| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sahne Cihangir'de Şubat 2013 Programı... (1/18/2013) SAHNE CİHANGİR’DE ŞUBAT 2013 OYUNLAR: ATÖLYE: Yazan: August Strindberg Oynayanlar: Yeşim Koçak, Mehmet Aslan, Asiye Dinçsoy 1, 9, 19 Şubat ve 1 Mart 2013 İstanbul İsveç Konsolosluğu, Swedish Institute ve TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla, ölümünün 100. yılında August Strindberg’i anıyoruz... Tiyatro Boyalı Kuş’a 2009 yılında İbsen Ödülleri’ni kazandıran Bir Bebek Evi’nden (topluluğun verdiği adla Nora/Nure) sonra, grup 2012 sezonunda Matmazel Julie’yi sahneliyor. İnsanın varoluş sorunsalını temel alan oyun, sınıf çatışması ile toplumsal cinsiyet rolleri arasındaki gerilimi merkeze alarak tiyatroyu, hayatı, belirlenmiş senaryoları, davranış modellerini eleştiriyor ve tartışıyor. Bir kontun evinin mutfağında geçen oyun, bir yaz dönümü gecesinde gündelik hayatlarından sıyrılmaya çalışan ve farklı senaryoları denemeye çalışıp kalıplarını yıkmakla uğraşan üç karakterin tiyatral bir yolculuğu. Kont’un evden gitmesiyle gelmesi arasındaki zaman diliminde yaşanan olayları ve yaratılan durumları ele alan oyunda Tiyatro Boyalı Kuş, erkek egemen sistemin insanlar üzerindeki baskısına, sınıfsal farklılıklarla birlikte cinsiyet farklılıklarının da yarattığı çelişkilere, bizlere biçilen toplumsal rolleri oynamak zorunda kalma durumumuza dikkat çekiyor. Aynı zamanda bu kalıpların dışına çıkma çabalarının da çözümsüzlüğünün altını çizmeye çalışıyor. Oyun gündelik hayatın dışında bir yaz dönümü gecesinde, bir başka deyişle rutinin dışına çıkılması beklenen bir zamanda ve Kont’un yani iktidarın evden gitmesi ile gelmesi arasındaki bir zamanda geçer. Üç karakter -Julie, Jean ve Kristin-, tam da bu zamanın içinde kendi rollerine karşı durmaya çalışırlar. Ancak kullandıkları yöntemler ya da yarattıkları senaryolar da, erkek egemen sistemin ürettiklerinden başka bir şey değildir. Kont’un eve dönmesiyle, yüzyıllardır bildiğimiz bir senaryo yine aynı son ile sona erecektir... Erk yine kazanacaktır. Matmazel Julie Ekibi Jale Karabekir Yeşim Koçak Mehmet Aslan Asiye Dinçsoy ÇIKMAZ SOKAK (1911) Yazan: Şahabeddin Süleyman Okuyanlar: Emsal Yeşilbingöl, Gül Ersürmeli Yılmaz, Hafize Balkan, Jale Karabekir, Kızıltan Yüceil, Onur Yıldırmaz, Rukiye Yenigül 23 Şubat 2013 Saat 20:30’da Sahne Cihangir’de… Sahne Cihangir : Ağa Hamamı Caddesi, Taktaki Yokuşu 2/B Firuzağa Camii, (Ağa Bilardo Yanı) Cihangir/Taksim Tiyatro Boyalı Kuş gönüllüleri tarafından seslendirilen FEMİNİST DRAMATURJİYLE OKUMA TİYATROSU’nun beşinci oyunu ÇIKMAZ SOKAK. Şahabeddin Süleyman’ın 1911’de kaleme aldığı ÇIKMAZ SOKAK, eşcinsellik üzerine bir oyun. Döneminde yasaklanan bu oyunu, gün ışığına çıkarıyoruz. FEMİNİST DRAMATURJİYLE OKUMA TİYATROSU’nun danışmanı Fatmanur İldokuz’un Osmanlıca’dan Türkçeleştirdiği bu oyunu, dönemin eşcinselliğe, özellikle de ‘kadın’ eşcinselliğine bakışını göstermek amacıyla seyirciyle paylaşıyoruz. ÇIKMAZ SOKAK kadınların nasıl ‘canavar’, ‘düzenbaz’, ‘üçkağıtçı’ olarak temsil ettiğini gösteren bir oyun metni. Binlerce yıldır yazılan oyun metinlerinden sadece biri… Ayrıca ‘kadın’ eşcinselliğinin hangi koşullarda ortaya çıktığını irdeleyen, bunu yadsıyan ve eleştiren, hala günümüzde çok önemli bir mesele olan ‘namus’ çerçevesi üzerinden seyircisine aktarmaya çabalayan bir metin. Tiyatro Boyalı Kuş olarak, bu metni su yüzüne çıkararak, metni okuma tiyatrosu biçimiyle seyirciyle paylaşarak, bu metni görünür kılmaya ve kadınlığa, eşcinselliğe karşı olan eleştirilerin yüz yıl önceki bir izdüşümü sadece.
Türkiye’nin alternatif feminist tiyatro topluluklarından Tiyatro Boyalı Kuş 2000 yılında kuruldu. On iki yıldır sahnelediği oyunlarla ve düzenlediği etkinliklerle Türkiye Tiyatrosu’na yeni bir dil kazandıran topluluk, kadın bakış açısıyla kendi oyun metinlerini oluşturdu, var olan metinleri feminist açıdan ele aldı. Farklı ülkelerden sanatçılarla birlikte çalışan ve dünya tiyatrosunu takip eden Tiyatro Boyalı Kuş, yapılanması, çalışma teknikleri ve özgün tiyatral biçemiyle profesyonel bir feminist tiyatro olma özelliği de taşıyor. Tiyatro Boyalı Kuş’un bugüne dek sahnelediği oyunlar: "Ferhat ile Şirin"(2001), "aşk ihanet yalnızlık vesaire"(2003), “Dış Ses”(2004), Böyle Bir Aşk Masalı (2004), Kadınlar Savaşı (2006) ve 15. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali için özel olarak hazırladığı Bavullar (2006), Çernobil’den Sesler (2007), Tahterevallide Aşk (2008), Seni Seviyorum Diyecek kadar Sarhoş? (2010), Ophelia’yı Kim Öldürdü? (2010), Nora/Nûrê (2010), İadesiz Taahhütsüz (2010) ve İç Ses (2011). Tiyatro Boyalı Kuş, 2000 yılından bu yana başta İstanbul olmak üzere; Adana, Ağrı, Amasya, Ankara, Antakya, Artvin, Aydın, Bartın, Batman, Diyarbakır, İzmir, Mardin, Mersin, Muğla, Ordu, Rize, Samsun, Sinop, Tekirdağ, Trabzon, Van illerinde oyunlarını sergilemiştir. Tiyatro Boyalı Kuş ayrıca, 2008 yılında gönüllü kadın katılımcılarla birlikte “Feminist Dramaturjiyle Okuma Tiyatrosu” etkinliklerine başlamış, “Vatan yahut Silitre”, “Şair Evlenmesi” ve “Çıkmaz Sokak” gibi Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi oyunlarını farklı bir bakışla seyirciyle paylaşmıştır. Augusto Boal’ın Ezilenlerin Tiyatrosu ile 2000 yılından beri çalışmakta olan Tiyatro Boyalı Kuş, 2009 yılında ‘Dar-alan’ adlı yeni bir Forum Tiyatrosu örneğiyle de yurt içinde ve dışında festivallere katılmaktadır. Tiyatro Boyalı Kuş, ITO (Uluslararası Ezilenlerin Tiyatrosu Organizasyonu – International Organization of the Theatre of the Oppressed) ve Magdalena Project (Çağdaş Tiyatroda Uluslararası Kadın Ağı – Network of Women in Contemporary Theatre) üyesidir. 7 ve 21 Şubat 2013 Saat 20.30 Terk edilen bir kadın ne kadar ileri gidebilir? Kadın için cinsellik, cinsellik için kadın nedir? Farklı statü ve yaşamlara sahip kadınlar gerçekten farklı kadınlar mıdır? Cinsellik kadının zihninde midir yoksa yatağında mı? Kadın, erkek cinselliğine ne kadar yaklaşabilir? Peki aşk bu tablonun neresindedir? Sonia, Paris'te yaşayan bir opera sanatçısı. Nancy ise… Peki ya Nathalie? Kocası tarafından terk edilmiş olan Sonia'nın zihnindeki karışıklık onu deliliğe mi yoksa intikama mı sürükleyecek? Nancy… bu oyunun neresinde yer alacak? SONİA: Peki ya Nathalie? Sahi, terk edilen bir kadının zihni ne kadar ileri gidebilir? 8 Şubat 19.30 Almanya İstanbul Başkonsolosluğu, Dimitrie Cantemir Romen Kültür Merkezi İstanbul ve SanatOdası/KunstRaum sunar: Natalia Murariu’dan dans performansı Bir insan ömrünün doğal kronolojisinin ötesine giden yansıması. Metaforik olarak iplik yaşamı simgeler. Hayali bir iplik üzerinde var olmanın dört ayrı aşaması, doğumun yanı sıra aşk, ayrılık, yaşlılık gibi süreçler görünür. Program: 1. ‚Cut‘ veya Ariadne’nin (kopmuş) ipliği. (Dans) 2. Kendi performans kliplerinden oluşan video projeksiyonu. 3. Labirent. (Dans) Tek perde 60 dakika Tarih: 8 Şubat 2013 Cuma Saat 19.30 Sahne Cihangir de sergilenecek Dans Performansı’ ndan sonra Almanya İstanbul Başkonsolosu Jutta Wolke, Dimitri Cantemir Romen Kültür Merkezi Müdürü Silvana Rachieru ve SanatOdası/KunstRaum kurucuları Gülen Güler, Mücella Tarhan ve Haydar Zorlu izleyicileri Dimitrie Cantemir – Romanya Kültür Merkezi’nin eşsiz güzel atmosferinde yapılacak resepsiyona davet ediyorlar. GÖKMEN KASABALI 16 Şubat Cumartesi Saat 15:00-20:00 Bu atölye çalışması sahne üzerinde duruş, beden dilinin kullanılması, anlatımda fiziksel ögelerin kuvvetlendirilmesi ve zaman mekan ilişkisi içerisinde sahne yada performans alanındaki objeler ve biçimlerin kullanımına yönelik egzersizlerden oluşmaktadır.
Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|