| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kıyamet Suları - Eskişehir Belediye Tiyatrosu tiyatro.blogcu.com Bu insanlar çok başarılı bir girişimin örneğiler. Hepsi birkaç ay içinde Eskişehir'de vücuda getirilmiş tam teşeküllü bir tiyatronun neferleri, genç savaşçıları. Hele başlangıçta öyle başarılı oyunlar yaptılar ki, tamam dedim, bunların olgunluk dönemi çok canlar yakacak.
Ve fakat ne yazık ki, Bir Şehnaz Oyun, Resimli Osmanlı Tarihi, Misafir gibi başarıların ardından, ibre hep düşüşü gösteriyor uzun zamandır. Bunda, çıkan iç karışıklıkların da katkısı olsa gerek. Bu hassas konular üzerine pek bilgimiz yok. Kurcalamaya niyetimiz de yok. Şimdilik. Şimdilik... Ve Kıyamet Suları.. Tiyatronun başarılı olduğu söylenen oyun yazarlarından Civan Canova'nın bir oyunu, hatta ilk oyunu. Adını unuttuğum bir jüriden de ödülü var. Bu birilerini başarılı olmakla itham edicileri de hiç sevmem. Van DT'nin Sersem Koca'nın Kurnaz Karısı adlı oyununun en iyi reji gibi komik bir ödülle ödüllendirilmesinin ardından, en iyilere ters ters bakıyorum. Önden ikinci sırada izleyeceğim diye sevindim bu oyunu. Aman sevinmez olaydım. Her biri 100 desibel sesle bağıran oyuncuların sürekli kavgaya tutuştuğu şu pşikolocik oyunlardanmış bu. Hani bir ailenin üyeleri içindekileri biriktirir biriktirir, sonra birgün bir ateşleyici sebep çıkar (burada dünyaya çarpacak olan göktaşı) ve onları hesaplaşmaya iter. O bildiğimiz "geçmişin bugüne düşen gölgesi" mevzuu. Artık çevrile çevrile iler tutar yeri kalmamış bir şey. Üstelik oyunu bir İngiliz yazarın oyunuymuş gibi izlememe ne dersiniz? Aman öyle diyaloglar var ki, imkanı yok bu oyunun dili Türkçe demezsiniz. Zaten kafam şişmiş, oyuncular bağıra bağıra bana ilgilenmediğim bir sürü şey söylüyor, aralarında kavga ediyorlar filan. Yapmayın etmeyin. Duyguyu vermek bağırmak mıdır? Oyundan çıkarken, özellikle Ankara DT ve İzmir DT'de gelir bu his, "bir insan neden bunu sahnelemek ister, neden bu oyunu sahneye konulabilir bulur?" diye düşündüm. Hani DT'deki kafakol ilişkisini, oynanan oyun üzerinden ceplere giren parayı burada geçiyorum. Şimdilik. Ancak bu oyun çok spesifik bir tatlı su protestosu getiriyor sisteme, emperyalizme. O da biraz zorlarsak. Yani o eleştiri de umurumuzda değil doğrusu, ne benim, ne emperyalizmin. Böyle kuru sanat da küçük burjuva seyircisinden başkasına yaramıyor. Diğer izleyiciler de tiyatroyu "ağır" bir sanat sanıyorlar böyle oyunlar nedeniyle.. Misafir'i hatırladım oyundan çıkarken. Sonunda ne kadar etkilendiğimi, oyunda ne kadar eğlendiğimi... Ne metinde ne de rejide parlak bir şey göremedim Kıyamet Suları'nda... Seyredilmeye değer bir oyun olduğunu düşünmüyorum... tiyatro.blogcu.com Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet eda - ( 11/13/2007 ) bence güzel ama dahada güzel olabilir dünya karadut - ( 7/10/2007 ) oyun oyundur.kişiye özel değildir.oynanan oyundan her seyirci elbet birşeyler alır.sahne tozunu yutan asla olumsuz olamaz.saygılarımla. elif - ( 9/30/2007 ) tiyatro aşkı olan kimse hiç bi emeğe saygısızlık yapamaz ne olursa olsun bi emek harcandığını unutmayalım lütfen |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|