BİR BAROK DÖNEM
KONSER & TİYATRO BULUŞMASI
Dünya Tiyatrosu’nun en büyük klasiklerinden biri olan “ KİBARLIK BUDALASI “, Barok müziğin en büyük bestecileri ile buluşuyor…
İstanbul Metropolitan Sanat ve Kültür Platformu ile Tiyatro Kedi’nin ortak yapımı olan KİBARLIK BUDALASI ‘nın iki özel galası LÜTFÜ KIRDAR Kongre ve Sergi Sarayı ‘nda tiyatro ile klasik müzik konserini buluşturuyor.
Moliere’in ölümsüz eseri KİBARLIK BUDALASI’nda, Türkiye’de ilk kez yepyeni bir uyarlama yapılıyor. Oyununda yer alan eserleri Şef Oğuzhan Balcı yönetiminde, 15 kişilik İstanbul Metropolitan Oda Orkestrası “Barok Dönem “in dev bestecileri Vivaldi, Bach, Albinoni ve Boccherini ‘nin eserleri ile Lully’nin bu oyun için yaptığı özel besteleri seslendiriyor.
Türk Tiyatrosu’nun büyük ustası Haldun Dormen’in, sekiz yıl aradan sonra yeniden sahnelere döndüğü KİBARLIK BUDALASI ‘nın uyarlamasını İpek Kadılar Altıner yaptı. Hakan Altıner’in sahneye koyduğu oyunun Müzik Direktörü ise Arda Aydoğan.
Koreografisi Mikel N. Vidhi, Kostüm tasarımı Türkan Kafadar, dekor tasarımı Gizem Gürsel – Sedef Kermen, ışık tasarımı Cengiz Özdemir ‘e ait olan oyunda ;
HALDUN DORMEN, EBRU CÜNDÜBEYOĞLU, ÖZLEM ÇAKAR, ABDÜL SÜSLER, ELİF ÇAKMAN, DİLEK ABA, ORAL ÖZER, EREZ ERGİN KÖSE rol alıyorlar. Oyunda, Kont rolünü üstlenen TARIK PAPUÇÇUOĞLU ile ATILGAN GÜMÜŞ ise bu baş rolü dönüşümlü oynuyor; MİKEL N. VİDHİ ise özel bir dans gösterisi sergiliyorlar.
İKİ ÖZEL GALASI, 3 ve 10 Mart saat 20.00 de, LÜTFİ KIRDAR KONGRE VE SERGİ SARAYI ANADOLU ODİTORYUM’unda sahnelenecek KİBARLIK BUDALASI ‘nın biletleri Biletix gişelerinde.
Konu:
17. yüzyıl Fransa’sında, cahil, saf ama çok zengin bir adam olan Mösyö Jourdain’in (Haldun Dormen) bir tek amacı vardır :Asilzade olmak.. Bunu gerçekleştirebilmek için her şeyi göze alır, anlamlı-anlamsız, yararlı-yararsız ama mutlaka masraflı her çabayı gösterir. Gülünç duruma düşer, alay konusu olur ama hiç yılmaz. Hedefi bellidir: Soylu sınıfa girebilmek, soylu bir Markiz’i baştan çıkarabilmek (Dilek Aba) her şeyi yapmak ve biricik kızını (Elif Çakman) da mutlaka bir “soylu” ile evlendirmek. Oysa kızı bir başka gence aşıktır. (Oral Özer) Moilere, yarattığı bu olağanüstü tiplemenin etrafını, onu sömürmeye çalışan Kont, (Tarık Papuççuoğlu/ Atılgan Gümüş) ayakları yere basan karısı (Özlem Çakar), sağduyunun ve samimiyetin temsilcileri hizmetçi (Ebru Cündübeyoğlu) ve uşak (Abdül Süsler) ile bir dantel gibi örer. Neredeyse her sözcük komik ve her durum gülünçtür oyunda.