| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeni Tiyatro Yeni Oyun… Tiyatrogrotto ve Cadılar… İhsan Ata Polat Niloğlu tarafından 2015’in Mayıs’ında kurulan tiyatrogrotto, ilk oyunu “Cadılar” ile 16 Haziran Bisahne de prömiyer yaptı. Rüya ve masallar üzerine kurulu mistik bir öykünün anlatıldığı oyunu Polat Niloğlu’nun yazıp yönetiyor. Oyunda Osman Kot, Ece Köroğlu, Duygu Çelebi, Tuna Gürcoşkun, Nihan Aypolat, Reyhan Nur Çalkoğlu ve Barış Yılmaz’dan oluşan güçlü ve yetenekli genç bir kadro rol alıyor. Rüya/Gerçekler/Kabuslar/Şeytanlar/Melekler/Metaforlar/Üç harfliler üzerine oldukça farklı bir konu anlatımına sahip olan oyun, seyircinin düşünmesini ve yaşanan olaylar karşısında bir puzzle parçası gibi adım adım ilerleyerek olayların çözmesi üzerine kurulu. Kronolojik sıralamaların aksine karışık parçalar dağıtılarak oyunun sonunda bir bütün elde edilmek istenip seyircinin algılarını zorlayan bir anlatım türüyle karşı karşıya bırakılmış. Hikayenin spesifik bir konu oluşu meseleyi anlamak için bir parça daha dikkat istiyor. Hal böyle olunca oyuncuların yükü bir kat daha artıyor. Oyuncuların başarısı konuyu anlatmak için nefes almadan izlememizi sağıyor ama bu başarı bir süre sonra anlatılan hikayenin kendisini tekrar etmesiyle ne yazık ki ikinci plana bırakıyor. Şüphesiz seyircinin algısını zorlayan bu tür oyunlar olmuştur. Yakın zamanda Oyun Atölyesi’nde izlediğim “Araf” oyunu yine bu türde bir oyundu. Oyun boyunca seyirciden çıt çıkmadığını öksürmekten dahi kaçındığını hatırlıyorum. Üzerine durup düşündüğümüz hatta oyundan çıktıktan sonra uzun uzun tartıştığımızı hatırlıyorum. Seyircinin de anlamlar yüklediği öznel düşünceleriyle farklı şekillerde yorumlayabileceği türde oyunlar bunlar. “Cadılar” bu noktada seyircinin farklı yorumlamalarıyla farklı anlamlar çıkarabileceği öznel bir oyun olduğunu düşünüyorum. Yazar kafasındaki birçok şeyi aktarmak isterken tekrara düşmesi detaylara takılıp kalması oyun süresinin uzamasına ve dolaylı mekan sıkıntısıyla birlikte olumsuzluğa dönüşmüş. Diğer taraftan anlatım dilini çok beğendiğimi söylemeliyim. Mekan kullanımında sahne coğrafyası müthiş bir bilinçle tasarlanmış. İlk saniyeden itibaren kendinizi hikayenin içerisinde bulmanız mümkün. Ayrıca oyunda şiirsel bir dille kullanılırken farklı türde oyunculuk metotlarıyla kotarıldığı göze çarpıyor. Bana kalırsa anlatılan konudan çok oyuncuların performansları üzerinde daha çok durulmuş gibi görünüyor. Birçok oyunculuk tekniğiyle konu anlatımına gidilmiş. Ama birbirinden bağımsız göze çarpan sırıtan bir anlatım değil aksine bir bütünlük söz konusu. Gerek konusu gereği gerekse yer yer kendini tekrar etmesiyle seyircinin diri kalması engellenmiş. Niloğlu kafasındaki birçok şeyi bir kerede anlatmak istemiş olabilir. Bu seyirciye kısmen geçmemişte olabilir. Mekan sıkıntısını da göz önüne alarak belki metnin şilt yapılarak daha vurucu kısımları öne çıkarılması sağlanabilir. Özetle Niloğlu her şeyden öte başarılı bir reji/yazar olacağını düşünüyorum. Çok başarılı oyuncuları bir araya getirdiği içinde ayrıca kutlarım. Gerek fiziksel koşullanmalar gerek cesur sahneler (ki belki daha cesur olabilir) gerekse oyunculuk teknikleri, mekan anlatımı ve kafasındaki düşüncelerle gelecek adına sürprizler vadediyor. Bu tür metinlerle farklı olduğunu gösteriyor. Ve sonraki oyunları hakkında merak uyandırıyor. Oyunda görev alan oyuncular ise birbirinden yetenekli genç ve dinamik bir ekip. Tüm kalbimle söylüyorum ki kast ve uyumlarında çok ama çok iyiler. Yönetmen Niloğlu’nun oyuncularla çok çalıştığı oyuncuların isteğinden ve fiziksel gayretinden açıkça görülüyor. Zira birçok oyuncuyu farklı oyunlarda izleme fırsatı da bulmuştum. Özellikle Nihan Aypolat’ın Gürültünün İçinde ve Kimseye Bir Şey Söylemeyeceğim oyunlarından biliyorum. Yine Tuna Gürcoşkun’un “Mükemmel” oyununda iyi oyunculuğunun kötü rejiye kurban gittiğini biliyorum. Duygu Çelebi, Ece Koroğlu, Nihan Aypolat, Osman Kot, Reyhan Nur Çalıkoğlu ve Tuna Gürçoşkun’dan oluşan kadroyu tek tek kutluyorum. Sonuç olarak oyunun zamanla oturacağına ve yönetmenin eleştirilere kulak vereceğini düşünüyorum. Metin üzerinde küçük bir çalışma ve mekan değişimiyle bu başarılı ekibin uzun süre seyirciyle buluşacağına ise inancım tam. Yeni tiyatro tiyatrogrotto’nun yolu açık, yeni oyun “Cadılar”ın alkışı bol olsun. Birçok oyunun provalarına devam ettiğini 1 Ekim’de başlayacak olan yeni sezonun hayırlı olması dileğiyle… (KÜNYE): Cadılar/ Maleficae Yazan/Yöneten: Polat NİLOĞLU Oyuncular: Duygu ÇELEBİ, Ece KOROĞLU, Nihan AYPOLAT, Osman KOT, Reyhan Nur ÇALIKOĞLU, Tuna GÜRÇOŞKUN Teknik Sorumlu: Barış YILMAZ İhsan Ata Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|