| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ay Işığı Manastırı'ndan Çıktık Yola, Şimdi Gelelim AKM-SA'ya… Üstün Akmen “9. Ayvalık Kültür Sanat Günleri” sürmekte… Bu akşam, klasik müzik eğitimi alan gençlere, başarısını uluslararası alanda kanıtlamış öğretmenlerle çalışma ve ufuklarını genişletme olanağı sunmak düşüncesiyle Prof. Filiz Ali’nin öncülüğünde kurulan Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi (Ayvalık International Music Academy-AIMA)’nin Ayvalık Cunda Adası’ndaki Alibey Kültür Merkezi’nde İdil Biret ve öğrencileri Piyano Masterclass Konseri var. DÜNYACA ÜNLÜ ÖĞRETMENLERLE ÇALIŞMA OLANAĞI Amacı, teknik-yorum üzerine bilgilerini pekiştirmek isteyen müzik öğrencilerini usta sanatçılarla buluşturmak olan AIMA, 1998 yılında kurulmuş. AIMA’nın zaman içinde sürekli zenginleşen etkinlik programı çerçevesinde, aralarında Almanya, Yunanistan, Japonya, Tayvan, Bulgaristan, Yeni Zelanda ve İsrail’in de bulunduğu farklı ülkelerden öğrenciler Ayvalıkta ağırlanıyor. Öğrenciler AIMA sayesinde, hem konser kariyerleri, hem de eğitimci yönleriyle kendi alanlarında tanınan dünyaca ünlü öğretmenlerle çalışma olanağı buluyor. Yani Ertuğrul Özkök namlı özü ve kökü belli biraderimin deyişiyle (Hürriyet-29.08.2012), bu ülkede “göğsümüzü kabartacak, gururumuzu okşayacak, bizi ülkemize çok daha sıkı bağlayacak güzel şeyler de oluyor”. Bunun için “dilimizi çatallaştırmamamız”, “hançeremizi germememiz”, “ellerimizi birbirimizin gırtlağından çekmemiz” gerekiyor. Dolayısıyla fırsat bilip Özkök’ün suyoluna girersem, haftalardır “hırpaladığım(!)” Suzan Sabancı Dinçer Hanımefendiye teşekkür etmem gerekiyor. Nasıl teşekkür etmem ki! Elbette ederim! Gel gelelim, vallahi “bilvesile” öğrendim, 1948 yılında yasal yollardan yurt dışına çıkma olanağı bulamayınca kaçmaya karar veren, ancak para karşılığı anlaştığı (sonradan Milli Emniyet mensubu olduğu saptanılan) Ali Ertekin tarafından Jandarma karakolunda katledilen ünlü Şair-Yazar Sabahattin Ali’nin kerimesi Prof. Filiz Ali’nin AIMA’sını, günümüzde Forbes Dergisi’nin Mart 2012 sayısındaki habere göre 2011 sonu itibariyle bir milyar Amerika Birleşik Devletleri Doları servetiyle Türkiye’nin en zengin 26. kişisi olan Suzan Hanımefendi “Baba” sponsor olarak yaşatıyor. “EGEMEN VARSILLAR” ÜLKESİ Akbank’ın Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Hanımefendi’nin sponsorluğuna itirazım olabilir mi, elbette olamaz, ama AIMA’nın “Baba” Sponsoru Bayan Suzan’ın, halkın tasası çeşitli yasalarla serbest piyasa ekonomisiyle yönetildiği varsayılan bu garibanlar, koyunlar, kuzular ülkesinde; özel mülkiyet haklarının devlet tarafından rahatlıkla “ilga” edilebildiği; koooskoca evlerin, kocamaaan binaların, değerli kamu mallarının, hatta antik manastırların özel mülkiyetlere dahil ediliverdiği bu “egemen varsıllar” ülkesinde, Ayvalık Cunda Adası’ndaki “Ay Işığı Manastırı”nı dandik restorasyon projesiyle misafirhaneye çevirebilen/çeviriveren bir fani olduğu artık yedi düvelce biliniyor (Bkz: “Gözlemevi” yazıları 01.08.2012, 08.08.2012, 15.08.2012 ve 22.08.2012). PARA KİMDEYSE HÜKÜMDAR ODUR Bu arada, (kuşlardan aldım haberi) Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi (AIMA), dün akşam bu manastırda Suzan Hanımefendi’nin “çok özel” ve tüzel konuklarına bir konser vermiş. Eeee… Suzan Hanım Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi’nin “Baba” Sponsoru değil mi? O halde? Para ondaysa doğal olarak mühür de ondadır. Dolayısıyla AIMA da “Ay Işığı Manastırı”nda konser düzenlemeye her daim hazır ve nazır olmalıdır. Etik metik yok! Artık her şey “vaka-i adiye”den sayılmalıdır. DURUŞMA EKİM AYINDA Bütün bunlar olur ve oluşurken, “Ay Işığı Manastırı” olayında adil sonuç için şimdilerde ekim ayının ortasındaki duruşmayı sessiz-sakin beklemekse “Ayvalık Adaları Tabiat Parkını Koruma Platformu” üyesi bir avuç Türkiyelinin şanındandır. Hatta ben aklı evvellik edip: “‘Ay Işığı Manastırı gitti gider” dersem, umutsuzluğa düşmemek o Ayvalıklıların analarının ak sütü gibi haklarıdır. Pekiii… Şimdi deyiverin bana: “Ay Işığı Manastırı” gitti gider de, acaba Güler Sabancı Hanımefendi İstanbul Atatürk Kültür Merkezi (AKM)’ni ne eyler? GERÇEKLERİ HALKTAN SAKLAMAK Bana sorarsanız (kök aynı) Güler Sabancı da Suzan Sabancı’nın yolundan gider. İstanbullular ve mümtaz(!) medya “Atatürk Kültür Merkezi yıkılmaktan kurtuldu, Sabancı’nın inayetiyle restore edilecek” diye zilleri takıp çiki-çiki yaparken, Kültür Bakanlığı ile Sabancı arasındaki sözleşme metni allem edilir kallem edilir bir türlü açıklanmaz/açıklanamaz, ortaya konulmaz/konulamaz. Kültürümün Bakanlığı’nın Müsteşarı Özgür Özaslan’a, Müsteşar Yardımcısı Kemal Fahir Genç’e, Özel Kalem Müdürü Özcan Türkgücü’ne ve Sabancı Topluluğu’nun Genel Sekreteri Nedim Bozfakioğlu’na hâlâ ve hâlâ ulaşılamaz, dolayısıyla AKM’nin restorasyonuna dair olumlu ya da olumsuz hiçbir yanıt alınamaz. AKM ARTIK AKM OLMAYACAK Zannım o ki terzihaneleri, boyahanesi, marangozhanesi, demirhanesi; plastik, bezleme, çiçek, şapka atölyeleri; kostüm/dekor depoları şimdi olduğu gibi dışarıda bırakılacak olan AKM’nin AKM olması için bundan böyle kimse kılını kıpırdatmayacaktır. Böylesi lanetli bir ortamda halkımı derin mi derin uykusundan koskoca kamu malının AKM-SA olacağı gerçeği bile uyandıramayacak, şirazesinden çıkmış devlet anlayışında kimsenin sesi soluğu çıkmayacaktır. Ve hiç kuşkunuz olmasın! Tarih bundan böyle, dünyanın hiçbir ülkesinde halkın böylesine uluorta, bu kadar apaçık ve bu denli göz göre göre yolunmasına tanık olmayacaktır. Üstün Akmen Evrensel Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|