| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekip Tiyatro Mart 2013 Oyun Programı (3/6/2013) “KARA SOHBET”, “PARTİ” ve “LARGO DESOLATO” Maya Cüneyt Türel Sahnesi ve Kartal Sanat Tiyatrosu’nda! “Jérôme Angust, sırasını beklediği odada teklifsizce yanına yaklaşan Textor Texel’le konuşmaya hiç mi hiç niyetli değildir. Ne yazık ki karşısındaki yabancı, onun niyetini pek de önemser görünmemektedir. Angust’ün kendini bir müddet sonra içinde buluverdiği, başlangıçta fazlasıyla önemsiz ve zararsız görünen sohbet koyulaştıkça, rengi de değişir…”
Oynayanlar: Murat Engiz, Ender Sakallı, Ceyda Yücesan, Özlem Ulukan, Erdi Eroğlu, Can Esendal. Süre: Tek Perde / 75 dakika. HER SALI
Oynayanlar: Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Elif Bilgiç, Ayşegül Uraz, Simel Aksünger, Cem Uslu, Duygu Yetiş, Tuğba Balcı. Süre: Perde arası dâhil 160 dakika.
"Leopold Kopriva, yazdığı bir yazıyla, faili meçhul olarak kalması istenen bir davayı aydınlatmıştır. Şimdi bu yüzden, kim ya da ne oldukları tam olarak anlaşılamayan ‘birileri’ tarafından, ne ya da nerede olduğu bilinmeyen ‘bir yer’e götürülmekle tehdit edilmektedir. Bunun gerçekleşmemesi için yapması istenense, söz konusu yazıyı yazanın kendisi olduğunu inkâr etmesidir. Böylelikle dava yeniden faili meçhul kalacaktır…" Yazan: Václav Havel Oynayanlar: Simel Aksünger, Erman Bağrı, Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Ömer Fırat Köker, Ayşegül Uraz, Cem Uslu, Duygu Yetiş. Süre: Perde arası dâhil 110 dakika.
Maya Cüneyt Türel Sahnesi: İstiklal Caddesi. Halep Pasajı (Atlas Pasajı Karşısı) Kat: 2. Kartal Sanat Tiyatrosu: Kordonboyu Mahallesi. Tekel Caddesi. Uygar Sokak. No: 1/A. Atalar / Kartal / İstanbul. TEL: 0 216 389 25 23
KARA SOHBET için ne dediler?
“Hiç sarkmadan soluk soluğa izletiyor kendini. Sanırım Parti EKİP için bir tür ‘catharsis’-arınma olmuş. Bu yüzden Cem Uslu’nun yönetmenliği olsun, Simel Aksünger, Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Elif Bilgiç, Ayşegül Uraz, Cem Uslu, Duygu Yetiş ve Tuğba Balcı’nın oyunculukları olsun her türlü övgünün üstünde. Sanki oynanmıyor, yaşanıyor... Kaçırmayın.” “Oyun bittiğinde aklımda kalan tek bir cümle var: İyi bir metin, iyi oyunculuklarla iki saat çok da güzel izlettiriyor kendini. "Parti"; EKİP’in gerçekten o ekip ruhu denen duyguyu hissettirdiği, enerjinin hiç düşmediği, seyirciyi çoğu zaman soru işaretlerine boğduğu çok iyi bir oyundu.” “Hatırlamak, unutmak, suça ortak olmak, nefret, yüzleşmek, tahammülsüzlük, utanmamak… bir sistemin tutumunun, küçük burjuva ahlâkının ve toplumsal belleğin zayıflığının otopsisi... Kötülüğün nasıl sıradanlaşabileceği ve herkesin haklı ve kendine göre nedenleri olan bir düzende bir bireyin nasıl birden kurban haline gelebileceği… “En az altı oyuncunun neredeyse başından sonuna kadar sahnede olduğu, bunlardan hiçbirinin başrol olmadığı ve tempoyu hiç düşürmemek zorunda oldukları bir oyunun altından alınlarının akıyla kalkmışlar... EKİP, oyunun içinde kurdukları tempoda oyunun ne kadar sürdüğünü seyirciye kesinlikle hissettirmiyor. Hatta oyun bir solukta bitiyor... Ben olsam bu 'Parti'yi kaçırmazdım..."
“Tiyatro seven, "iyi oyun olsa da gitsek" diyen, artık sıtkı sıyrılıp tiyatroya gitmeyen herkese iyi gelecek bir oyun gördüm bu akşam. EKİP TİYATRO Parti'yi iyi ki yapmış, oynamış ve haber vermiş. Ellerine sağlık tüm ekibin! Üstelik iki buçuk saat sürecek diye korka korka gitmiştim, gözümü kırpmadan izledim!” “Ekip Tiyatro'nun TiyatroHal'de oynadığı "Party" oyununu görmeye davet ediyorum tiyatroseverleri. Lorca'nın sözünü ettiği -sıkıntı- sinekler salona girip gözkapaklarımızı ince keskin iğnelerle açık tutarak, başlarımızı hep birlikte uyku gerdanlığına dizemedi :) Party'nin sinekleri uykuyu öldürdü...” “Bu gece Ekip Tiyatrosu'nun "Parti" adlı oyununu seyrettim. Gerçekten gençlerde çok umut var. Bu ekibi yabana atmamak gerek. Emeği geçen herkese çok teşekkürler.” “160 dakikalık "Parti" bir daha gösterdi ki tiyatro sanatı uzun da olsa sıkıcı değildir. Zaten mesele oyunun uzunluğu kısalığı da değildir. "Parti" yi düşmeyen merak unsuru, sinematografik yapısı, biraz didaktik olsa da temeldeki iletisi dolasıyla sevdim.İzleyin siz de seversiniz.” “Sezon başından beri otuza yakın oyun izledim. Dertsiz Oyun, Oyun, Sarı Ay, Parti, Pusulasız ilk beşe girer.” “Perde arası dahi tecrübe edilmeyi sonuna kadar hak eden bu iddialı oyunu ertelemeksizin izlemenizi tavsiye etmek neredeyse boynumun borcu.”
“Güçlü oyunculuklar, yüksek enerji düzeyi, neredeyse koreografik denebilecek bloklama, çarpıcı makyaj ve kostümler seyircinin oyunla ilişkisini hep taze tutarak, kolayca sıkıcı olabilecek bu zor oyunu ilginç ve son derece izlenir kılıyor. … ‘Largo Desolato’, özenli, detaylı, yaratıcı, gayet başarılı bir prodüksiyon.” “İstanbul’da tiyatro yapmaya girişmiş gençler bu oyunu izleyip tiyatronun işlevselliği üzerine düşünce üretmeye girişip aralarında tartışabilmeli…” “Ekip Tiyatrosu bir yıl içinde çok önemli bir yol almış. Bundan sonra da böyle gideceğine eminim... Yani bu oyunla birlikte yeni bir tiyatro doğduğunu müjdeliyorlar bize...” “… capcanlı ve her yönleriyle yüzde yüz ‘tiyatro’ kokan EKİP grubunu ‘kazandık’. Bu son sözcüğü kullanmamın nedeni, bu topluluğun Türk tiyatrosu için kanımca gerçekten büyük bir kazanım vadetmesidir. "Son söz: Ekip Tiyatrosu, 'Largo Desolato' ile hiç kuşkum yok bu sezon coşkuyla alkışlanacak oyunlar arasına adını kazıyor." “Seyirciyi sarmalayan sahne düzeni, aksiyonu bol rejisi ve gerilimli müziği sayesinde oyun, derdini sonlara doğru artarak açık ediyor. ... İkinci Dünya Savaşı döneminde, dünyanın içine düştüğü saçma ve umutsuz çağın ürünü olan absürd tiyatro akımına dahil bu oyunu sindirmek için, Türkiye’nin ne kadar ‘saçma’ bir dönemden geçtiğini akılda tutmak yeterli…” "Seyirciye müthiş bir görsel seyir keyfi yaşattığı gibi aklını da çalıştırmasını sağlayan; sezonun en yenilikçi, en bağımsız, en cesaretli, en eğlenceli ve en bilmeceli oyunlarından biri..." “… EKİP Tiyatrosu, … varmak istediği yere sağlam adımlarla yürüyen bir tiyatro oluşumu. Matematiği oldukça iyi çözülmüş, sezonun en çarpıcı oyunlarından biri olan Largo Desolato da bunun başarılı bir örneği... Gidiniz, etkisinde kalınız.” “… EKİP’in ‘Largo Desolato’sunda kullanılan sahne dili, oyunculuğundan makyaja, sahne tasarımından ışığa, efektlere kadar her şeyiyle, reaksiyonu seyirciye de (topluma da) doğrultmaktadır. … İşte tam da bu nedenle yönetmen Cem Uslu’nun kullandığı semiyoloji ‘Largo Desolato’yu, Dr. Leopold’ün ‘ben böyle yaşayamam’ haykırışlarını seyircinin hafızasına kazıyan, öte yandan baskı sisteminin bir parçası olup olmadığımızı sorgulatan samimi bir tiyatro örneği haline getirmiştir.” “Anti-kahraman Leopold Kopriva’nın sessiz çığlığının tanığı olmak ve en önemlisi sadece iyi tiyatro ve kıvamında oyunculuklar izlemek için, EKİP’i bu sezonun en’leri arasına alıp, ajandaya ekliyoruz.” “Bu, kapkara bir güldürü olarak çok doğru yorumlanmış ve çok iyi oynanmış prodüksiyonda EKİP olarak dekor, kostüm, ışık çalışmalarının ve olağanüstü makyaj tasarımının oyunun başarısına katkısı büyük.” “EKİP, ikinci oyunları ile somut düşünülmüş, düzenli ve özenli bir açık uygulama ile seyirci karşısına çıkıyor. EKİP, gerek repertuarı gerekse de oyun düzeni ve sahneleme olarak ileriye dönük umut vaat eden kolektif bir topluluk, umarım bu anlayış daha da gelişir ve tiyatro hareketi içinde uzun süre varlığını sürdürür.” Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|