| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
Aşk, Nefret ve Hırs Üçgeni… Kim Korkar Hain Kurttan
İhsan Ata




Edward Albee’in 1962 yılında yazdığı Tony ödüllü “Kim Korkar Hain Kurttan”, Türkiye’de son sahnelenişinin ardından 27 yıl sonra Oyun Atölyesi’nde seyirciyle buluştu. Rektörün kızı Martha ile kocası tarih profesörü George’un hastalıklı evliliklerini irdeleyen oyunu Asude Zeybekoğlu çevirdi. Yönetmenliği ise Hira Tekindor’a ait. Dekor tasarımını Ali Cem Köroğlu, kostüm tasarımını Gamze Saraçoğlu, ışık tasarımını Hakan Özipek, koreografiyi Yasemin Erkan ve müziklerini Orhan Enes Kuzu’nun üstlendiği oyunda Zerrin Tekindor, Tardu Flordun, Şükrü Özyıldız ve Nilperi Şahinkaya rol alıyor.

Rektörün kızıyla evli olmasına rağmen kendisinden beklenen kariyeri gösterememiş George ile alkol bağımlısı Martha’nın bir parti sonrası evlerine davet ettiği toy çiftlerle oynadıkları oyunları içeren Kim korkar Hain Kurttan, yozlaşmış evliliklere, aşağılamalara, hırslara ve tüm kötülüklere değiniyor.

Oyun bir sona ulaşmıyor aksine ilerledikçe sonun başlangıcına doğru gittiğini görüyorsunuz. Örneğin, Martha’nın bu tür partileri hep yaptığını ve sonunda zıvanadan çıktığını söylüyor. Finalde “yeniden başlamak ister misin her şeye? ” cümlesi tekrar başa dönen, birbirilerini çıldırtan ama çok seven hastalıklı iki kişinin sadece bir gecesine tanık olduğumuz izlenimine kaptırıyor.

Metin birçok açıdan seyircinin dimağını zorlayan bir yapıya da sahip... İpuçlarını verip seyircinin bulması sağlanıyor. (Örneğin, araba kazası, kadının histerik durumu, çocuk çıkmazı vs.) Parçaları siz birleştirerek oyunu tamamlıyorsunuz.

Hiç başarılı olmamış, hırs edinmemiş, kadının büyük baskıları altında ezilmesine rağmen ondan ayrılmamış evliliklerinin getirdiği bunalım altında kafayı yemiş rektörün kızı ile tarih profesörü George’un hikayeleri, sarsan, düşündüren, güldüren, huzursuz eden ve en önemlisi etkisi altında bırakan çarpıcı bir oyun Kim Korkar Hain Kurttan…

Oyunu sahneye koyan Hira Tekindor, ilk rejisiyle gösterişten uzak sade ve yalın bir iş çıkarmış. Metni ön plana alıp arka planda durmayı yeğlemiş. Kendini gösterme gibi bir çaba işine girişmemiş. George’un şeytan çıkarmasıyla Martha’nın uyanma sahnesinin mükemmeliyetine rağmen finalin ise gereksiz uzadığını düşünenlerdenim.

Perde açılınca büyük bir etki yaratan, gerçek bir salon gibi planlanan ve açıları çok iyi hesaplanarak derinlik sağlanan Ali Cem Köroğlu’nun dekoru, erkeklerde takım elbise kadınlarda tek parça elbise tercih eden, özellikle Martha’nın ilk perdede giydiği siyah elbiseyle göze hitap eden Gamze Saraçoğlu’nun kostümleri, sade ve oyuna hizmet eden Hakan Özipek’in ışıkları, Orhan Enes Kuzu’nun müzikleri ve özellikle Martha ve Nick’in danslarında öne çıkan Yasemin Erkan’ın koreografisi bir bütünlük içerisinde oldukça başarılı.

Yeni biyoloji hocası Nick rolünde Şükrü Özyıldız karakterden çok bir tip edasıyla oynadığı rolünün bana çok geçmediğini söylemeliyim. Yer yer tutuktu. Genel olarak bir durgunluk göze çarpıyordu. Karakterin daha derinlerine inebilir diye düşünüyorum. Martha ile olan dans sahnesinde ise çok başarılı.

Honey rolüyle Nilperi Şahinkaya, doğal ve karakterin özüne uygun abartıya müsait rolünü ince bir çizgide ilerletmiş. Dahası alkolik performansı oyun boyunca bir an bile sektirmediği görülen başarılı bir oyunculuk sergiliyor.

2013-2014 sezonunda TEB Yılın kadın Oyuncusu ödülünü alan Martha rolünde Zerrin Tekindor’u sahnede izlerken “bu rolü başka kim oynayabilirdi” hissine kaptıran coşkulu, eğlenceli, korkutan, patavatsız, histerik ve çok katmanlı bir karakter var sahnede. Her an patlamaya hazır bomba gibi oradan oraya koşturan, bitmek tükenmek bilmeyen enerjisi, çoğu zaman güldüren ama özellikle mevzu bahis çocuğu olunca çocuklaşan, gözleri dolan ve doldurtan duygularıyla, özetle “histeri” kavramının hakkını veren Martha karakteriyle müthiş bir performans koyuyor ortaya.

Gecenin en başarılı performansı ise şüphesiz George karakteriyle Tardu Flordun öne çıkıyor. Tarih profesörünün ağırlığını tüm yırtıklığıyla veren vurguları, özellikle “Martha” bağrışlarındaki ani çıkışları, delilikle ağırlık arasındaki ince çizgiyi koruyan değişken ruh halleri, taklitleri, durgunluğu, psikopat bakışları, karakterin özüne inen doğallığı, yer yer abartısı ve yer yer minimal oyunculuğu, ses ve beden kullanımı kısaca oyunculuğa dair ne varsa tüm içtenliğiyle kullanarak hayranlık uyandıran bir performans sergiliyor.

Özetle, Kim Korkar Hain Kurttan rejisi, tekniği ve oyunculuklarıyla her anlamda “bir oyun neden izlenmeli” sorusunun tam karşılığını veriyor. Sezon bitmeden ajandanıza not edin.

Not: Oyun, 30 Nisan ve 1-2-3-4 Mayıs’ta Oyun Atölyesi’nde izlenebilir. Adres: Dr. Esat Işık Cad. No: 3 Moda-Kadıköy/ İstanbul 0216- 345 39 39 – oyunatolyesi.com

(KÜNYE):

Kim Korkar Hain Kurttan


Yazan: Edward Albee
Çeviren: Asude Zeybekoğlu
Yöneten: Hira Tekindor
Dekor Tasarım: Ali Cem Köroğlu
Kostüm Tasarım: Gamze Saraçoğlu
Işık Tasarım: Hakan Özipek
Müzik: Orhan Enes Kuzu
Koreografi: Yasemin Erkan
Oynayanlar: Zerrin Tekindor, Tardu Flordun, Şükrü Özyıldız, Nilperi Şahinkaya

İhsan Ata

Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 777
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
Uğur Kanbay ve Eylül!
Atam Siz Rahat Uyuyun Gençleriniz Size Layık - Yıllar Sonra 'Satıcı'nın Ölümü' - Bir Büyük Sanatçı Argun Kınal'a Veda
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Sözün Müzik ile Sürekli Yarışta Olduğu Bir Opera: Jül Sezar (Üstün Akmen) - 6/17/2014
  • Süslü Saksı Çıkmazı (Tiyatro Teksti) (Sema İslim Utandı) - 6/16/2014
  • 'İtalyan Kültür Merkezi' ve 'Medyamızın Hali' (Üstün Akmen) - 6/11/2014
  • Çöküşünü Hak Eden Toplumun Öyküsü: Bir Halk Düşmanı (Üstün Akmen) - 6/5/2014
  • Kabile Tiyatro NRD? (İhsan Ata) - 6/3/2014
  • Kış Uykusundan Bahara 2014 Dönümü (İlkay Sevgi) - 5/31/2014
  • Dayanamayıp solan Gülibrişimlere… (Seyhan Arman) - 5/25/2014
  • Röportaj: Yaşamak Denen Bu Zahmetli İş (Ülkü Duru, İştar Gökseven, Musa Uzunlar) (Onur Şimşek) - 5/23/2014
  • adnan azar 'öldü'; 'bir kış günü bir taksi gelir ve geri gelmez ömrümüz' (Murat Örem) - 5/8/2014
  • Süheyl&Behzat Uygur Tiyatrosu – Dünya'nın Sonu.net (Cüneyt İngiz) - 5/2/2014
  • Aşk, Nefret ve Hırs Üçgeni… Kim Korkar Hain Kurttan (İhsan Ata) - 4/28/2014
  • Bu Gençler Yolundan Dönmez, 'SANA' Tiyatroyu Öldürtmez (Üstün Akmen) - 4/23/2014
  • Mezardan Gelen Sesler… Gor (İhsan Ata) - 4/23/2014
  • Afife Hafife Alınamaz - 18. Afife Ödülleri Değerlendirilmesi (Cüneyt İngiz) - 4/22/2014
  • Tiyatro Seyirlik - Ya Başaramazsak (Cüneyt İngiz) - 4/22/2014
  • Kim Daha Kaçık - Guguk Kuşu - Kocaeli Şehir Tiyatroları (Mustafa Bal) - 4/22/2014
  • Bir Sır, Ne Kadar Gizli Kalabilir: Vakti Geldi (Üstün Akmen) - 4/16/2014
  • Bu Oyunu İzlememiş Olan, Tiyatroyu Seviyorum Demesin: Savaş (Üstün Akmen) - 4/10/2014
  • Samsun'da Sihirli Flüt (Üstün Akmen) - 4/10/2014
  • Faşizmin Gölgesinde Erkeklik Sorunsalı… Bent (İhsan Ata) - 4/10/2014
  • Oynamak ya da Oynayamamak... İşte Bütün Sorun Bu!: MELEK (Üstün Akmen) - 4/9/2014
  • Aydın'da Bir Tiyatro Çınarı: Yalçın Dinçer (Serkan Fırtına) - 4/7/2014
  • Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu - Babam 9 Doğurdu (Cüneyt İngiz) - 4/7/2014
  • Mert Fırat ve Volkan Yosunlu ile Moda Sahnesi'ni, tiyatroyu ve gündemi konuştuk. (Onur Şimşek) - 4/4/2014
  • Bu Oyun Oyuncular İçin… 6 Oyuncu Yönetmenini Arıyor (İhsan Ata) - 4/4/2014
  • Bursa, 1. Uluslararası Balkan Ülkeleri Tiyatro Festivali (Üstün Akmen) - 3/20/2014
  • Diyarbakır Devlet Tiyatrosu'ndan Beceriksizler (Mustafa Bal) - 3/19/2014
  • Kızılırmak - Hayvanın Koyunu Insanın Cahili (Yurdagül Yurtseven) - 3/19/2014
  • Külkedisi Deyip Geçmeyin, Bir Gerçek O: La Cenerentola (Üstün Akmen) - 3/15/2014
  • DENİZ YILDIZI Dizisi'nin Sabihası NERMİN UĞUR İle Röportaj (Ulya Altıntaş) - 3/10/2014
  • Ölü Adamın Cep Telefonu: Naif bir Komedi (Ayşe Müge Gerdan) - 3/10/2014
  • Dot'tan, Yedi Yönlü Kapitalizm Eleştirisi: Makas Oyunları (Üstün Akmen) - 3/5/2014
  • İnsan Doğası Üzerine Bir Gözlem: Hadi Öldürsene Canikom (Üstün Akmen) - 2/27/2014
  • Üç Kadın Bin Turna (Ayşe Müge Gerdan) - 2/27/2014
  • Anket Defteri - Kurban - Büyük Bir Yetenek ve Mütevazılık Örneği: Aydın Şentürk (can Murat Yaşar Şengel) - 2/24/2014
  • 'Normal'ler için uygun olmayan oyun; Garaj (Seyhan Arman) - 2/24/2014
  • Kent Oyuncuları'nda: İyi Geceler Desdemona, Günaydın Juliet (Üstün Akmen) - 2/20/2014
  • Teneke Adana'da (Mustafa Bal) - 2/15/2014
  • Ankara Devlet Tiyatrosu Kostüm Tasarımcısı 'İnci Kangal' Röportajı (Ulya Altıntaş) - 2/15/2014
  • Dünden Bugüne 'Hırcar'ın Öyküsü… (İhsan Ata) - 2/2/2014
  • D22 Röportajı (Ulya Altıntaş) - 1/30/2014


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    7 Ekim'den itibaren her PAZARTESİ Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |