| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlk Göz Ağrısı Erkan Kılıç Feraizcizade M. Şakir’in kaleminden çıkan, T. Yılmaz Öğüt’ün uyarladığı ve Erhan Yazıcıoğlu’nun yönetmenliğini üstlendiği “ İlk Göz Ağrısı ” isimli tiyatro oyunu, 10 Ekim 2007 Çarşamba Günü bir kez daha tiyatro severlere “ Merhaba! ” dedi. Kadıköy Haldun Taner Sahnesi’nde gösterimde bulunan ve son kez 14 Ekim 2007 Pazar Günü tekrar sahne alacak olan oyunda izleyici kitlesi, orta yaş üstü ağırlıklı olmakla beraber yer yer gençlerden oluşmaktaydı. Oyunun başlamasına kısa bir süre kaldığında geç kalacak olan izleyiciler için ayrılmış olan özel bölüm haricinde diğer bütün koltukların sahipleriyle buluşmuş olduğu görülmekteydi. Oyun, süprizlerle dolu olduğunu daha en başında göstermekteydi. Sahnede olması beklenen oyuncuların, seyirci kapısından içeri girerek her bir izleyiciye “Hoşgeldiniz! ” diyerek oyun hakkında ipucu mu vermek istiyordu yoksa bu da oyunun bir parçası mıydı? Sahne önündeki yerlerini alırken oyun şarkılarını da söylemeyi ihmal etmiyolardı. Ve perdeler açıldı meraklı bekleyişler belki dindi belki de daha da arttı. İlk perdenin ilk sahnesinde, Eski Osmanlı Evleri’nin iç dizaynını anımsatan bir dekor yer almaktaydı ve gayet başarılı bir şekilde yerleştirilmişti; ama dekor arkasındaki siyah fonun arasından görünen aksesuar göze çarparak, odak çalmakta ve yer yer de dikkati dağıtmaktaydı. Aksesuar sorumlularının, Fikret Yayan- Ahmet Bozkurt- Mücahit Uslu, gözünden kaçmış olsa gerek. Sahne geçişlerindeki dekor değişimleri gayet başarılıydı. Bu konuda; Nilgün Gürkan’ı tasarlamış olduğu dekor düzeni için tebrik etmeden geçmemek gerekir. Seyirci- oyun- oyuncu üçlüsü arasında herhangi bir duvar söz konusu bile değildi. Sık sık seyircilerin de oyuna katılımları gerek repliklerle gerekse mimiklerle sağlanıyordu. Bu durum; seyirci üzerinde pozitif etki yaratmış ve oyundan kopmaları engellenmişti. Bahtiyar rolündeki Uğurtan Atakan’ın hızlı konuşması anlaşmazlık gibi bir sorun yaratmıyordu; ama daha yavaş konuşsa belki daha iyi olabilirdi. Hele bir de Kabadayı Emin vardı ki evlere şenlik. Kırk beş dakikalık ilk perde süresi dolduğunda herkes zamanın ne kadar da çabuk geçtiği kanısındaydı ve hafif bir şaşkınlık içindeydi. Ama perdelerin kapanması sırasında yaşanan aksilik, perdenin kapanmasına yardımcı olan iki bayan oyuncudan birinin elindeki parmak zillerden birinin düşmesi göze çarpmazdı, tabi oyuncu eğilip zili almak yerine perdenin kapanmasını bekleseydi. Perde arasında çeşitli Türk Sanat Müziği eserleri dinletilirken, perdenin açılmasına az bir süre kala “ Pencerenin perdesini aç bana göster yüzünü ” dizeleri çok hoş bir etki yarattı seyirci üzerinde. İkinci perde başlamadan salonun tamamıyla dolduğu gözden kaçmıyordu. Ve oyun, olayların düğüm ve çözüm noktası denebilecek Akile Hanım’ın, Funda Postacı Kıpçak, Eviyle başlayıp devam etmekteydi. Ara ara kahvehanede de olaylar seyrini devam ettiriyordu. Akile Hanım’ın evindeki kızların bir sahnede kullandığı maskeler, jest ve mimiklerle gayet uyumluydu. Ama erkeklerden en yaşlı olanı canlandıran oyuncunun, bir sahnede düşürülmesinden sonra ayağa kalkışı ve sahneyi terk edişi esnasında rolünü de terk edip genç biriymiş gibi çıkışı göze çarptı. Ayrıca, Akile Hanım’ın yardımcısının makyajı, özellikle allık, aşırıydı ve biraz da çocuksu bir ifade yaratıyordu. Oyun sonundaki Eftal Gülbudak tarafından hazırlanan koreografi, gayet başarılı yerine getirildi ve selamlamayla gayet hoş bir şekilde bir bütün halinde sunuldu. Oyundan bu kadar bahsettikten sonra bir kaç cümle de seyirciler(!) için söylemeden olmaz. Oyunun gidişatını bozacak şekilde davranan ve ne yazık ki üniversite öğrenicisi olduğu anlaşılan o seyircilerin(!) davranışı hiç de hoş karşılanılacak bir durum teşkil etmiyordu. Genel olarak bakıldığında başarılı bir profil çizen “İlk Göz Ağrısı ” oyunu oyuncularını, aksilikler yaşansa da, tebrik etmemek yanlış olur. “Yiğidi öldür hakkını ver” diye boşuna dememişler değil mi? Tiyatrosuz kalmamanız dileğiyle, iyi seyirler… İletişim
kilicerkan@hotmail.com Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet hıdır gültepe - ( 10/18/2007 ) bursa ekim tiyatrosu kurs kayıtları devam ediyor ekim sanat atolyeleri acıldı tiyatro resim müzik yazarlı kursların kayıtları devam ediyor |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|