| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |

Oyun Hakkında Yorumlar




İkiye Bölünen Vikont

Altıdan Sonra Tiyatro

Başlangıç Yılı : 2010

Puan : 0.16 / 10    
Merak Edenler : 129 kişi


Paylaş      
Kadro :
Yazan: Italo Calvino
Çeviren: Rekin Teksoy
Uyarlama ve Yönetim: Ekip çalışması
Kostüm ve Makyaj: Gamze Kuş
Hareket Düzeni: Özgür Tanık
Işık: Mahmut Özdemir
Müzik: Erhan Yürük, Cem Uçan
Yönetmen Yardımcısı: Doğa Uğurel

Oynayanlar:
Aslı Can Kortan
Ebru Gözdaşoğlu
Eraslan Sağlam
Erkan Kortan
Gülhan Kadim Sertdemir
İhsan Dehmen
İsmail Sağır
Murat Kapu
Onur Kahraman
Onur Tuna
Özgür Tanık
Seda Yürük
Seyfi Erol
Yaman Ömer Erzurumlu
Tomris İncer


Oyun Hakkında :
‘İkiye Bölünen Vikont’; sonsuz hayal gücü ve derin dil yetisi ile okurunu her zaman şaşırtmayı, yarattığı dünyaya çekmeyi ve sarsmayı başaran İtalyan yazar İtalo Calvino’nun ‘Atalarımız Üçlemesi’nin ilk kitabı.

Yazarının 1952 yılında aslında oyun olsun diye yazmaya başladığı roman; savaşta bir gülle tarafından bedeni ikiye bölünen Vikont’un tuhaf hikayesini anlatıyor. Bedeninin bir yarısında ‘iyi’ diğer yarısında ‘kötü’ kişiliğin uç noktalarını yaşayan Vikont’un, yaşadığı topraklara döndüğünde özellikle çevresiyle arasında olanlar üzerinden; insan doğasını, iyi ile kötü arasındaki süresiz savaşı ve aslında aralarında sanıldığı kadar büyük bir fark olmadığını işlerken, tüm bunların ‘savaş sonrası’ yaşanıyor olması da başka bir izleği önümüze getiriyor.

Oyunlaştırma ve sahneleme arayışı da bu izlek doğrultusunda; ‘savaş’ sonrası yaşanan ‘bireysel’ gözüken bölünme üzerinden bir toplumun nasıl ikiye bölünebileceği ve bu bölünmenin nasıl sonuçları olabileceği üstüne. Romanın içinde de var olan ‘masalsı gerçeklik’ duygusu; yazarın hayalgücünün olanaklarına yaklaşmaya çalışarak ve günümüze dair olan ‘bölünme kavramını’ da araştırarak sahnede kendine yer buluyor. Ses-makyaj-beden gibi aktarım araçlarını kullanıp oluşturulan ortak dille aktarımı gerçekleştiren ‘koro’ya, anlatıcı formundaki ‘günümüz’ insanı da dahil oluyor. Böylece, romandaki ‘insanın kendisiyle çarpışması’ fikri, beraberinde ‘hayal ve gerçeğin çarpışması’nı da oluşturuyor.

Tek perde / 90 dak


Fotoğraf ve Videolar :



Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 157
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 





İkiye Bölünen Vikont      Ver Elini, Yeni Dünya      Satıcının Ölümü      Bekleme Salonu      Öldün Duydun Mu?      Cyrano De Bergerac      Titus Andronicus      Lursin Sokağı Cinayeti      Lydia - Tuzla Buz      Geri Dönüştürülemeyenler      Aşk Kokusu      Prometheia      Tatlı Kaçık      İşsizler Cennete Gider      Ruhundan Tramvay Geçen Adam      2019      Bunu Yapan İki Kişi      Bir Robot Hikayesi (Çocuk Oyunu)      Masallara Yolculuk / Üç Küçük Kuzucuk (Çocuk Oyunu)      Tuluatmasyon      Hiç      Nutuk      Yastık Adam      Medya Maymunları      Piyano      Haraşo Hayatlar      Hayvanat Bahçesi Masalı      Roberto Zucco      Çatı      Çatlak      Hamlet Makinesi      Müşfik Kenter'i Dinliyorum: Orhan Veli 30. Yıl Özel Gösterisi      Biri Hiçbiri ya da Hepsi      Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim      Tanımadığım Adamlar      Kim Bu Adam?      Yala Ama Yutma      Kabine - Cabinet      Sınır      Hamxlet     


Tiyatro Kursu Başlıyor!
19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de!
Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



Duyuru Panosu!



Son Eklenen Tiyatro Oyunları

     Güncel Yazılar

Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

Mail Listemize Üye Olun

     Güncel Haberler
Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
 
 |  ..