| Tiyatro Kursu  | Şirket Tiyatrosu
Tiyatro Dünyası
Tiyatro Dünyası Bu Sahnede...
 
Ana Sayfa  |  Hakkımızda  |  Yazılar  |  Haberler  |  Yazarlar  |  Tiyatro Oyunları  |  Tiyatro Grupları  |  Sanatçılar  |  Kaynak  |  Duyuru Panosu  |
D22 Röportajı
Ulya Altıntaş




D22 oyuncuları henüz çok genç. Gençler ve hiç durmadan çalışıp güzel bir çekirdek kadroyla çeşitli oyunlar sahneliyorlar. Mezuniyetlerinden sonra ara ara düşündükleri mekan açma hayallerini 3 kişi birleşerek gerçekleştirmişler. Tiyatroları da çok güzel. Kapının önünde küçük kırmızı bir halı var ve başınızı kaldırdığınız an da kenarlarına lambalar iliştirilmiş ışıl ışıl gökkuşağı şemsiyeler sizi karşılıyor. Girişteki bu eski Türk filmlerini hatırlatan hava da hem samimiyet hem de iç açıcılık var. Tiyatro için bilet aldıysanız 1 saat önceden gitmenizi tavsiye ederiz. Tiyatro’nun gönüllü ekibinin çalıştığı, ayrıca dekorda kurucu ekibin annelerinin de emeği olan kırmızı kareli masa örtüleri ve kütüphanesiyle o ufak ve şirin kahvehaneye bir çay içimlik de olsa uğramış olursunuz. Biz de oyunlarının namını duyarak onlarla konuşmak için sözleştik. Tiyatronun ismine ilham olan D22 koltuğunda ulaşmak istedikleri seyirci de belki bir gün o koltuğu alır gelir ve hayali konuk belki bizim sayemizde gerçekleşmiş olur… Kim bilir…



D22’yi tanıyabilir miyiz?
Can Kulan: Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı mezunuyuz. 3 kişi olarak D22’yi kurduk. Ben Can Kulan ve arkadaşlarım Berkay Ateş, Emir Çubukçu. 4 sene boyunca aynı dönemde okuduk, sonrasında da bu tiyatro kurma sevdamız ortaya çıktı. Okuldayken de tiyatroya ortak bir bakışımız vardı. Berkay’ın yazdığı 2 tane oyunda da beraber çalıştık sonra böyle bir profesyonel oluşum yapmaya karar verdik. D22 bu şekilde ortaya çıktı.

D22 isminin bir hikayesi var mı?
Can Kulan: D koltuklarının sırası D21 de bitiyor, 22’yi de ulaşamadığımız ama ulaşmak istediğimiz ilk insan şeklinde düşünerek böyle farklı bir isim vermek istedik.

Seyirci profiliniz nasıl?
Berkay Ateş: Alternatif tiyatrolar da olduğu gibi bizde de genel olarak genç bir seyirci kitlesi var. Tiyatromuz yeni sayıldığı için her yaştaki seyircilere ulaşmak istiyoruz. Geçen yıl Bent isimli oyunumuzla seyircilerimizde artmaya başladı. Bent’in sevilmesi bizi de mutlu etti. D22’nin giderek daha bilinen ve artan bir yapısı var.

İstanbul gibi bir şehir de tiyatro mekanı açarken çekinmediniz mi, üstelik yeni mezun olmuşken…
Emir Çubukçu: Aslında bizim en son kararımız mekan açmayalım şeklindeydi. Açmayalım da değişik yerlerde oynayalım diye düşünüyorduk. Sonra burayı gördük burası çok güzel geldi yapmak istediğimiz işe çok yakın geldi. Zaten hepimizin ortak kararı olan bir düşünceydi o yüzden birlikte karar verdik ve deneyelim istedik. Evet büyük bir şehir, çok fazla tiyatro var, biz de oyunlarımızla hitap edecek bir kitle buluruz diye düşündük.



Alternatif tiyatro yapıyorsunuz, şu sıra seyircinin ilgisini çekmek için özellikle interaktif oyunlar çok moda, sizin oyunlarınızın böyle bir yapısı var mı?
Can Kulan: İnteraktif oyunları rejisel olarak tercih etmedik. Eric Morris metodunu denedik Bent isimli oyunumuzda, yani seyirci oyuncu olarak bizlerin oyuna nasıl hazırlandığını oyunun başında ve 2.perdeden önce görüyor. Tam olarak interaktif bir durum olmasa da zaman zaman laf atan seyirciler de oluyor.

OYUNCUNUN İSTEDİĞİ OYUNLARI OYNAYABİLMESİ DE OYUNCUNUN LÜKSÜDÜR

D22 sahnesini açarken bir hedefiniz var mıydı? “Biz şöyle tiyatro yapmak istiyoruz” gibi…

Berkay Ateş: Aslında hedefimiz kendi istediğimiz metinleri anlatmaktı. Oyuncunun istediği oyunları oynayabilmesi de oyuncunun lüksüdür. İstediğimiz hikayeleri seyirciyle paylaşmak önemliydi. Günceli ve evrenseli anlatarak, topluma ve bu toplumun özü olan insanı kapsayan oyunları oynamak bizim için de büyük bir zevk. Bu yüzden de Bent ve Yirmibeş bizim severek oynadığımız ilk oyunlarımızdan oldu. Kısacası hedefimiz doğrultusun da giden bir işlevimiz var.

Konservatuara hazırlık kursu da başlattınız, D22’ye gelen tiyatro sevdalıları nasıl bir eğitimden geçecek?
Emir Çubukçu: Biz kayıtları aldık başladık. Ama kontenjanımız dolana kadar kayıtlarımız devam edecek. 8 ay boyunca çalışacağız. Hem tiyatro kursu niteliği taşıyor hem de tiyatro meraklılarına yönelik, tiyatroyla haşır neşir olanların da katılacağı bir kurs. Oyunculuk derslerini biz veriyoruz. Ayrıca da şan, diksiyon ve hareket hocalarımız var.

D22’nin oyuncu kadrosu kimlerden oluşuyor?
Can Kulan: Kurucu kadro olarak sayarsak Can Kulan, Berkay Ateş ve Emir Çubukçu. Onun dışında değişiklikler olabiliyor. Bent için mesela bizim dışımızda Necati Kutlu, Mesut Özkeçeci ve Sercan Sungur var. Yirmibeş isimli oyunumuzda da biz hariç Duygu Arslan arkadaşımız var. Ama biz çok geniş bir ekibiz. Özellikle de gönüllülerden oluşan kadromuz öyle. Teknik işlerle ilgileniyorlar, ışığı yapıyorlar, yemek yapıp gişeye bakıyorlar. Her türlü okuldan olanlar var, ya da okula girmek isteyenler.

Gönüllü ekibiniz nasıl oluştu?
Berkay Ateş: Geçen yıl ki konservatuara hazırlık kursundan olanlar vardı. Bizi duyup kendi isteğiyle D22 kadrosunda gönüllü işler yapmak isteyenler oldu. Güzel bir ekip olduk.

Meltem Cumbul oyununuzun yönetmenliğini yaptı, onun da ilk yönetmenlik deneyimiydi, çalışmalarınız nasıl geçti?
Emir Çubukçu: Konservatuar son sınıfta Meltem Cumbul hocamızdı. İlk oyunumuzu onun yönetmesini istedik. Eric Morris metodunu birlikte çalışmıştık. Biz böyle bir teklifle gittik çünkü iyi anlaşıyorduk. Öğrettiği metot da bize çok yardımcı oldu. Oyunculuk serüvenimizin başındayken kendisiyle çalışmak bize çok şey kattı; çünkü dünya da oynanan ama Türkiye’de oynanma cesareti henüz gösterilemeyen bir oyunu o yönetti biz de oynadık.

Şu an da D22’de kaç oyun sahneleniyor?
Emir Çubukçu: 7 oyunumuz var. Çok çeşitli oyunlar koyduk. Artık bu mekan da yalnız tiyatro oynanmıyor, konserlerimiz de var. İlk yılımız da çok farklı şeyler yapamamıştık artık daha fazla sanat etkinliğine kapılarımızı açıyoruz. Daha fazla seyirciye ulaşabilmek adına destek gösterilerimiz de oluyor. Sevgili Genco Erkal gelip “İnsanlarım” oyununu oynadı. Seyircilerimizle dolu dolu bir D22 istiyoruz.

Ulya Altıntaş

Yazarın Tüm Yazıları


Paylaş      
Yorumlar

Bu Oyun Hakkındaki Görüşlerinizi Paylaşın !

İsim
Mail  (Yayınlanmayacak)
Yorum
Güvenlik Kodu= 887
Lütfen bu kodu yandaki kutuya yazınız
 

    Son Eklenen Yazılar     En Çok Okunan Güncel Yazılar
Büyük Aşkların Sonuncusu ve Çankaya Sahne
Atam Siz Rahat Uyuyun Gençleriniz Size Layık - Yıllar Sonra 'Satıcı'nın Ölümü' - Bir Büyük Sanatçı Argun Kınal'a Veda
    Tüm Tiyatro Yazıları

    Bu Tarihte Yayınlanan Diğer Yazılar
    Bu yazının yayınlandığı tarihte gündemdeki diğer yazılar aşağıda listelenmiştir...

  • Ölü Adamın Cep Telefonu: Naif bir Komedi (Ayşe Müge Gerdan) - 3/10/2014
  • Dot'tan, Yedi Yönlü Kapitalizm Eleştirisi: Makas Oyunları (Üstün Akmen) - 3/5/2014
  • İnsan Doğası Üzerine Bir Gözlem: Hadi Öldürsene Canikom (Üstün Akmen) - 2/27/2014
  • Üç Kadın Bin Turna (Ayşe Müge Gerdan) - 2/27/2014
  • Anket Defteri - Kurban - Büyük Bir Yetenek ve Mütevazılık Örneği: Aydın Şentürk (can Murat Yaşar Şengel) - 2/24/2014
  • 'Normal'ler için uygun olmayan oyun; Garaj (Seyhan Arman) - 2/24/2014
  • Kent Oyuncuları'nda: İyi Geceler Desdemona, Günaydın Juliet (Üstün Akmen) - 2/20/2014
  • Teneke Adana'da (Mustafa Bal) - 2/15/2014
  • Ankara Devlet Tiyatrosu Kostüm Tasarımcısı 'İnci Kangal' Röportajı (Ulya Altıntaş) - 2/15/2014
  • Dünden Bugüne 'Hırcar'ın Öyküsü… (İhsan Ata) - 2/2/2014
  • D22 Röportajı (Ulya Altıntaş) - 1/30/2014
  • Shakespeare, Ankara'da Üç Yıldır Kapalı Gişe: Venedik Taciri (Üstün Akmen) - 1/30/2014
  • Devlet Tiyatrolarında Atama Sorunu (Yurdagül Yurtseven) - 1/30/2014
  • Bir İnsan, Bir Ağaç, Bir Köpek - Adana Devlet Tiyatrosu (Mustafa Bal) - 1/27/2014
  • Dünden Bugüne Hayata Yansıyan 'İZ'ler (Rengin Uz) - 1/14/2014
  • Piyon (Sözsüz Oyun) (Serkan Fırtına) - 1/10/2014
  • Ankara Devlet Tiyatrosu ; Kaldığımız Yerden Devam Edersek….. (Murat Örem) - 1/7/2014
  • Bernarda Alba'nın Evi Üzerine… (Caner Turan) - 1/7/2014
  • Böğürtlenden Sirke Olur Mu: Sirke Tadında Böğürtlen Reçeli (Üstün Akmen) - 1/6/2014
  • Ankara'da Fıkır Fıkır, Şıkır Şıkır Bir Operet: Yarasa (Üstün Akmen) - 1/1/2014
  • Tiyatro Cansın - Kocamın Nişanlısı (Cüneyt İngiz) - 12/30/2013
  • Toprak İşleyenin mi, Belirli Güçlerin mi: Kafkas Tebeşir Dairesi (Üstün Akmen) - 12/27/2013
  • Bu Hamlet Başka! (İhsan Ata) - 12/23/2013
  • Su Konçertosu'nda Fazıl Say Ne Anlatmış (Üstün Akmen) - 12/23/2013
  • Tiyatro Seyirlik'in Göçebelikten Kurtuluşu: Ya Başaramazsak (Üstün Akmen) - 12/18/2013
  • Boşa Atılan Oltalar; NEHİR (Rengin Uz) - 12/16/2013
  • Ezberletilmiş aşklar ve kadınlar üzerine bir oyun… Nehir (İhsan Ata) - 12/16/2013
  • bu soru 'patlar' kenan bey... ben afyon sucuğumu alıp gidiyorum... (Murat Örem) - 12/16/2013
  • Şahmeran'ın Bacakları Sahnede… (İhsan Ata) - 12/12/2013
  • Gelin Canlar Bir Olalım, Münkire Kılıç Çalalım: Kızılırmak - Karakoyun (Üstün Akmen) - 12/11/2013
  • Varsa Söyle Çetin Akcan… (Kaan Erkam) - 12/4/2013
  • Çetin Akcan Taziye Sayfası - Başsağlığı Mesajınızı Yazın (Moderatör) - 12/4/2013
  • Hık Deyici Padişah Efendimiz(!)in Pık Deyicisi Aslan Bakanım (Üstün Akmen) - 12/4/2013
  • Şehir Tiyatroları'ndan Önemli Mesaj: Para (Cüneyt İngiz) - 12/3/2013
  • Neler Oluyor Orada? Mutlu Yıllar Sevgili Yalgın ve Sevgili Yelda… Tiyatro'da Adab-ı Muaşeret… (Can Murat Yaşar Şengel) - 12/3/2013
  • S. Günay Akarsu'nun Son Yazısı: Özel Tiyatrolara Devlet Yardımı Üzerine Kurumsal Düşünceler (Dündar İncesu) - 11/29/2013
  • Sevgili Anneciğime Mektup, Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun, Sezonun İlk Yazısı 'Para' (Can Murat Yaşar Şengel) - 11/26/2013
  • Er Meydanı Boş Kaldı (Cüneyt İngiz) - 11/26/2013
  • Tuncay Özinel Taziye Sayfası - Başsağlığı Mesajınızı Yazın (Taziye Sayfası) - 11/26/2013
  • Uygur'un ölümü çocukluğumuzun da ölümü aslında... (Nedim Saban) - 11/26/2013
  • Nejat Uygur ve Öğretisi (Kaan Erkam) - 11/26/2013


  • Tiyatro Kursu Başlıyor!
    12 Aralık'tan itibaren her PERŞEMBE Kadıköy'de!
    Çalışanlara yönelik hobi sınıfı!



    Duyuru Panosu!



    Son Eklenen Tiyatro Oyunları

         Güncel Yazılar

    Yazar olmak ister misiniz?
    Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...

    Mail Listemize Üye Olun

         Güncel Haberler
    Hangisi Karısı, 5. Sezonunda!
    Istanbul Fringe Festival - Uluslararası Performans Sanatları Festivali (18-22 Eylül 2019)

    Tiyatro Dünyası'nı takip Edin
     
     |