| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Mutlaka İzlenmeli: Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş - Nilüfer Belediyesi'nin Sanatseverliği
Üstün Akmen



Talimhane Tiyatrosu, “Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş” başlıklı bir Broadway müzikalini Mehmet Ergen-Lerzan Pamir yönetiminde sahnelemekte.

İzlediğimiz oyun, Off-Broadway denilen küçük bütçeli profesyonel bir yapım. Küçük bir salonda (Black Out Sahnesi’nde), nispeten ucuz bütçe ile gerçekleştirilmiş, biçemi ciddi ya da deneysel olmayıp, ticari başarısı garantili bir oyun.

Brodway'de “hit” olmuş, on iki yıldır sahnelenmekte olan “Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş”, kadın-erkek ilişkilerinin evrenselliğini, ilk buluşmadan itibaren kadın ve erkeğin ilişkisini on sekiz ayrı öyküyle anlatıyor.

Doğaldır ki, kadın-erkek ilişkisi insanın varoluşundan günümüze kadar süregelen; yeri, zamanı, mekânı, gelenekleri, durumları aynı olmasa da esasen hiç değişmeyen ilişkileri konu edinmekte.

JOE DIPIETRO TÜRKÇE’DE
Aşklar, randevular, sevgililer, evlilikler ve aileler hakkında gizliden gizliye hep düşündüğümüz, gel gelelim bir türlü yüksek sesle söyleyemediğimiz kimi gerçekler, Amerikan oyun yazarı Joe DiPietro (1961)’nun hayli esprili diliyle hem tekst, hem de şarkı sözleri aracılığıyla önümüze saçılıyor.

Hale Tunçer’in metin, Zeynep Talu’nun şarkı sözleri tiyatro dili açısından fevkalade uygun.

Mark Bailey’in (geri dönüşüm konseptine yepyeni bir boyut ve stil getiren, malzemenin özünü ortaya çıkartarak son derece basit, ancak bir o kadar da yaratıcı tasarımlara imza atan olarak tanıdığım Mark Bailey mi acaba) dekor, Gül Sağer’in kostüm tasarımları Broadway türüne uygun cıvıl cıvıllıkta ve işlevsellikte.

“Yakup Çartık’ın ışıkları, Yakup Çartık’ın ışık tasarımı gibiydi” dersem, ne demek istediğimi olumlu anlamda başka söze gerek kalmadan tiyatro sanatı meraklılarının hemen anlayacağından eminim. Onun için geçiyorum.

Çelik Kasapoğlu’nun müzikleri piyano ile icrası mükemmel.

Koreografiyi kim hazırlamış bilemiyorum, ama kompozisyon ve koreografiyi oluşturan faktörler gayet güzel ayırt edilmiş.

REJİ VE OYUNCULUKLAR
Mehmet Ergen-Lerzan Pamir ikilisi sahneleyişte planları, girişleri, çıkışları ve temel öğeleri titizlikle hazırlamışlar. Kanımca sahnede oynanacak metne bir takım ölçüler, hareketler, ritimler katmış; dramatik ekonomiye uygun düşen bir sahne ekonomisi sağlamışlar.

Diğer taraftan, tüm oyuncuların istekli ve başarılı olduğunu rahatlıkla söylemeliyim. Tümünün ses, dans ve oyunculuk yeteneklerinin yanı sıra, tiyatro sevdalarından kaynaklanan heyecanlarını oturduğum yerden paylaştığımı ve bir eleştirmen olarak kendileriyle iftihar ettiğimi öncelikle itiraf etmeliyim.

Birer birer değerlendir derseniz, örneğin Âdem Yılmaz için oyuncunun en yoğun anlatım aracının hareket olduğunu biliyor; vücut yapısının, canlandırdığı karakterin bir parçası olduğunun ayırtında derim.

Defne Koldaş Kasapoğlu’nun ellerinin, sırtının, ayaklarının herhangi sözlü anlatımdan daha verimli ve etkili olacağının bilincinde oluşunu yakaladığımı; canlandırdığı karakterleri ete, kemiğe, deriye başarıyla büründürdüğünü söylerim.

Eser Eyüboğlu’nun karakterlerinin altından her görüldüğünde, dramatik sürekliliğin kopacağını sezdiğini, ama önlemini de önceden hazır tuttuğunu, bu arada fiziksel ve psikolojik yönelimlerini araştırdığını pek güzel sezdiğimi ifade etmek isterim.

GÜNCELER MERCEK ALTINA GİRDİ
Ezgi Erol’un oyuncunun büründüğü karakteri ancak kendi, biricik duygularıyla denetleyebileceğini ya da yaşayabileceğini iyice vurguladığını, benden de özel bir “helal olsun” aldığını zaten oyun boyunca için için söyledim.

Mert Aydın, konuşma ve tepkiyi aynı anda mükemmel dengelemesiyle dikkat çekmekteydi; oyunculuğun özellikle komedide ön plana çıkması için, etkileyici olmanın bireysellikle gerçekleşemeyeceğini biliyor olmasıyla gönendim.

“Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş”, her şeyden önce oyun boyunca sanatsal arzu ateşini korumak için çaba gösteren bir kadroyu izlemek açısından önemli bir yapıttı.

Bu arada, yaratıcı iradenin arzuları sahne üzerinde nasıl uyandırılır; arzulamak, yaratmak, oynamak neye denir tanık olmak isteyenler Begüm Günceler’i mutlaka izlemeli derim.

Günceler’in bu yazıyı okuduktan sonra “Bu akşam sıra bende” tablosunda mükemmel sesiyle şarkısını söylerken “diyecek” yerine “diycek” demeyeceğine kefilim.


NİLÜFER BELEDİYESİ’NİN SANATSEVERLİĞİ
Bilinen bir gerçek, Bursa’nın Nilüfer Belediyesi kuruluşundan bu yana kentte kültür-sanat iklimi yaratabilmek için gözle görülür bir çaba harcıyor, tüm sanat disiplinlerine yönelik farklı çalışmalar yapılıyor.

İlçede 2008 yılından bu yana “Havlu Festivali”, “Kestane Şekeri Festivali” falan yerine iki yılda bir Nilüfer Tiyatro Festivali düzenlenmekte.

Diyeceğim o ki, geçtiğimiz Cumartesi-Pazar günleri Nilüfer’de tiyatronun daha bir gelişimi konusu masaya yatırıldı.

Toplumun sanatla olan ilişkisinin canlı tutulmasıyla ilgili olarak düzenlenen toplantılarda, kurum tiyatrosu nasıl olmalı sorusu ve sorunu ele alındı.

İlk toplantının daha ilk saatlerinde kurum tiyatrosunun Devlet Tiyatroları gibi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları gibi ya da Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu gibi olmaması gerektiği hususunda mutabakata varıldı, ilk sorunun ilk yanıtı böylece alınmış oldu.

Türk tiyatrosunun geleceğine dair bir yol haritası saptama noktası ise ikinci gün öğle saatlerinde bulundu.


Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 677
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
Uğur Kanbay ve Eylül!
Atam Siz Rahat Uyuyun Gençleriniz Size Layık - Yıllar Sonra 'Satıcı'nın Ölümü' - Bir Büyük Sanatçı Argun Kınal'a Veda
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Bu Oyunu İzlemenin 'Vakti Geldi' (Meryem Şahin) - 8/15/2014
  • Benim Çolpan İlhan'ım... (Üstün Akmen) - 7/31/2014
  • Tez Elden Mezuniyet (Deniz Zengin) - 7/23/2014
  • Şiddetin İnsan Psikolojisindeki Tahribatı: Uçlar (Üstün Akmen) - 7/23/2014
  • Şehir Tiyatroları ve Hoşgeldin Erhan Yazıcıoğlu (Füsun Balkaya) - 7/19/2014
  • Bir Deli, Bir Vinç Ve 'ERDAL BEŞİKÇİOĞLU' (Füsun Balkaya) - 7/12/2014
  • Fazıl Say'ın Sait Faik Konseri (Üstün Akmen) - 7/8/2014
  • Opera Festivali Kapsamında Hvorostovsky'i Dinledikten Sonra... (Üstün Akmen) - 6/26/2014
  • Molina Eşcinsel Değil! (Seyhan Arman) - 6/23/2014
  • Üç İnci (Afife Jale, Cahide Sonku ve Bedia Muvahhit - Hamdi Gültekin Tiyatrosu) (Ayşe Müge Gerdan) - 6/23/2014
  • Mutlaka İzlenmeli: Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş - Nilüfer Belediyesi'nin Sanatseverliği (Üstün Akmen) - 6/18/2014
  • Sözün Müzik ile Sürekli Yarışta Olduğu Bir Opera: Jül Sezar (Üstün Akmen) - 6/17/2014
  • Süslü Saksı Çıkmazı (Tiyatro Teksti) (Sema İslim Utandı) - 6/16/2014
  • 'İtalyan Kültür Merkezi' ve 'Medyamızın Hali' (Üstün Akmen) - 6/11/2014
  • Çöküşünü Hak Eden Toplumun Öyküsü: Bir Halk Düşmanı (Üstün Akmen) - 6/5/2014
  • Kabile Tiyatro NRD? (İhsan Ata) - 6/3/2014
  • Kış Uykusundan Bahara 2014 Dönümü (İlkay Sevgi) - 5/31/2014
  • Dayanamayıp solan Gülibrişimlere… (Seyhan Arman) - 5/25/2014
  • Röportaj: Yaşamak Denen Bu Zahmetli İş (Ülkü Duru, İştar Gökseven, Musa Uzunlar) (Onur Şimşek) - 5/23/2014
  • adnan azar 'öldü'; 'bir kış günü bir taksi gelir ve geri gelmez ömrümüz' (Murat Örem) - 5/8/2014
  • Süheyl&Behzat Uygur Tiyatrosu – Dünya'nın Sonu.net (Cüneyt İngiz) - 5/2/2014
  • Aşk, Nefret ve Hırs Üçgeni… Kim Korkar Hain Kurttan (İhsan Ata) - 4/28/2014
  • Bu Gençler Yolundan Dönmez, 'SANA' Tiyatroyu Öldürtmez (Üstün Akmen) - 4/23/2014
  • Mezardan Gelen Sesler… Gor (İhsan Ata) - 4/23/2014
  • Afife Hafife Alınamaz - 18. Afife Ödülleri Değerlendirilmesi (Cüneyt İngiz) - 4/22/2014
  • Tiyatro Seyirlik - Ya Başaramazsak (Cüneyt İngiz) - 4/22/2014
  • Kim Daha Kaçık - Guguk Kuşu - Kocaeli Şehir Tiyatroları (Mustafa Bal) - 4/22/2014
  • Bir Sır, Ne Kadar Gizli Kalabilir: Vakti Geldi (Üstün Akmen) - 4/16/2014
  • Bu Oyunu İzlememiş Olan, Tiyatroyu Seviyorum Demesin: Savaş (Üstün Akmen) - 4/10/2014
  • Samsun'da Sihirli Flüt (Üstün Akmen) - 4/10/2014
  • Faşizmin Gölgesinde Erkeklik Sorunsalı… Bent (İhsan Ata) - 4/10/2014
  • Oynamak ya da Oynayamamak... İşte Bütün Sorun Bu!: MELEK (Üstün Akmen) - 4/9/2014
  • Aydın'da Bir Tiyatro Çınarı: Yalçın Dinçer (Serkan Fırtına) - 4/7/2014
  • Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu - Babam 9 Doğurdu (Cüneyt İngiz) - 4/7/2014
  • Mert Fırat ve Volkan Yosunlu ile Moda Sahnesi'ni, tiyatroyu ve gündemi konuştuk. (Onur Şimşek) - 4/4/2014
  • Bu Oyun Oyuncular İçin… 6 Oyuncu Yönetmenini Arıyor (İhsan Ata) - 4/4/2014
  • Bursa, 1. Uluslararası Balkan Ülkeleri Tiyatro Festivali (Üstün Akmen) - 3/20/2014
  • Diyarbakır Devlet Tiyatrosu'ndan Beceriksizler (Mustafa Bal) - 3/19/2014
  • Kızılırmak - Hayvanın Koyunu Insanın Cahili (Yurdagül Yurtseven) - 3/19/2014
  • Külkedisi Deyip Geçmeyin, Bir Gerçek O: La Cenerentola (Üstün Akmen) - 3/15/2014
  • DENİZ YILDIZI Dizisi'nin Sabihası NERMİN UĞUR İle Röportaj (Ulya Altıntaş) - 3/10/2014


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    7 Ekim'den itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |