| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ceza Kanunu - İstanbul Şehir Tiyatroları Ezgi Toz Karmaşaların komedisi diye tabir edebileceğimiz vodvil türünde olan Ceza Kanunu şehir tiyatrolarında geçen sezondan beri yer almaktadır. Yer, zaman, mekan olarak bir dönem oyunu olmakla birlikte aslında insan varolduğundan beri süregelen ve süregelecek olan sınıf farkına gönderme yapmaktadır. Bununla beraber hukuk sisteminin ne kadar subjektif olduğunu ve aslında bir sisteme bağlı olmadığına yaratılan güldürülerle değiniyor. Güldürürken insanların sahtekar dünyasında oynanan oyunların beraberinde neleri getirdiğini seyirciyle hep beraber paylaşıyor.
Oyunun içine girersek; sahne müziğin hareketli ritmiyle Carolin “Nurseli Tırışkan’ın” renkli oyunculuğuyla seyirciye açılıyor. Beklentimiz yılların tiyatrocularında da yer aldığı bu oyundan gittikçe artıyor. Ama ilk dakikalarda beklenmedik bir gol yiyoruz ve Sümbülteberzade Amberi “Mehmet Gürhan’ın” sesini duyamıyoruz. Kulaklarımızı sahneye iyice dikdikten sonra Sümbülteberzade Amberinin eşi rolündeki Sacide”Defne Gürmen Üstün’ün” vurgulamasındaki hatalar göze çarpıyor. Şehir tiyatrosunda pek duymaya alışmadığımız bu gibi şeyler biraz bizi o büyüden koparıyorken sahneye fişek gibi giren bir oyuncu tüm oyunu sırtında götüren oyunun Meddahı Sebati”Kubilay Penbeklioğlu” seyirciyi özlediği heyecana kavuşturuyor. Kostümündeki biçimsizlikten, hazır cevaplılığına her şeyiyle bu oyuncu seyirciyi içine alıp oyuna sürüklemeye başarıyor. Yılların başarılı ödüllü oyuncusu Candan Sabuncu’nun Leyla Hanımın bu konudaki rolünü de azımsamamak gerekiyor. Oyunun 2.perdesinde ortaya çıkan Kamalı Bekir”Erkan Sever” oyun yavaşlarken yokuş yukarı sırtlayarak vitesi büyültüyor ve seyirciyi renkli bir tiple tanıştırıyor. Aslında belki bizim için şans ya da şansızlık-ki ben bu ana şahit olduğum için kendimi şanslı hissediyorum-sahnede oyuncular Kamalı Bekir’in verdiği kıvılcımla oyundan kopup gülüşmeye başlıyorlar. Seyirci oyunculara nefes aldırmak amaçlı alkış molası veriyor ve alkışın sonunda herkes toparlanıyordu. Oyun boyunca halıya ve aksesuarlara takılıp duran oyuncular belki de talihsiz bir günündelerdi… Bunu bilemiyoruz tabi. Oyunda diğer bir sezinlediğim şey oyuncuların büyük bir çoğunluğunun oyuna asılamamasıydı ve oyun metnine sadık kalmadan replikler eklendiğiydi. Bu hareket bazen 12 den vursa da bazen ıskalıyordu. Yönetmenin zekice sahne trafikleri olmakla beraber bazı zorlama rejileri genellikle cinsel temalı seyircinin bir adım geri durmasına sebep olmuş olabilir. Buralar daha doğal oynanarak geçilse daha başarılı geçişler olabilirdi diye düşünmeden edemiyorum. Bir dönem Türk komedisi olduğundan kullanılabilecek müzik avantajı daha iyi değerlendirilebilirdi. Çünkü biz Türk seyircisi müziğin etkisiyle oyuna daha iyi adapte olarak bütünleşebiliyoruz. Kostümler bayan oyuncularda renk ve ahenk olarak yeterli etkiyi maalesef yaratamadı. Özellikle önemli ölçüde sahnede olan Sacide’ nin ve Sadberk “Özge Özder’ in” kostümleri bu parametrelere uygun değildi. Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet şevval - ( 5/31/2009 ) merhaba ben bu oyunun hastasıyım 12 defa izledim doymadım 1000 defa daha izlesem az olur yani o kadar güzel am a d.bakırda sezon bitti yani artık o oyun belki sergilenemez |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|