Hayatını değiştiren yerdir sahne, tiyatro oyuncusunun. Canlı olmasını sağladığı karakterin ruhu tiyatro oyuncusunun sahnedeki ruhu olmuştur tarih boyunca. Sahnedekiler, o ruhu yaşayabildikleri için tiyatro oyuncusu olabilmiştir zaten. Cenazesi olmayan bir ölü değil midir tiyatro oyuncusunun sahne dışında yaşayan ruhu? Hastalanan vücudu, acıkan karnı, kupkuru gürültüye tahammül edemeyen kulakları, trafikte yolunu kesen sarhoş sürücüye olan siniri hani nerede sahnede?
Hayatını yansıtan yerdir sahne, tiyatro sanatçısının. Tiyatro sanatçısı olabilmek için yazabilmek gereklidir her zaman. Tepkilerini, sevinçlerini, paylaşmak istediklerini, kırmak istediklerini, itiraf etmek istediklerini sahneden başka nerede yansıtabilirsin, gönlünün tatmin olabileceğince? Alkışlayan o ellere başka nasıl bırakabilirsin dünyaya yaymak istediklerini? Hap değil ki bu yutturasın insanlara hemen o düşünceyi benimsesinler. E hap bile olsa bunun yan etkisi olurdu. Hadi bul bakalım sahneden ruhuna kattıklarının bir yan etkisini.
Ferhan ŞENSOY, yaşadığı Türkiye’yi yaşadığı gibi aktarıyor sahneye her oyununda. Durumun vahimi arttıkça sahneye koyduğu her karaktere can verirken o karakterin ruhu sahneden indikten sonra da hala Ferhan ŞENSOY’un ruhu olarak kalmakta. “FERHANgi şeyler” Ferhan Usta’mın Türkiye’ye ürettiği bir hap, yan etkisi olmayan. Duyamazsınız ki o hapı yutup da ağrıları artan kimse. FERHANgi şeyler, Türkiye’deki her hastalığın ilacı ama gel gidelim asıl o ilacı alması gerekenler kim bilir neredeler? Sahnede kendi dünyasını kendi isminden farklı karakterlerle yansıtan ender bir tiyatro sanatçısıdır Ferhan ŞENSOY. Değerini bilmeli dokuz ayak parmağı ayrı çukurlarda olan Türkiye.
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...