Şermola Performans 10-15 Mart 2014 Programı (3/8/2014)
10 Mart GÜRÜLTÜNÜN İÇİNDE / Görme Yeri
Gürültünün İçinde, şiddetin tüm çeşitlerini, çocukluğu ve öğrenilmiş birçok yanlışı sorgulayarak mahalle yaşantımızın içine giriyor. Günlük seslerin, gürültülerin içinde hapsolmuş dört hayatın birbiri ile olan tuhaf, sarmal ve zaman kurgusunu yitirmiş ilişkisini karıştırarak geçmişimizle uğraşıyor. Alışkanlıkların, saplantıların, boğulmaların ve anlam verilemeyen hislerin rüzgarla açık bulduğu boşluklardan içeri sızdığı bir hikaye…
Yangın merdivenleri. Üzerinde oturan bir kız ve onun sigara içtiğini fark eden Yasemin. Yabancı bir kadın. Bavullarının içinde açılmayı bekleyen tuhaf bir geçmiş. Sürekli ama sürekli bozulan sokak lambasının ışığında beliren genç bir adam. Yangın merdiveninde sigarasını söndüren kızı izliyor. İş adamı, karısı ve çok sigara içen sekreterini düşünüyor... Uykusuzluk, şiddet, pencereler ve bavullar arasında kalmış, zamanın biriktiği, belki de gürültünün içinde geri aktığı hikâye...
İki perde / 110 dk. / 20:30 Yazan&Yöneten: UĞUR KÜÇÜKDAĞ Yönetmen yardımcısı: NİHAN DEMİRELLİ Oynayanlar:NİHAN AYPOLAT, ALİ POYRAZ, ONUR SARIALTIN, CEYDA YÜCESAN Sahne ve kostüm tasarımı: AYÇA SENA AKÇOR, ZEYNEP TUĞÇE ÇAĞLAYAN Teaser,fragman,oyun fotoğrafları: AYLA KABİL, BORA SUNGUR, UFUK KARAKAVAK Müzik: Joseph Ensley, YUNUS EMRE OBUT Soundtrack: TOLGA AKMAN Teknik uygulama: MUHAMMET ÖZDEMİR, HASAN SAİTOĞLU Grafik tasarım: Turgay Doğan
11 Mart MADOX İLE ÜÇ GECE / Marmara Drama Topluluğu
Tek perde / 60 dk. / 20:30 “Burası son durak, ötesi deniz, denizin ötesine gidilmez.” diyor Matéi Visniec. “Madox ile Üç Gece”, yalnızlığın içinde, kendine ufak delikler açıp, oraya yerleşen beş kişinin çözmeye çalıştığı bir problemi anlatıyor. Hepsinin hikâyesi birbirinin aynı, son üç gecedir yaptıkları aynı, sonları da. Bir dedektife dönüşmenize olanak veren metin, ipuçlarını önünüze serip, sonuca varmanızı hedefliyor.
Doksanların Britanyalı genç oyun yazarlarının önemli temsilcilerinden biri olan Joe Penhall'in 'Aşk ve Anlayış'ı bir denge arayışıdır. Düzenli hayatlarımız, güvence altına aldığımız yaşamlarımızın gerçekliğini sorguluyor oyun. Pamuk ipliğe bağlı ilişkilerde aşk ile anlayışın birbirine nasıl karıştırıldığı, sert bir dille yüzümüze çarpıyor. Keskin diyaloglar ve cinsel bir enerji ile akan oyunda Neal ve Rachel’in düzenli yaşamlarını alt üst eden eski dostları Richie’nin hayatlarına girmesiyle aşkın öldüğü, dostluğun ise suiistimal edildiği kara bir komedi izleriz. Hem eylemsel hem de söylemsel bir çıplaklık hakimdir oyuna. Penhal’in sıkıcı yaşam koşullarında gerçekte var olanla beyinde yarattığımız düşüncenin bir çakışmasını da izliyoruz ayrıca oyun boyunca. Olduğumuz ile olmak arasındaki bu büyük çelişki yazar tarafından müthiş bir matematik ile işleniyor. Oyun boyunca dönüşerek birbirinin yerine geçen karakterler, değişen düzenler, yaşadığımız hayat ile yaşamak istediğimiz hayatın tanımına dair durup düşünmemizi ve yeniden sorgulamamızı amaçlıyor. Penhall’in dünyasında idealizm ve hatta romantik hayal kurmak çok az yer alır. Genellikle etik bağdaştırılır. Aşırı stresli sağlık sisteminde amaçsızca fazla çalışan hayatımıza yazarın bu eleştirisinde oldukça ilginç eğilimler vardır. Merkezi ilişkiye zarar veren Richie bir kukla ustası gibi oynattığı soğuk, baskıcı iktidar olarak karakterleri bu bağlamda da okumak mümkün. İki perde / 150 dk. / 20:30 Künye Metin: Joe Penhall Çeviri: Ünsal Coşar Yönetim: İhsan Ata Sahne Tasarım: Ece Akaryıldız Işık Tasarım: Kaan Aloğlu Fotoğraf - Video: Murat Altun Afiş - Fragman Tasarım: Ümit Özbek Oyuncular Neal: Umutcan Vicnelioğlu Rachel: Özge Öztaş Richie: Nevzat Cengiz
14 Mart ÇAĞRILMAYAN YAKUP / duende
“Ben, yani Yakup Dedim ki kendi kendime, insan ne söylerse söylesin Ve ne yaparsa yapsın, öyle değil mi Bütün bunlar bir bir kalacaktır yaşamanın içinde Diye düşündüm ya ben Ben, yani Yakup”
Yakup korumaya çalışır; taşlarını,ellerini,ayaklarını, dirseklerini. Sahi ne olmuştu az önce? Az öncenin izleri vardır üzerinde ama soluğu tazedir.Büyücülüğe başlar Yakup. Şaşırtmak,göstermek için.Yeryüzünde nefes almış -ve almakta olan- Yakup'lara bakmak için. Hangi çağ'da olursa olsun değişmeyen tek bir şey vardır; o ses. Sırtıyla gözler o sesi. Sırtıyla duymaya çalışır. Midesinin içinde bir lunapark vardır Yakup'un. Onunla yaşamak korkunçtur. "Peki Yakup ne yapsın?" Hangi çağ'a ait olsun? … Tek perde / 45 dk. / 20:30 Yazan: Edip Cansever Yöneten: Gizem Tataroğlu Oynayan: İpek Taşdan Hareket Düzen: Candaş Baş Sanat Danışmanı: Selim Can Yalçın
15 Mart KIYIYA OTURMANIN BÖYLESİ / Merve Engin
Oyuncu: Merve Engin Kanava, Masklar ve Süpervizör: Antonio Fava 11 karakteri tek başına canlandıran Merve Engin, Kıyıya Oturmanın Böylesi ile Şermola Sahnesi’nde. Commedia Dell’arte’nin varyasyonu olan ve 16. yy sonlarında Giovanni Gabriel tarafından icat edilen “Commedia Gabriellina” stilinde Engin, oyunu tek başına masklar ve aksesuarlar yardımıyla anlatıyor. "..Ve hakikaten sıra dışı bir sahne ışığı, yeteneği var. Üstelik çok güzel ve sempatik. ‘Kıyıya Oturmanın Bö ylesi’ şimdilik bitti. Bence bundan sonra zaten hep izleyeceğiz, bu ismi unutmayın…" Asu Maro, Milliyet Tek perde / 55 dk. / 20:30 *Bütün oyunların başlama saati 20:30’dur.
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...