| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ankara Nazım Hikmet Kültür Merkezi Mayıs 09 Etkinlik Programı (5/4/2009) NÂZIM HİKMET KÜLTÜR MERKEZİ – ANKARA MAYIS 2009 ETKİNLİK PROGRAMI 8 Mayıs Cuma 19:00 Karma Resim Sergisi “BİR AĞAÇ GİBİ
TEK ve HÜR / VE BİR ORMAN GİBİ KARDEŞÇESİNE” Sanatçılar: Doğan AKBULUT, Ceren AY, E. Yıldız DOYRAN, Reha
GÜNALP, Feyza İLKYAZ, Atilla İLKYAZ, Esila Karaca KOCAOĞLU, Azar KHATABAKHSH,
Cebrail ÖTGÜN, Lütfi ÖZDEN, Hüseyin SÖNMEZ, Tansel TÜRKDOĞAN, Zeki UMAY, Mehmet YILMAZ,
Semra YÜCEL, Mahmut ÖZTÜRK, Hüsnü DOKAK, Cezmi ORHAN, Zuhal Baysar
BOERESCU Tarih Aralığı: 8 Mayıs - 30 Mayıs 2009 Salon: NHKM - İlkay Rezan Salaz Sergi Salonu 9 Mayıs Cumartesi 16:00 Film Gösterimi “AKINTIYA KARŞI
BEHİCE BORAN: TEK BAŞINA BİR KORO” Yapım: SineGöz Film Atölyesi Salon: NHKM Sinema Salonu 9 Mayıs Cumartesi 18:00 Söyleşi “NATO VE KONTRGERİLLA
ÖRGÜTLENMELERİ” Konuşmacılar: Serpil Güvenç , Hüsnü Çuhadar Düzenleyen: Barış Derneği Ankara Şubesi Salon: NHKM Kafe Bölümü 10 Mayıs Pazar 16:00 Film Gösterimi “ASİYE NASIL
KURTULUR” Eser: Vasıf Öngören Yönetmen: Atıf Yılmaz Salon: NHKM Sinema Salonu 15 Mayıs Cuma 19:00 Söyleşi: “(D)EVRİMCİ EĞİTİM” Konuşmacı: Kemal İnal Düzenleyen: Üniversite Konseyleri Derneği Salon: NHKM Seminer Salonu - 1 16 Mayıs Cumartesi 16:00 Film Gösterimi “HAKKARİ’DEN
ANKARA’YA KÂĞITÇILAR” Yönetmen: Alper Şen Salon: NHKM Sinema Salonu 16 Mayıs Cumartesi 18:00 Söyleşi “ŞİİRİN YERÇEKİMLİ
KARANFİLİ: EDİP CANSEVER” Konuşmacı: Tuncer Uçarol Salon: NHKM Kafe Bölümü 17 Mayıs Pazar 16:00 Film Gösterimi “KÖŞEYİ DÖNEN ADAM” Yönetmen: Atıf Yılmaz Salon: NHKM Sinema Salonu 17 Mayıs Pazar 18:00 Söyleşi “TİYATRO ve ÖYKÜNÜN ÇINARI:
HALDUN TANER” Konuşmacılar: Ahmet Yıldız, Ayşegül Yüksel Salon: NHKM Kafe Bölümü 22 Mayıs Cuma 19:00 Söyleşi “MUSTAFA EKMEKÇİ ve GÜNCEL
BASIN” Konuşmacılar: Selçuk Altan, Metin Aksoy Salon: NHKM Kafe Bölümü 23 Mayıs Cumartesi 16:00 Film Gösterimi “ Yönetmen: Ethem Özgüven, Petra Holzer, Selçuk Erzurumlu Salon: NHKM Sinema Salonu 23 Mayıs Cumartesi 18:00 Söyleşi “EDEBİYATTA BİR DÖNEMEÇ
NOKTASI: SAİT FAİK” Konuşmacılar: Vedat Yazıcı, Lütfiye Aydın Salon: NHKM Kafe Bölümü 24 Mayıs Pazar 16:00 Film Gösterimi “YUSUF ile KENAN” Yönetmen: Ömer Kavur Salon: NHKM Sinema Salonu 30 Mayıs Cumartesi 16:00 Film Gösterimi “DEVRİMCİ
GENÇLİK KÖPRÜSÜ – ESKİ BİR MASAL DEĞİL, Yönetmen: Bahriye Kabadayı Salon: NHKM Sinema Salonu 30 Mayıs Cumartesi 18:30 Panel: “YOLLARI AŞINDIRANLAR:
ATLETİZM EMEKÇİLERİ ANLATIYOR” Panel yöneticisi: Prof. Dr. Emin Ergen Katılımcılar: Mehmet Yurdadön, Veli Ballı, Gazi Aşıkoğlu Düzenleyen: NHKM - Başkent Gençler ve Masterler Atletizm
Spor Kulübü Salon: NHKM Kafe Bölümü 31 Mayıs Pazar 17:00 Söyleşi “ENGİZİSYONDAN ERGENEKON’A
BARIŞI ve İNSANLIĞI TEHDİT EDEN YARGILAMALAR” Konuşmacılar: Abdullah Nefes, Yusuf Şaylan Düzenleyen: Barış Derneği Ankara Şubesi Salon: NHKM Seminer Salonu – 1 FİLM GÖSTERİMLERİ AKINTIYA KARŞI BEHİCE BORAN: TEK BAŞINA BİR KORO Yapım: SineGöz Film
Atölyesi Türkiye’nin, ismini 50′li yıllarda Türk Barışseverler
Cemiyeti ile duyduğu Boran’ın, başarılı ve öncü bir akademisyen, mücadeleci
bir barışsever, sosyalist bir milletvekili, Türkiye İşçi Partisi Genel Başkanı
ve bir sıra neferi olarak portresini çizen SineGöz, Türkiye’nin bu ilk
kadın parti başkanının gündelik hayatını da aydınlatıyor. 60′larda meydanlarda
ve mecliste işçi sınıfının sesi, 70′lerde sosyalist devrim tezinin temsilcisi
olmuş Türkiye İşçi Partisi hakkında ilk elden pek çok anı, tez ve bilgi
sunan belgesel, Türkiye solunun güncel sorunlarına da ışık tutuyor. ASİYE NASIL KURTULUR Eser: Vasıf Öngören Yönetmen: Atıf Yılmaz Vasıf Öngören’in büyük yankı uyandıran tiyatro oyunundan
Barış Pirhasan’ın senaryosuyla sinemaya uyarlanmış, gösterildiği dönemde büyük
ilgi ile karşılanmış film, bir genelevde telaşlı bir koşuşturmaca ile başlar.
Asiye adlı ‘kimliği meçhul’ bir hayat kadınından mektup alan Fuhuşla Mücadele
Derneği Başkanı, “kurtarıcı” sıfatıyla, genelevde çalışan “yoksul ama namuslu”
kızları ziyarete gelmektedir. Asıl görmek istediği kişi Asiye’dir ama genelevde
Asiye adında biri yoktur. Genelevin sermayeleri, “kurtarıcı” edası ve “insan
her koşulda direnebilir” iddiasıyla karşılarına dikilen Fuhuşla Mücadele
Derneği Başkanı’na bir oyun teklif ederler. Tüm kadınların katılımıyla
Asiye’nin hayatı canlandırılacaktır ve dönüm noktalarında, yaşamsal önemdeki
seçimlerde, Fuhuşla Mücadele Derneği’nin Başkanı’na sorulacaktır: “Asiye şimdi
ne yapsın?” HAKKARİ'DEN ANKARAYA KÂĞITÇILAR Yönetmen: Alper Şen Belgesel, 1994 yılında Hakkari’nin Ördekli (Kotranıs)
Köyü’nden göç etmek ve Ankara’nın merkezinde çöplerden kâğıt toplamak zorunda
kalan insanlardan bahsederken, verdikleri mücadeleye tanık oluyor. 13 yaşında
Ankara’nın çöpünden ailesini geçindirmeye çalışan çocuktan 60 yaşında köyünden
ayrılmak zorunda kalan amcaya kadar, yaşadıkları tüm sürgünlere, hor
görülmelere ve dışlanmalara inat, sadece emekleriyle var olmaya çalışan
insanları anlatıyor. KÖŞEYİ DÖNEN ADAM Yönetmen: Atıf Yılmaz ABD’deki amcasından kendisine büyük bir miras kaldığı
haberi üzerine fakir odacı Adem, birden mahallesinde ve çalıştığı yerde günün
adamı olur. O zamana kadar kızı Şükran’ı Adem’le evlendirmeye razı olmayan
babası, Adem’i bağrına basar ve kayınpederi olmayı kabul eder. Bir süre sonra
beklenen miras gelir. Ancak ABD’den gönderilen sandığın içinden çıkan, servet
değil, bir eşektir. Ancak mahalleli, gözleriyle gördükleri gerçeğe
inanmaktansa, Amerikan bayraklarıyla karşıladıkları eşeğin karnında elmaslar
bulunduğuna inanmayı tercih ederler... Sinemamızın en çok sansürlenen
filmlerinden biri olan Köşeyi Dönen Adam, sadece Kemal Sunal’ın beyazperde
serüvenindeki ayrıksı yeriyle değil, 70’li yılların sonlarındaki ülke
gündemini, devrimci özneleri, emekçi sınıfları, köşe dönmeci lümpen işçileri,
sömürücüleri, o dönemin filmlerinde pek de görmeye alışık olmadığımız bir
açıklıkla gözler önüne seren metafor zengini yapısıyla da izlenmeyi hak ediyor. 4857 Yönetmen: Ethem Özgüven, Petra Holzer, Selçuk Erzurumlu Tuzla Mezarlığı, Tersaneler Bölgesi’ni kuşbakışı görür.
Mezarlığın olduğu tepeden aşağı doğru inmeye başlayın. İşte solda geniş
askeriye arazisi; yemyeşil ve insandan arındırılmış. Sonra bıçakla
kesilmişçesine betonarme apartmanlar başlar. Tuzla Havzası’nda çalışan
işçilerin evleri, sabah 7’den itibaren dışarıda, yani tersanelerde, deri
sanayinde, yan sanayide çalışanlar tarafından boşaltılır. Aile evlerinin
arasına, ailelerin özlemi ve yataklarla doldurulmuş bekâr odaları karışır. Tepe
aşağı devam edin; geminin ufacık parçalarını üreten atölyeler, E5 İçmeler
Köprüsü’nün dinmeyen gürültüsü, dört yol ağzındaki hiç boşalmayan amele pazarı,
banliyö treninin sesi. İçmeler İstasyonu’nu geçin, işte neredeyse Türkiye'nin
bütün tersaneleriyle bezeli Aydınlı Koyu. Kırk sekiz ayrı kapıdan her gün geçen
işçiler, yüz insan boyu vinçler, saçlar, onları birleştiren hız ve ter…
Tersanelerin zaman birimi yere düşen izmarit; endişesi ölüm ve geçim; umudu ve
derdi, hepimizin umudu ve derdidir. Tuzla Mezarlığı, Tersaneler Bölgesi’nin
kuşbakışı görür. YUSUF ile KENAN Yönetmen: Ömer Kavur Babaları gözlerinin önünde kan davasına kurban giden iki
kardeş, çareyi İstanbul’a kaçmakta bulur. Tüm aramalarına karşın koca kentte
Ali Amcalarını bulamazlar. Çaresizlik ve sefalet içinde sokaklarda geçen
günlerin ardından yolları bir çocuk çetesiyle kesişir. Ağabey Yusuf çete reisi
Çarpık Kerem’in sağ kolu olup, yasadışı işlere karışırken, küçük Kenan
dürüstlükten yanadır ve alın teriyle bir işte çalışmak için çaba gösterir DEVRİMCİ GENÇLİK KÖPRÜSÜ- Eski Bir Masal Değil, 68 Yönetmen: Bahriye Kabadayı Hakkari’de, geçit vermez Zap nehri canlar almaya devam
ederken, İstanbul Boğazı’na ilk köprüyü yapma çalışmaları başlamıştır. 68
gençliği içinden bir grup üniversite öğrencisi, ülkenin doğusu ile batısına
eşit yatırım yapılması yaklaşımıyla Boğaz Köprüsü’nün yapımına karşı çıkarlar.
Bu karşı çıkış, gençleri sembolik bir eylem etrafında bir araya getirir:
“Boğaz’a değil, Zap’a Köprü!” Hep birlikte, Zap nehri üzerine bir asma köprü inşa etmeye
başlarlar. Bu çabaya ulusal gazetelerden biri olan Milliyet de katılır. Bir
yardım kampanyası açılır. Kısa sürede inşası tamamlanan köprüye Devrimci
Gençlik Köprüsü adı verilir. NOT: Film gösterimleri herkese
açıktır ve biletsizdir Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|