| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Maya Sahnesi Mart 2011 Programı (3/6/2011)


Maya Sahnesi: İstiklal Cad. Halep Pasajı (Atlas Pasajı’nın karşısı) Kat: 2 BEYOĞLU
Rezervasyon: 212 252 74 52 – 535 646 04 44
info@mayasahnesi.com
mayasahnesi@gmail.com
www.mayasahnesi.com

OTOBÜS
BGST- Tiyatro Boğaziçi

6 Mart Pazar 18.00
13 Mart Pazar 19.30

Yazan-Reji: Sevilay Saral
Dramaturji: Kolektif Kadın Çalışması
Oyunculuk ve Hareket Yönetimi: Metin Göksel
Koreografi: Banu Açıkdeniz, Gülcan Küçük
Afiş Tasarım: Zeycan Alkış
Afiş Fotoğrafı: Kadir Çıtak
Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner
Işık Tasarım: Cüneyt Yalaz, Zilan Kaki
Işık-Efekt: Sezin Gündoğan, Gülsen Özbekar
*Müzik: Diler Özer, İbrahim Odak, Rumeysa Çamdereli, Volkan Kaplan
Oynayanlar:  Aysel Yıldırım, Ayşan Sönmez, Banu Açıkdeniz, Başak Doğan, Gülcan Küçük, Nihal Albayrak, Pınar Gümüş, Sema Merve İş, Senem Han, Zeynep Okan

Bir otobüste yolculuk eden on kadın...
Bayan Kahverengi... Bayan Yeşil... Bayan Turuncu... Bayan Kırmızı... Bayan Sarı... Bayan Mavi.... Bayan Pembe... Bayan Siyah... Bayan Gri... Bayan Beyaz...
Hepsi birbirinden farklı, hepsi birbirinden renkli...
Hiç hesapta yokken sırlarını ortaya döküyor... namusu, namussuzluğu konuşuyorlar...
On renkten on kadından biri ince ince ağlayan beyaz gelin...
Rota değişiyor... On kadın hep beraber Bayan Beyaz’ı nereye taşıyor...
Onlar aynı yola baş koymuyorlar.... gelin görün ki hiçbiri bu yola taş da koymuyor...
Onlar artık yol arkadaşı... ya da anlatılan bir masal sadece... bir kadın masalı...

Metni Sevilay Saral tarafından yazılan oyunda bir otobüste yolculuk eden, yaşamları birbirinden farklı on kadın; tesadüfen buluştukları bu yolculuk boyunca kendilerini “namus”u konuşur buluyorlar.

Otobüs, Türkiye’de çok tartışılan bir konu olan namusu tiyatronun diliyle tartışma çabasında olan bir oyun olarak tasarlandı. Oyun, namusun ne demek olduğuna ve bu kavramın hayatlarımızdaki işleyişine feminist bir gözle bakmayı; sahnedeki bir değil birçok namus hikayesiyle bu soruları seyirci ile de birlikte tartışmayı hedefliyor.
*Oyun için bestelenen müziklerin yanısıra, kadınlardan oluşan Kittie adlı heavy metal grubunun What I always wanted  isimli eseri de oyun müziği olarak kullanılmıştır.
Tek perde/90 dakika
Tam: 25 TL / Öğrenci: 15 TL

OGGI NIENTE  “Today, nothing…” / “Bugün, hiçbir şey…”
İlyas Odman

7 Mart Pazartesi 20.30

“Hikâye anlatmak ve hikâyeye dönüşmek hakkında bir performans”

Koreograf İlyas Odman’ın bu çalışması İtalya’nın Floransa kentinde düzenlenen uluslararası FABBRİCAEUROPE Festivali’nde gösterim ve yapım desteği almaya hak kazandı ve ilk gösterimini aynı festivalde gerçekleştirdi. Kişinin ölüm gerçeğini ve onu takip eden yas sürecini konu edinen sahneleme, İtalyan yazar Cesare Pavese’nin “Yaşama Uğraşı” adıyla yayınlanan günlüğünden esinleniyor. Dansını nesneler, gelenekler ve anılar üzerine kuran dansçı ilyas Odman, sahnede geride bırakılmış ve kırılgan bir karakter kurguluyor.

“…şimdi önce size bir çiftin hikâyesi / OLACAĞIM / … sonra o çiftin hikâyesini / ANLATACAĞIM /… ve en sonunda size o çiftin / ŞARKISINI SÖYLEYECEĞİM /…Hikâyeyi iyi dinleyin ve unutmama izin vermeyin!”


Koreografi: İlyas Odman
Performans: İlyas Odman
Orijinal müzik: Hana Koriech; İstanbul Hatırası: Sezen Aksu
Işık Tasarımı: İlyas Odman, Emrah Keskin
Sahne tasarımı: İlyas Odman
Tekst: İlyas Odman (Cesare Pavese’nin “Yaşama Uğraşı” adlı günlüğünden esinlenerek)
Fotoğraf: Aynur Yıldırım
Afiş tasarım: Serkan Çalışkan
Prodüksiyon Asistanı: Mariola Valls Blanco

Moving_Movimento, a project by Fabbrica Europa, Santarcangelo dei Teatri, Cantieri Culturali di Prato, Giardino Chiuso/ Teatro dei Leggieri, San Gimignano, Movi|mentale, Interno 5, CDTM, Napoli, Fondazione Teatro Vittorio Emanuele, Noto programı prodüksiyonu ile gerçekleştirilmiştir.
Tam: 20 TL/ Öğrenci: 10 TL

SELAM SANA SHAKESPEARE
BGST- Tiyatro Boğaziçi    

28 Mart Pazartesi 20.30

Reji, Kurgu ve Metin Yazımı: Aysel Yıldırım, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren
Reji, Kurgu ve Metin Yazımı Danışmanı: Uluç Esen
Dekor: Uluç Esen
Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner, Sezin Gündoğan
Işık ve Efekt: Uluç Esen, Volkan Mantu
Afiş Tasarım: Aydan Çelik
Oynayanlar: Aysel Yıldırım, Burak Akyunak, Duygu Dalyanoğlu, Eser Dilsöz, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren

William Shakespeare… Şair, oyun yazarı, oyuncu, tiyatro girişimcisi… Dört asır önce yaşamış bir sanatçı.

Ne var ki bu Stratford’lı kasaba delikanlısı koca asırların arasından rahatlıkla uzanıp omzunuza hafifçe dokunabilir. Ardınıza şöyle bir baktınız diyelim, üstadın hemen yanınızda kulağınıza fısıldadığını fark edersiniz. Çizmeleri, şapkası, beyaz yakalığı eski, Rönesans’tan kalma olabilir. Ama oyunları, şiirleri her an soluk alıp verir; her an yaşamaya devam eder. Sanatıyla dört asır öncesinden bizleri uyarır, eleştirir, eğlendirir. İşte bu anlamda, Shakespeare kesinlikle çağdaşımızdır.

Peki bu tiyatrocuyu tüm zamanların insanı yapan neydi? Neden dünyanın her yerinde sevilip sayılıyor, neden oyunlarının modası hiç geçmiyor? Sanatının bazı sırları olmalı ki üstat oyunlarıyla bize hala dokunabiliyor olsun.

İşte oyunda bu sorulara cevap arıyor; sanatının en önemli yönlerini bir başka deyişle sanatının sırlarını anlatmaya, açıklamaya çalışıyoruz. Özellikle genç izleyiciler için Shakespeare’le tanışma imkanı sunacak bu oyunda, Bahar Noktası, Romeo ve Juliet, Hamlet, IV. Henry ve II. Richard gibi oyunlarından da sahneler yer alıyor.

Tek perde/75 dakika
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak

8 Mart Salı 20.00 ve 21.00
15 Mart Salı 20.00 ve 21.00
22 Mart Salı 20.00 ve 21.00
29 Mart Salı 20.00 ve 21.00

yazan / oynayan: Nihal Geyran Koldaş
mekan giysi görsel danışmanı: Metin Deniz
ışık /müzik yönetim: Defne Koldaş Kasapoğlu

'..kiralık satılık cadde ve havaalanı müşterisi; kar yağdıran bulut ve boğucu  bir yaz gecesi; iki genç insan ve sokak köşelerine sinmiş cırt cırt fermuarlar; sahil yolunda lodos ve meydanda sert esen rüzgar..'

40 dakika süren bir karşılaşmanın hikayesi

Ahmet Kol, Ayça Damgacı, Ayhan Akbaşoğlu, Ayşe Selen, Şehsuvar Aktaş, Senem Deniz, Narin Akın ve Ceys'e ümit verici destekleri için teşekkürler.

Tek perde/40 dak
Tam: 20 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MEDEA
Tiyatro Biteatral

10 Mart Perşembe 20.30

Oynayanlar: Ayşe Lebriz Berkem, Berk Yaygın, Gizem Erdem, Damla Tokel, İlkay Aknam

Güçlü bir intikam için güçlü bir aşk olması gerekir...
 
Yeni bir oluşum olan Tiyatro Biteatral’in ilk oyunu  Euripides’in Medea oyunu eski tragedyalar arasındaki en trajik eserdir. Oyunda sevdiği adamın peşinden, yurdunu, ailesini terk edip kocasıyla başka bir ülkeye gelmiş olan bir kadının, yıllar sonra kocasının kralın kızıyla evlenmek istemesine ve kral tarafından ülkeden kovulmasına direnmesinin mitoslara dayalı trajik öyküsü anlatılmakta.

Tiyatro Biteatral, Medea’nın öyküsünü bu noktadan yola çıkarak yorumluyor. Iason’un ve Kreon’un çıkarcı politikalarının ezdiği Medea gibi onurlu bir bireyin tutkusunu ve öfkesini -ki felakete ve korkunç bir tragedyaya dönüşür- tartışabilecek bir oyun kurmayı seçiyor: Ezici politikalar ile onurlu birey arasındaki çatışma! Kreon'un kendi iktidarına, Iason'un kendi çıkarına, Medea'nın ise kendi acısına kilitlenmiş olmaları çocukların da sonunu hazırlamış oluyor. Medea, çocuklarını ona yaşatılanlara karşılık düşmanlarından alacağı intikamda kullanacaktır.

Bu durumda "Kurban" kim? Çocuklar mı? Medea mı? 
Belki de o bizden biri değil…  bize uzak… “yabancı”, “yalnız” ve “güçlü” bir kadın…  Medea’nın dediği gibi, “Ben Farklı Biriyim…”

Tiyatro Biteatral’in “Medea”sı, oyunu bugüne yakınlaştırıyor ve güncelleştiriyor. Bu yorum bir anlamda seyircinin bu anlaşılması zor “tutku”yu anlamasını da kolaylaştırıyor. Oyunun çatısını mümkün olduğunca sağlam temellere dayandırmak oyun-mekan ilişkisinde değişime dönüşüme de olanak sağlamış oluyor. Mekanın oyunun  biçiminde değişikliklere neden olması oyunculara da farklı bir deneyim yaşatmakta. Böylelikle Maya Sahnesi’nde oynanacak olan Medea oyunu mekana göre temelleri korunmak koşuluyla yeni bir biçime kavuşturulmuştur.

Tek Perde/50 dakika
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SEL
Tiyatro Güzel Şey

11 Mart Cuma 20.30

Yazan: Esin Taşçı
Yöneten: Ayşe Burcu Eren
Dekor: Doğaç Sağırosmanoğlu
Efekt: Ersin Aşar

Kısa Film: Tactic Creative Solutions/DNA İletişim
Işık Teknik.  Ayşegül Ezgi Akın

Oyuncular

Şebnem: Demet Ulus Şebnem
Aycan: Melissa Milanlıoğlu
Gülenay: Makbule Tüzüner
Zeliha: Aylin Sağlam
Neriman: Yeliz Demir
Rukiye: Serpil Akkaya
Zümrüt: Neşe Mengüloğlu
Atiye: Elçim Eroğlu

Manga Grubuna; Dursun Zaman ve Kapanış parçaları için teşekkür ederiz.

9/9/2009 tarihinde İstanbul’daki sel felaketinde, sekiz tekstil işçisi kadının bir panelvanın içinde boğularak öldü.

Aslında o kadınlar, bizim onları sıkıştırdığımız köşede, nefes alamadıkları için boğuldu.
Birey olmalarına izin vermedik, çalışmalarını kendi bağımsızlıkları için değil eve sağladıkları katkı için destekledik.
Hayallerini gerçekleştirmeleri için kapıları açmadık.
Hayalleri olduğunu bile fark etmedik.
Biz sadece seyrettik.

Seyrettik… başımızı çevirdik.
Seyrettik….kanal değiştirdik.
Seyrettik… çünkü bunu değiştirecek vaktimiz yoktu.

İyi seyirler…

www.tiyatroguzelsey.com
Tek Perde/60 dakika
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BİR KADIN UYANIYOR*
BGST-Tiyatro Boğaziçi

12 Mart Cumartesi 20.30

Yazan-Reji: Sevilay Saral
Oynayan: Aysel Yıldırım
Dekor-Kostüm: Ayşan Sönmez, Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner
Müzik: Diler Özer, Feryal Öney, Ülker Uncu
Işık ve Efekt: Gülcan Küçük, Zilan Kaki
Görüntü: Pınar Özkul
Afiş Tasarım: Filiz Bilmiş

Adı Alev, yaşı 45, çalışıyor, iki çocuklu, dul... Bugüne kadar çeyiz sandığında sakladığı ne varsa ortaya seriyor... Önce Yeşilırmak'a anlattı, sonra İstanbul Boğazı'na, şimdi kadınlara anlatıyor... Bakın neler anlatıyor:

Bir Kadın...
ilk kez dansa kalkıyor,
ikincisini reddediyor,
yirmi üçünde evleniyor,
cinci hocaya gidiyor,
büyü yapıyor,
jinekolojik muayeneden geçiyor,
aldanıyor, intikam yemini ediyor...

Bir Kadın...
kumpas kuruyor, adam tutuyor,
çocukları alıp evi terk ediyor,
zar zor iş buluyor, ev kuruyor,
ödül alıp tatile gidiyor,
dava açıyor, savunuyor,
kırkında boşanıyor...

Bir Kadın... uyanıyor ve soruyor:
Hayatı boyunca kaç kez uyanır insan?

*Gösteri sadece kadınlara açıktır

İki Perde/110 dakika
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TECAVÜZ
Esmeray

13 Mart Pazar 15.00
Franca Rame ve Dario Fo’nun kısa kadın oyunlarından biri olan, çevirisini Füsun Demirel’in, rejisini Zeynep Özyurt Tarhan’ın yaptığı “Tecavüz”ü Esmeray farklı yorumu ile sahneye taşıyor.  İki bölüm halindeki oyunun ilk bölümünde Esmeray, kendi öz yaşamından bir tecavüz öyküsünü de izleyicilerle paylaşıyor.
 Tam 15 TL / Öğrenci 10 TL

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TROYALI KADINLAR 
Tiyatro Araştırma Laboratuarı (TAL)

14 Mart Pazartesi 18.30 ve 20.30
           
Yazan: J.P.Sartre               
Çeviren: Güzin Dino               
Uyarlayan ve Yöneten: Ayla Algan   
Koreografi: Sevi Algan           
Dramaturg: Duygu Seda Tomru        
Müzik: Ayla Algan
Koropetitör: İlknur Açıkel           
Kostüm: Kafiye Türkmen       
Makyaj: Nükhet Avcı Zabun   
Işık: Sinan Başol        
Film-Multimedya: Nadi Güler        
   
Genel Koordinatör: Nadi Güler       
Reji Asistanı: Erol Babaoğlu
Asistan: Evren Öksüz
Fotoğraf: Erbil Balta

Oyuncular: (Koro) Özgül Sağdıç, Damla Ekin Tokel, Elif Yıldız, Özge Korkmaz, A.Esra Salebçi, Tuba Akten, Ayla Algan, Perihan Kurtoğlu, Sevi Algan, Erol Babaoğlu, Kadir Kandemir, Boglarka Csösz
 
TAL, J. Paul Sartre’ın Troyalı Kadınlar adlı oyunu Mart ayında Ayla Algan rejisiyle oynamaya başlıyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Tekirdağ turnesiyle ilk defa  oynanacak oyun birçok turne programıyla Türkiye’yi dolaşacak ve İstanbul’da ilk defa Maya Sahnesi’nde sergilenecek. Oyun, 1988 yılından beri farklı boyutlarda çalışmaları sürdürülen Troya araştırmalarının yeni bir çalışması olarak seyirci karşısına çıkıyor. Çağdaş sahneleme öğeleriyle kurgulanan oyun Troya’nın Anadolu kültürünün bir parçası olduğuna vurgu yapacak şekilde hazırlıyor. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BASİT BİR EV KAZASI
AYSA Prodüksiyon Tiyatrosu

16 Mart Çarşamba 20.30

Yazan/yöneten: Murat İpek
Oynayan: Günay Karacaoğlu
Müzik: Çiğdem Erken
Dekor: Barış Dinçel
Yapım: Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu

Eğer kocanız on beş yıldır kapıdan hep aynı şekilde giriyor, hep aynı yere çantasını bırakıp klozet in kapağını on beş yıldır açık bırakıp fermuarını koridorda çekiyorsa, hele birde evliliğinizi “ Eh! artık zamanıdır… “ diyerek yapmışsanız emin olun sizde ziyan ve zebil (!) olmuş kadınlar kulübüne üyesiniz.

Aslında Songül, hepimiz kadar cesur, ama hepimiz kadar ürkek. O en az bizim kadar gerçekçiyken, Merzifon saat kulesinin dibinde romantik bir buluşma hayal edecek kadar da ayakları yerden kesik.

Doğal olarak aşksız bir hayatı yaşanmış saymayan Songül, savrulduğu Brezilya dizilerinden, bizi yazmaya çalıştığı romanın kıyılarında dolaştırıp, kara mizah bir kahkaha tufanına götürüyor. Onun kendini aşma serüveni aslında yaşadığımız toplumun kendini aşma serüveninden de çok da farklı değil.

Bu nedenle Songül hayatına bizim için komik bir pencere açarken, aşk romanında  “Genç ve güzel kadın kırılan gururunu ve onurunu bir kenara bırakıp İspanyadan Merzifon a uzanan çileli dans hayatını düşündü. Hayal ettiklerini hatırladı ve kendi kendine dedi ki. “Artık ben iyi ve muhteşem sevgililer hayal etmeyeceğim. Çünkü bu hayaller sonra hayalete dönüşüyor“ demeyi de ihmal etmiyor.

Basit Bir Ev Kazası, 2008–2009 Muhsin Ertuğrul – Sadri Alışık ve Afife Jale Tiyatro Ödülleri Komedi Dalında En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’ne layık görülmüştür.

İki Perde/110 dakika
Tam: 30 TL/ Öğrenci: 20 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
YENİ BİR HAYAT İÇİN
BGST-Tiyatro Boğaziçi

18 Mart Cuma 20.30
24 Mart Perşembe 20.30
31 Mart Perşembe 20.30

Yazan: Uluç Esen, Cüneyt Yalaz
Oynayan: Cüneyt Yalaz
Prodüksiyon: Uluç Esen, Sevilay Saral, Ayşan Sönmez
Işık-Efekt: Uluç Esen

Tiyatro Boğaziçi’nin 2000’li yılların başında sahnelemeye başlamış olduğu Yeni Bir Hayat İçin yeni bir yorumla seyirci ile buluşuyor. Metni Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen tarafından yazılan, Cüneyt Yalaz’ın oynadığı tek kişilik oyun güncel bir yorumla yeniden sahnede.

Yeni Bir Hayat İçin her açıdan sıradan ve ortalama bir hayat süren Selim Özben’in yeni bir hayat kurma “maceralarını” anlatır. Selim doğa sporlarından internete, gece hayatından sanat kurslarına uzanan çeşitli alanlarda kendine farklı bir kimlik kurmaya çalışır. Ama sıradan bir orta sınıf üyesi olan Selim ne kendisiyle ciddi bir hesaplaşmaya girebilir ne de onu çevreleyen toplumsal koşullara müdahale edebilir. Günümüz insanının doğaya, sanata, insan ilişkilerine ve toplumsal olaylara yönelik tüketici ve yüzeysel yaklaşımının tartışıldığı Yeni Bir Hayat İçin sululuğa kaçmayan mizahi bir anlatımı tutturmaya çalışıyor.

İki Perde/100 dakika
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GÜLÜŞÜN GÜLLER AÇSIN
BGST- Tiyatro Boğaziçi

20 Mart Pazar 18.00

Yazan: Ömer F. Kurhan
Reji: Uluç Esen, Cüneyt Yalaz
Dekor - Kostüm: Sevilay Saral, Uluç Esen
Işık ve Efekt: Uluç Esen, Nihal Albayrak
Oynayanlar: Zeynep Okan, Cüneyt Yalaz, Özgür Eren, Uluç Esen

Ömer F. Kurhan tarafından yazılan Gülüşün Güller Açsın üç arkadaş arasındaki ilişkiler ağına odaklanarak, kısa ve sarsıcı bir hikaye anlatıyor bize. Küçük hesaplara ve iktidar oyunlarına, cinselliğin, dostluğun ve politikanın yozlaştırılmasına dair bir hikaye.

Oyun Tiyatro Boğaziçi'nin önceki oyunlarından farklı bir üsluba sahip. Dolaysız ve sert dili, gerçekliği tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren anlatımı, insan ilişkilerine cesur bir biçimde eleştirel yaklaşımıyla oyun, bizi hayatımızla hesaplaşmaya çağırıyor.

Gülüşün Güller Açsın, Lions Halk Jürisi tarafından “En İyi Yeni Özgün Oyun” ödülüne layık görülmüştür.

Tek perde/70 dak
Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------YORGUN III
İlyas Odman

21 Mart Pazartesi 20.30

Kavramsal tasarım: Evren Erbatur / İlyas Odman
Koreografi: İlyas Odman
Dramaturji: Evren Erbatur
Müzik tasarım: İlyas Odman
Performans: İlyas Odman
Proje asistanı: Musab Ekici
Işık Tasarım: Yüksel Aymaz
Işık Uygulama: Ali Dağhan Balaban

“…İlyas Odman, iki farklı temsilde “Yorgun” adlı eserinin iki bölümünü sundu. Bomboş bir sahnede tahta bir masa ve bir insan bedeni… İzlerken, izlerken, bir süre sonra hani Edip Cansever’in dediği gibi “masa da masaymış ha”, masa uçtu kanat çırpan bir kuş oldu; beden de akıp giden bir su…” Zeynep Oral / “Cumhuriyet” Gazetesi 11.02.2006

"YORGUN serisinin üçüncüsünü oluşturan bu çalışma İlyas Odman'ın kendine özgü tavrını bir daha gösteriyor. Kavramsal tasarımını Evren Erbatur ile birlikte oluşturduğu, koreografisini ve performansını kendisinin üstlendiği Yorgun 3'de "sıkılmak" ile başlayan bir oyun kuruluyor. Bu oyunda İlyas, anlamsızlıkların çoğalarak oluşturduğu bir estetikle adeta maniyerist bir duruş sergiliyor. Arayışlar tatminsizliklerle gelen bu oyunda, koşullandırılmış logos'tan alea'ya insana dair bir sıçrayış izleniyor." Aylin Kalem / “Time Out İstanbul” 08’Şubat

“…Odman’ın seyirci üzerinde mutlak bir hakimiyeti var. Bu hakimiyet duygusu, yorgunluğun bir tür can sıkıntısına dönüşmesinin vurgusu olan bant sesinin tekdüzeliği aşamalarında doruk noktasına çıkıyor. Sessizlik içinde de bedenini vurgu noktasında tutmayı başarıyor sanatçı…”
Gürol Tonbul / Akşam Gazetesi 09.02.08

Tek Perde/42 dak.
Tam: 20 TL / Öğrenci 10 TL

4Kapı 40Makam
Mezopotamya Dans

26 Mart Cumartesi 18.00 ve 20.30

Projenin ilk çıkış araştırması Alevilik üzerinden başlasa da 4 kapının -şeriat, tarikat, marifet ve hakikatin- ulaştığı felsefe ve tasavvufun genişliği karşısında konuyu daha evrensel bir noktaya taşımaya ve hakikat kuramında yoğunlaşmaya karar verdik. Bu noktada Alevilik ile beraber, hakikate giden yol’u derinlemesine incelemeyi ve projenin yönünü tüm batîni inançları da içine alarak ilerlemeyi seçtik. Aleviliğin bu proje içerisinde bizi ortaklaştıran inancının yanı sıra, evrensel dilin özünden de faydalandık. Tek bir bölgeye ya da tek bir kitleye seslenmektense, birçok dili, birçok kültürü içine alarak tüm hakikate ulaşmaya çalışan tüm anlayışlara ulaşmayı esas aldık.

Bu konsept içinde;

Şeriat, Tarikat, Marifet ve Hakikat’ten oluşan 4kapı, pratikte 4anlam içinde hayat buldu çalışmamız süresince. Her birinin on makamı olan kapılar, her bireyin, 4 kapı ve 4 kapı içindeki, kırk makamdan geçerek hakikatin sınırsız yolculuğuna ulaşmasına hizmet eden bir tanımla buluştu. İçeriğinde, birçok felsefeyi, inancı ve ritüelleri bozmadan konu alırken, pratiğinde; bunun takipçiliğini yerine getiren epizot parçalar birbirini izledi. Günümüzde İslami kavramlar olarak bilinen, Şeriat, Tarikat gibi kavramları,  bu projede, marifet ve hakikat gibi ritüel anlamları ile ele almaya özen gösterdik

Sahne üzerinde, sese ve dansa tanıklık ederken, bir dua, bazen deyiş, bazen de yekvücut oluşunu izlemeye çalıştık hakikat’in. Ve 2’den 1e vardık tanımı altında; bir müzisyen ve bir dansçı olmanın dışında, fizik ve ruh bütünlüğü olarak yekvücut tek bir varlığın yansımasını hakikat’le buluşturmaya çalıştık.

Koreografi & Dans: Yeşim Coşkun                                                  
Müzik: Cavit Murtezaoğlu  
Sanat Danışmanı: Serhat Kural

Tek Perde/ 40 dakika
Tam 15 TL / Öğrenci 10 TL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------TÜRKİYE TİYATROSU'NDA BEKLAN ALGAN VİZYONU
Panel ve “Cesaret Ana ve Çocukları”/Tepebaşı Deneme Sahnesi Oyun Kaydı Gösterimi

27 Mart Pazar 15.00
Düzenleyen: TAL (Tiyatro Araştırma Laboratuarı)-Mimesis Tiyatro/Çeviri-Araştırma Dergisi
27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü’nde BGST Maya Sahnesi önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor. Geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz tiyatro insanı Beklan Algan’ın geçmişten günümüze tiyatro anlayışının konu edileceği panelde, Beklan Algan’ın anlayışının bugünün tiyatro dünyasında nereye oturduğu da ele alınacak. İstanbul Şehir Tiyatrosu, Tepebaşı Deneme Sahnesi, Bilsak Tiyatro Atölyesi, TAL gibi yapılarda Algan ile birlikte çalışan isimlerin katılacağı panelin ardından Beklan Algan’ın kurucusu olduğu Tepebaşı Deneme Sahnesi’nde 1974 yılında sahnelenen ve büyük ses getiren Cesaret Ana ve Çocukları oyununun kaydı izlenecek.
MAYA SAHNESİ’NDE ÇOCUK OYUNLARI
MEMO'NUN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ (Çocuk Oyunu)
Semaver Kumpanya

12 Mart Cumartesi 13.30 – 19 Mart Cumartesi 13.30
(Ernst Wenström'ün "Benim Küçük Üçkağıtçım" öyküsünden serbest uyarlama)
Uyarlayan: Zeynep Avcı
Yöneten: Işıl Kasapoğlu
Oyuncular: Bülent Çolak, Merve Dağlı, Sezin Bozacı, Serkan Tınmaz
Oyunumuzun kahramanı Memo, bir an önce dünyayı tanımak, bol para kazanıp rahat bir yaşam sürmek ve büyük adam olmak için yollara düşer.Yol boyunca bir çok insan tanır,bir çok hikayeyle karşılaşır...Memo, para kazanırken dünyadaki bir çok şeyi değiştirir ve bir çok insanın hayatını olumsuz yönde etkiler ve tabi kendi hayatını da. Bir süre sonra insanların gözünde kötü adam olur... Oyunun başında, "Masal deyip geçmeyin, tüm masallar gerçektir ve tüm gerçeklerin içinde bir masal saklıdır, o zaman anlatılmalıdır bu masal..." sözleriyle Memo'nun masalı anlatılmaya başlanır.
Memo, açtıkça önünüze açılması gereken yeni kutuları çıkaran bir "hayatın sıradan sürprizleri" oyunu. Bizim alışageldiğimiz para ve ticaret hayatına dair bir çocuğun gözlemlerini izliyoruz oyunda. Beş Liraya alınıp, on Liraya satılan mallar, bilek gücüyle değil de cüzdan iriliğiyle kazanılan paralar ve bunları olduğu gibi algılayıp zekasıyla cebini dolduran bir çocuğun öyküsü.
İster o tarafından bakın ister bu tarafından paranın döngüsüne; bu oyun, günümüzde para çarklarının işleyişini en yalın şekliyle anlatıyor. Kutuların içine kurulan minik tezgahlarda çikolata satan "bıyıklı amca" kuklalarıyla hem de.
Bir aktör ve üç kukla oynatıcısı sahneye kurulan platform ve kutularla çocuklara gerçek masallar anlatıyorlar.
Tek Perde/55 dakika
Tek Fiyat: 15 TL

MASAL MASAL İÇİNDE (Çocuk Oyunu)
Semaver Kumpanya

26 Mart Cumartesi 13.30

Yazan ve Yöneten: Işıl Kasapoğlu
Müzik: Joel Simon
Dekor ve Kostüm: Karina Cheres
Dekor Kostüm Asistanı: Çiğdem Gündüz
Yönetmen Yardımcıları: Sibel Altan – Sarp Aydınoğlu
Işık Tasarım: Utku İnan
Ses Teknik: Çiğdem Gündüz
Koreografi: Öyküm Elif Erdoğan
Afiş Tasarım:  Ali Platin
Oyuncular: Mehmet Şeker, Merve Dağlı, Merve Dizdar, Uğur Senkeri, Serkan Tınmaz

Başarı bir yol değil, yolculuktur!

Her kavramın bize hazır sunulduğu, ezberletildiği günümüz dünyasında, her gün biraz daha az hayal kuruyoruz.  “Masal Masal İçinde” bir masallar toplamı; ders vermeyen, düş gücü gerektiren ve oyun sonrasında da konuşulması gereken bulutun, güneşin, rüzgarın, dağın başrolde oldukları bu masal dünyası küçüklere olduğu kadar büyük çocuklara da sesleniyor.

Tek Perde/55 dakika
Tek Fiyat: 15 TL



Paylaş      
Yorumlar

Bu Haber Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 747
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 


    Güncel Haberler     En Çok Okunan Haberler
Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Tüm Haberler

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Haberler
    Bu haberin yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer haberler aşağıda listelenmiştir...

  • Araf, Elazığ Devlet Tiyatrosu'nda sahneleniyor (3/10/2011)
  • Ataşehir Adıgüzel Güzel Sanatlar Lisesi'nde Kariyer Günleri Düzenlendi (3/10/2011)
  • DestAR-Theatre'dan yeni oyun: BÛKA LEKÎ (PLASTİK GELİN)  (3/10/2011)
  • Dumanaltı Aşklar, Afife Jale Sahnesi'nde ve CKM'de (3/10/2011)
  • Spolin Doğaçlama Tekniği Üzerine Atölye Çalışması (3/7/2011)
  • Tiyatro Oyuncuları Derneği'nin (TO-DER) yeni başkanı Altan Gördüm (3/7/2011)
  • Maya Sahnesi'nde Kadın Oyunları Haftası (3/6/2011)
  • Tiyatroadam, Generaller, Savaş ve Barbekü ile yine seyirciyi etkiliyor (3/6/2011)
  • Semaver Kumpanya Mart 2011 Programı (3/6/2011)
  • Tiyatro Biteatral, Medea ile 10 Mart'ta Maya Sahnesi'nde (3/6/2011)
  • Maya Sahnesi Mart 2011 Programı (3/6/2011)
  • İstanbul I. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Tiyatro Festivali Başlıyor (3/6/2011)
  • Seyyar Sahne Mart 2011 Programı - Çocukluğun Soğuk Geceleri ve Tehlikeli Oyunlar (3/4/2011)
  • 2. Uluslararası Prof. Cüneyt Gökçer Tiyatro Festivali (2011) (3/4/2011)
  • 1. Sinerji Gençlik Tiyatroları Buluşması'nı Başlıyor (Kuzey Kıbrıs) (3/4/2011)
  • Tiyatro Anadolu'dan Yeni Oyun: TÓTLAR (3/4/2011)
  • Ekip Tiyatrosu, Oyun Sonu ile Oyun Atölyesi'nde (3/4/2011)
  • Yerin Altında, İstanbul'da (3/4/2011)
  • Şehir Tiyatroları'ndan 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için Belgesel Film: İstanbul'un Kadınları Sahnelerin Sultanları (3/4/2011)
  • Tiyatro Eğitim Derneği Tiyatro Kursu'na ön mülakatla öğrenci alınacaktır (3/4/2011)
  • Mekan Artı'nın açılış oyunu Kök, sezona veda ediyor (3/4/2011)
  • Nâzım Hikmet Kültür Merkezi Temel Tiyatro Eğitimi Atölyesi (3/4/2011)
  • DOT, Malafa ile Enka Sahnesi'nde (2/28/2011)
  • Cam tiyatro oyunu, Mart'ta 4 ayrı şehirde (2/28/2011)
  • İskele Kültür Ve Sanat Derneği'nden (İS-DER): Nerdesin Necati? (2/28/2011)
  • Mavi Sahne - Mart 2011 Oyun Programı (2/28/2011)
  • Şehir Tiyatroları'ndan Dünya Kadınlar Günü'nde Belgesel Film: İstanbul'un Kadınları Sahnenin Sultanları (2/25/2011)
  • Anadolu Kadınları, Dünya Kadınlar Günü İçin İstanbul'da (2/25/2011)
  • Batman Sanat Tiyatrosu, Ankara ve Eskişehir'de Ayakta Alkışlandı (2/25/2011)
  • 4. Uluslararası Ankara Caz Festivali Ayhan Sicimoğlu ve Latin All Stars Konseri Boeing Sponsorluğunda Gerçekleşti (2/22/2011)
  • Tiyatro Kursu Başlıyor (Kadıköy) (12/26/2012)
  • Devlet Tiyatroları 2011 Uluslararası Tiyatro Festivallerine Hazırlanıyor (2/22/2011)
  • Kenter Tiyatrosu'nda yeniden çocuk oyunları sahneleniyor! (2/22/2011)
  • PORNO CLUB kızdırmaya devam ediyor! (2/22/2011)
  • Adıgüzel Eğitim Kurumları'nda Kariyer Günleri (2/21/2011)
  • Şehir Tiyatroları Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi'nde Yeni Atölyeler (2/21/2011)
  • Kukla tiyatrosunda Hamlet olmak (2/21/2011)
  • Araf, İstanbul Mezopotam Kültür Merkezi'nde (2/21/2011)
  • Silüet Sahne, ilk oyunu Uyan ile Ankara'da sahne alıyor (2/21/2011)
  • Kayık Dünya, 26 Şubat'ta Ümraniye Belediye Kültür Merkezi'nde (2/21/2011)
  • Tarsus Belediyesi Şehir Tiyatrosu'ndan Başkaldıran Kadının Dramı: Kurban (2/21/2011)


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Tiyatro Maydanoz, Nazım’ın Kadınları ile Sahnede
    Tekin Deniz: Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |  ..