısıtlı old. için bulmakta zorlanıyrm... gününz güzl olsun... Ugur - ( 2/16/2010 ) Mükkemmel bir oyun, mükemmel bir performanstı.. ilker pehlivan - ( 3/25/2010 ) maalesef olmamış, olamamış. Shakespeare-in tutkusu, acısı, sevinci oyunun hiçbir ögesinde belirmemiş, belirememiş. Anlayış olarakta işçilik olarakta çağın gerisinde kalmış bence. mustafa - ( 3/31/2010 ) güzel bir kolaj Özdemir Hocanın yaratıcılığı Zafer Abinin oyunculuğuyla bütünleşmiş.. kesintisiz izledim teşekkürler.. can - ( 4/5/2010 ) oyun çok sıkıcı.tek perde olmasını istedim ama bir de iki perde çıktı.oyunda anlamsızca yerleştirilmiş bir plazma tv var ki.saçma sapan tiplrin sözlerini dinliyoruz.oyuncuya saygı duymak grekir ama yönetmen rezil etmiş. sewimLi - ( 4/12/2010 ) gayet güzel ve başarılı bir oyundu... |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|