| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HAYATİ ASILYAZICI, EMEK HIRSIZLIĞI, CUMHURİYET GAZETESİ, DEZENFORMASYON* VE BİR TEKZİP (1/11/2009) Değerli okurlar, Küntay Ödülleri haberleri bazı sitelerde yalan yanlış olarak duruyor. (Örneğin Yaşam Kaya'nın editörü olduğu tiyatronline'da; ve Can Törtop'un tiyatrodunyasi'nda; Mustafa Demirkanlı ise jürinin adını vermeden yayınladığı haberinde "işi" (!) ustaca (!) geçiştirdi; kendilerini gerçeğe davet ediyorum.) Cumhuriyet de "Tekzip"imi yayınlamadı. Gönderdiğim e.postada görüldüğü üzere hem Güray Öz'e (Sorumlu Yazı İşleri Müdürü) hem de Cumhuriyet'in diğer çalışanlarına gönderilmiştir. Bundan sonrasını kendileri bilirler. Erbil Göktaş** 10.01.2009 Cumhuriyet Gazetesi’ne gönderdiğim “İsmet Küntay Ödülleri’nin Geleceği Karartılıyor” adlı açıklamam 23.12.2008 tarihinde 13. sayfada özetlenerek yayınlandı:
Açıklamam, Hayati Asılyazıcı’nın da görüşü alınarak yayınlanmış; ancak Asılyazıcı tarafından kişiliğime yönelik “küçültücü” ifadelerle “yanlış bilgilendirme” yapılmış ve kamuoyu yanıltılmıştır. Asılyazıcı, (2007-2008) İsmet Küntay Ödülleri Seçici Kurulu’nun gerçekleştiği 4 Haziran 2008 tarihindeki toplantıya geldiğimi, seçici kurulun çalışmasına katıldığımı ama bunun geçerli olmadığını söylüyor. Sözde bana 4 Haziran’dan önce “açıklama” yapılmış ve jüride yer almadığım söylenmiş. Asla! Böyle bir şey olmadı ve ben “eşimle birlikte davet edildiğim” o toplantıya katıldım; Asılyazıcı’yla “ikimiz” sonuna kadar tartışıp bu yıl ödül alanları belirledik. İkimiz diyorum, çünkü her zamanki gibi jüride ikimizden başka kimse oyunları doğru dürüst izlememişti ki!!! (Kaldı ki “bazı oyunları” izleseler bile bu iş “uzmanlık” gerektirdiğinden jüriye sokulan diğerleri ancak konu mankeni olabilmektedirler.) Sonra da beş yıldır yaptığım gibi, sonuçlarla ilgili basın bültenini yazdım; yazılı ve görsel basına gönderdim. Jüri üyelerinin adı, hatta o gün çektirdiğimiz fotoğraf, sonuçlarla birlikte o duyuruda yer aldı. Her yerde yayınlandı. (Bkz. Cumhuriyet, 10 Haziran 2008 , sf. 13) Eğer ben 4 Haziran oturumunda yok idiysem, Asılyazıcı neden o zaman itiraz etmemiştir acaba? Hemen itiraz etmesi gerekmez miydi? Gerekirdi tabii, ama yapmamıştır. Çünkü Erbil Göktaş 4 Haziran’da jürideydi. Yani Asılyazıcı gerçeği söylememektedir!!! Durum böyleyken, ben adayların belirlenmesinde bunca önemli bir rol oynamışken, 23 Aralık’ta verilecek ödüller için basına gönderilen duyuruda jüriden adım çıkarılmış ve Operacı Oya Gökberk’in adı koyulmuştur. Beni tanıyanlar Kocaeli’de oturduğumu, yağmura, kara, çamura aldırmadan sürekli İstanbul’a ve Anadolu’ya oyunları izlemeye gittiğimi bilirler. Bu bir emek, zaman ve “uzmanlık” işidir. En önemlisi de “yürek” işidir. Asılyazıcı’nın benim İsmet Küntay Ödülleri’ne getirdiğim “kurumsallaşamama” eleştirime verdiği yanıtta “yönetmelik”, “kurul kararı” gibi sözcükleri kullanması da başka bir “tersinlemedir”.. Çünkü ortada bu ödüllere ilişkin bir “yönetmelik” yoktur, varsa da “beş yıldır” ben görmedim. Adımın ve imzamın bu yılki karar defterinde yer almadığı da doğru değildir. Çünkü ellerinde böyle bir defter de yoktur! Bir tane benim elimde bir defter var, onda da adım yazmaktadır!! Kurul kararıyla filan değil, düpedüz Asılyazıcı marifetiyle jüriden çıkarılmak istenmemi önemsemiyorum. Şimdi kim kaybetti acaba? Erbil Göktaş mı? İsmet Küntay Ödülleri mi? Beş yıldır Küntay Ödülleri’nin doğru dürüst tek çalışanı, medyaya duyuranı, kulağı gözü olan Erbil Göktaş Asılyazıcı’nın da gözü kulağıydı. (Asılyazıcı’yı tanıyanlar ne demek istediğimi anlamışlardır; daha fazlasını yazmayı kendime yakıştıramıyorum.) Hatta gerek bir kurumda çalışmam, gerekse Yeni Tiyatro Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmeni olmam nedeniyle, tiyatro dünyasından çoğu kişiler benim İsmet Küntay Ödülleri’nin de “geleceği” olduğumu söylüyorlardı. İçtenlikle diliyorum ki yaş ortalaması 75 olan Küntay Ödülleri’nin üç kalıcı üyesi benden daha uzun yaşasınlar ve bir daha “egolarına” yenilip böyle hatalara düşmesinler. Çünkü hadi Asılyazıcı, egosuna yenildi, yanlışa düştü ama isterdim ki Nadide Küntay ve Doğan Koloğlu “gerçeğe” tanıklık etsinler; Asılyazıcı’ya “kör bir egonun” peşine düşmemesini söyleyebilsinler. Ve bunu basına da açıklayabilsinler. İsmet Küntay da öyle isterdi… Durum böyleyken, ben adayların belirlenmesinde bunca önemli bir rol oynamışken, 23 Aralık’ta verilecek ödüller için basına gönderilen duyuruda jüriden adım çıkarılmış ve o toplantıya katılmayan, Oya Gökberk’in adı koyulmuştur. Bu kişinin büyük oranda benim çabamla oluşturulmuş o listenin altına adının koyulmasına rıza göstermesi, emeğe saygısızlığın ulaştığı boyut açısından irkilticidir. Ondan da öte emek hırsızlığıdır. Ve 23 Aralık’taki “Ödül Gecesi”nde Asılyazıcı 33 yıldır ilk defa ödül törenine gelememiştir. Birileri “hırsızlığı”nı yüzüne vuruverirler diye gelememiştir. Belki de “anons edildiği” gibi “hastalanmış” da olabilir. Çünkü böylesine bir yalanı özellikle Cumhuriyet Gazetesi’nde söyleyebilmek insanı hasta eder; Asılyazıcı’nın yerinde ben olsaydım kanser olurdum. Durum böyleyken hiç hak etmediği halde birileri “kırıtarak” sahneye çıkarak, “sırıtarak” ödül verebilmişlerdir. Bu fotoğraflar İsmet Küntay Ödülleri’nin bittiğinin en önemli göstergesidir. Evet, uğursuz bir rakamda bitmiştir; bundan sonra devam ettirilmeye çalışılsa da “manen” bitmiştir. O yüzden de daha temiz, hiç yıpranmamış, yönetmeliği ilkeleri belli bir “ödülü” 2009 yılında yürürlüğe sokacağız. Zaten Küntay Ödülleri’nden bunun için de ayrılmayı düşünüyordum ve bu düşüncemi Asılyazıcı’ya da açmıştım ama O’nu davet etmemiştim; çünkü her ne kadar çoğu kimseden daha “temiz” olduğunu düşünsem de, zaman zaman “kirlenmelere” de açık olduğunu görmüştüm. (Benimle ilgili olan diğer ihanetlerini şimdilik yazmıyorum; bu bana olan üçüncü ihanetidir; o yüzden artık susmuyor açıklıyorum.) Yani ben 2007-2008 döneminde görev yapıp bu görevimi bırakıyordum. 2008-2009 sezonunda da kiminle isterse onunla çalışabilirdi. Asılyazıcı’nın Eylül ayındaki “benimle çalışmak istememesine” de “tamam” demiştim. Ama benim bu anlayışlı dostluğuma, önce 2007-2008 jürisinin ödül dağıtım töreni için benim adımı çıkarıp Oya Gökberk’in adını koyması ve “açıklamam” karşısında da Cumhuriyet’e ayak üstünde tamamen “yalan” söyleyip beni küçük düşürmek istemesi karşısında sessiz kalamazdım. Çünkü bunun önemli bir nedeninin de Asılyazıcı’nın “olanaksız” ricalarına kulak tıkayışım olduğunu tiyatronun içinde olan çoğu kişi tahmin edebilir. İpler de zaten asıl burada kopmuştur. Kocaelideki görevim gereği, Ağustos sonları bizim için “yetenek sınavları” dönemidir. O yüzden Asılyazıcı’nın Eylül ayında gönderdiğini söylediği “bilgilendirmeyi” de ciddiye almadım. Çünkü resmi bildirimler “ıslak imzayla” adrese yapılır. Beni İsmet Küntay Ödülleri’nin geleceği ve kurumsallaşması ilgilendiriyor. Ama ne yazık ki, gördüğüm kadarıyla İsmet Küntay Ödülleri’nin geleceği karartılmıştır. Asılyazıcı başlatmıştır, diğerleri ise suskun kalıp İsmet Küntay’ı bir kez daha öldürmüşlerdir. Zaten Küntay ve onun gibiler “ihanetler” karşısında “yürek vurgunundan” ölmemişler midir? Ayrıca Cumhuriyet Gazetesi’nin tavrı da hiç doğru değildir; Asılyazıcı’nın orada “arkadaşları” var diye bu olayı “dezenforme” etmeye çalışmaları son derece çirkindir. 31.12.2008 tarihinde gönderdiğim “Tekzip”imi yayınlamamaları ise ondan da öte bir “suç”tur. O yüzden bu konunun kamuoyu vicdanında gerçek yerini bulabilmesi gerekmektedir. Bunun için de sonuna kadar savaşacağım. Hem mahkemelerde, hem de basında. Saygılarımla. * 1) Aslında anlamı yanlış bilgi verme değil, bilgisizleştirme olan kelime; 2) Medyanın her alanının ama özellikle haberciliğin uyguladığı bir metot. Siz sadece usta eller tarafından kesilmiş görüntü ve ses parçalarını duyarsınız ve onlar dahilinde düşünürsünüz, isterseniz toplumun, toplumbilimin her noktasını her nüansını bilin, bunu yersiniz. Zira elinizdeki bilgiler size verilen tek şeydir. Haberciliğin belli bir etik dahilinde çalışmak istememesi, çalışmamasının daha karlı olduğu bir dönemde ise ürünün satışını artırmak yegane iyidir ve bunun için elinizdeki en etkili silah budur. 3) Adıyaman'ın bir ilçesi. (Kaynak: www.sozluk.sourtimes.org) **Kocaeli Üniversitesi, GSF, Sahne Sanatları Bölümü Başkan Yardımcısı / Yeni Tiyatro Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Aşağıdaki haber Cumhuriyet’in kendi kafasına kurşun sıktığının resmidir. Bu resim “gerçeğin” değil “ilişkilerin” geçerli olduğu bir anlayışın ürünüdür. Cumhuriyet’in bu “yanlıştan” dönmesini bekliyoruz. Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|