| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ve O Bir Daha Asla Ağustos'ta Isınamadı- Kıraç Arascan Dönmez Simge İçen Şimdi bahsedeceğim oyunda, o kadar hayatın içinden ki aktörümüz, Kıraç Arascan Dönmez küçükken yaşadığı talihsiz bir olayı tiyatro metnine çeviriyor ve seyirciye sunuyor. Küçük yaşta, babası tarafından taciz edilen Aras ondan intikamını bir kutu uyku hapıyla bayıltarak alıyor. Yüzleşiyor babasıyla, belki de tekrardan cesurca yaşıyor o günleri. Oyun bu yönüyle anlatıldığında, yeterince dramatik bir görüntü çiziyordu ve ben de merak edip gittim. Psikoloji okuyan bir arkadaşım tavsiye etmişti. O kadar övmüştü ki, hemen ikna oldum ve bir sonraki gününe biletimi aldım. Salona girdiğimde merakla, Aras’ın sahneye çıkmasını bekliyordum. Cesareti ilgimi çekmişti daha çok. Bu kadar kolay açabilmesi kendisini şaşırtmıştı beni. Daha sonra performansı başladı. Cesur sahneler, çığlıklar, şarkılar ve videolar vardı oyunun içinde. Aras tek başına sahnede seyircisini elinde tutmaya çalışıyordu. Tüylerimizi diken diken eden bir geçmiş vardı ve biz içimizden lanetler okuyorduk bu zalim babaya. Nasıl kıyabilirdi bu çocuğa? Sempati gösteriyorduk, kimimiz duygulanıyordu ve gözleri doluyordu. Evet, oyun gerçekten insanın içine işliyordu çünkü gerçekti. Tabii ki kurgu da vardı ama yaşanmış bir hikâye vardı ortada. Eğer biz bunu bilmeseydik, oyun bizde aynı etkiyi yaratır mıydı? Benim sorum bu oldu oyun bittiğinde. Gerçek bir trajedinin kahramanı bizle hayatını paylaştı samimice. Peki, o kahraman orada olmasa ve biz tamamen kurgu gözüyle baksak oyuna ne olurdu? İşte, tam bu anda oyunun teknik yönüne inmek istiyorum ben. Oyuna gitmeden önce, Ayşe Arman ile röportajı yayımlandı Aras’ın. Onu okuyup gittim ve bir ön bilgi aldım Aras’ın hayatı, yaşadıkları ve savaştıkları hakkında. İyi ki de önceden okumuşum röportajı çünkü oyunda bunları anlamam mümkün değildi. Metnin dilini ve aktardıklarını yeterli bulmadım. Bana daha çok cesurca sahnelenen erotik sahneler var gibi geldi. Bir şeyler yapılmaya çalışılmış, bunu gelecek planlarından bahsederken de anladım ancak henüz tam oturtamamış bu tekniği diye düşünüyorum. Bir başka konu ise, oyunculuğundaki aksaklıklardı. Tiyatro izlerken ya da herhangi bir şekilde oyunculuk gerektiren bir dala bakarken hep “doğallık” ön planda oluyor benim için. Doğal ise, inandırıcıdır diye düşünüyorum. Aras’ta bu doğallığı göremedim tamamıyla. Çığlıkları ve bağırışları elbet gerçekçiydi ancak diğer düz metinlerdeki vurguları ve tonlamalarında bu doğallığı yakalayamadım ben. Gerçek hayatında da ensest ilişkiye uğramış olan birinin bu duyguyu daha iyi verebileceğine inanıyorum açıkçası. Ancak, şöyle bir gerçek de var ki, şairler kendi şiirlerini hiç iyi okuyamazlar. Belki, bununla alakalı bir durumdur bu da. Yine de, Aras önü açık bir oyuncu ve yazar kesinlikle. Herkes gösteremez bu cesareti çünkü. Ayrıca, biliyorum ki kendini geliştirmek için dersler alıyor, kurslara gidiyor. Oyun sonunda, teker teker seyircilerden görüş alıyor Aras, eleştirileri değerlendirmeyi seviyor. Başka fikirlere önem veriyor ve bu yolda düzeltiyor kendini. Bu da, herkesin yaptığı bir şey değil. Aras, oyun sonunda geçen sohbette gelecek planlarından bahsetti. O an, neler yapmak istediğini daha da net anladım. Psikolojiyle ilgileniyor Aras ve onun etkilerini sahneye tek kişilik oyunlarıyla taşımayı düşünüyor. İki tanesinden bahsetti; biri “Borderline Kişilik Bozukluğu” olan birini, diğeri ise aseksüel bir gencin hikâyesini ele alacak. Bu yönden, Aras biraz endişeli! Yola kendi hikâyesiyle çıktığı için, her oyundaki kahramanın kendine yorulacağından korkuyor. Sanırım, bu göze alması gereken bir risk olacak. Eğer, gerçek hayatın karanlık yüzünü birinci kişiden dinlemek istiyorsanız, hiç beklemeden gidin bu oyuna ve Aras gibi yolu açık bir oyuncuya destek olun derim ben! Şimdiden iyi seyirler… MEKÂN: ŞERMOLA PERFORMANS İletişim: Adres: İstiklal Cad. İmam Adnan-Nane Sok. No:5 Kat:2 Beyoğlu/İST: Tel: 0212 243 74 36 - 0555 996 10 43 Web: www.destartiyatro.com E-mail: sermolaperformans@gmail.com Biletler kapıda gişeden temin edilir. Bilet fiyatı 2011,2012 sezonu için tüm (tam/öğrenci) kişilere 20 tl dir. İst Bilgi Üniv psikoloji bölümü öğrencilerine ve Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi bölümüne 15 tldir. Simge İçen Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet Turgut GÖZCÜ - ( 2/23/2012 ) Turgut gözcü - Aslında herkese ait bir yaşam öyküsü var ama bunu kaleme kağıda dökme becerisi olması gerekir işte burada sanata ve sanatçıya gerek duyuluyor yazarlara öğretmen ler kadar saygıyı bu yüzden duyarım.hep sağlıklı ve salim olun ve bizle ömür boyu kalın . |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|