| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiyatrocu'lardan Sinemacı'lara Bir Tad: ÇİLEK Füsun Balkaya Yönetmen: Günhan Emrah Sönmez Oyuncular: Azra Akın Kadir Özdal Selen Öztürk Ahmet Olgun Sünear Bülent Şakrak İlker Aksum Neyman Çağlayan Müzik: Halil Sezai ,Ekin Eti Yapımcı: Halil Sezai Konu Kasabanın güzel kızı Çilek'i (Azra Alkan) yaşadığı ortam ve olaylar şarkıcılık, kaset hayalleriyle dolu iken onu platonik bir aşkla ve çocukluğuna dayanan beğeni tutkusu yüzünden üniversiteli K aan'la (Kadir Özdal) buluşturmuştur. Çilek hayallerinin gerçekleşmesi uğruna birlikte olduğu Hayri'yi (Bülent Şakrak) terk etmiş.Hayallerinin peşinden bu defa da Kaan'la gitme kararı almıştır.Zonguldak Karadeniz Ereğlisinden başlayan İstanbul yolculuğu ,sevgisi uğruna Ceren'i ( Selen Öztürk), kardeşlik duygusu da Ozan'ı (Ahmet Olgun Sünear) bu yolculuğa taşımıştır. Bu duygusal ama aslında macera ve aksiyon dolu durumu ilk ateşleyen nokta barda Çilek ile Kaan'ın karşılaşması ise ,başlama noktası da çarşıdaki banka'nın bulunduğu yerde istemsiz olarak yapılan para eylemi olmuştur..Olaylar bundan sonra düşünülmeyen şekilde kar topu gibi büyüyerek hatta duygunun çok ötesine geçerek macera ,aksiyon beraberliğinin kolkola girdiği ölümcül örgünün dehşeti içinde gelişmiştir. Bu gelişme bir yandan da farkedilmeyen bir başka sevginin de Ceren üzerinden Kaan'a geç gelişindeki duru güzelliğini de ortaya çıkarmıştır.. Sonunda Çilek ölümü bile Kaan sevgisini hoyratça kullanarak ve yine hayalleri üzerinden yaşamayı seçerek Çilek'liğinin aslında tadsızlığını Kaan'a göstermiştir. Ortak nokta oyunculuk Tiyatro oyunculuk bölümü mezunu çok başarılı bir grup genç sanatçının üstesinden geldiği ''Çilek'' başarılı bir film çalışması olmuş ve seyircide hoş bir görsel tad bırakmıştır. Sahne de canlı performansa alışık sanatçıların ,duygu alış verişini uzaklaştıran bir perde ötesinden seyirciye duygularını ulaştırması her zaman oyunculukta tercih meselesi hususunda tartışmaya açık olmuştur. Sahne de başarılı olan oyuncular Muhsin Ertuğrul' un sinema yapmasından( Günümüzde başlayan dizi oyunculuğu) itibaren başlayan bir süreç de sinema da da başarılı olmuşlar kanısı yaygınlaşmıştır . Tiyatro'ya göre daha farklı araçların dahil edilmesi dışında , özellikle dış mekan kullanımı, yeniden çekme , düzeltme , zaman gibi faktörlerinin de rahatlattığı, vazgeçilmez sanat dallaından biri olan sinemaya bu durum değişik özellikler kazandırmıştır. Finans önemli ve Halil Sezai – Çağlayan Neyman -Günhan Emrah Sönmez Ödenekli yapı ile beslenen bazı tiyatrolarımız biraz daha rahat bir yaşam sürerken hiç bir şekilde destek alamayan tiyatrolarımız her zaman yaşam mücadelesi vermiştir. Büyük prodüksiyonlara girmeyen , giremeyen ödeneksiz tiyatrolar ,sahnelerinde büyük fedakarlıklarla perdelerini her zaman açmaya devam etmişlerdir. Sinema ise her anlamda teknolojinin uzağında kalamayan ,bir anlamda gücüne güç kattığı teknolojik nokta ile de çoğunlukla finans problemleriyle boğuşan belki tiyatrodan daha pahalı bir sanat dalı olmuştur.Finans her sinemacı her yapımcı için her zaman önemli olmuştur. Kısa bir telefon : ''Çilek'' filminin başarılı senaryo yazarı Çağlayan Neyman ile yaptığım kısa telefon sohbetin de 'Çalışmasını bitirdiği zaman, Konservatuar'dan arkadaşı Halil Sezai'yle senaryoyu birlik de okuduklarını, Halil Sezai'nin çalışmayı beğenerek yapımcılığı üstlenme isteğinin ortaya çıkması ile ''Çilek ''filmin doğuşunun gerçekleştiğini mutlulukla ifade etmiştir.'' Başarılı yönetmen Günhan Emrah Sönmez imzalı bu film ,senaryo yazarı Neyman ile birlikte çalışmak onun için ayrı bir önem taşımıştır. Film de rol alan diğer sanatçılarla Yönetmen Sönmez de dost ve arkadaşlık ortamında filmin çekimlerini tamamlamışlardır. Gelecek de bu film de tanıdığımız yönetmen- senarist ikilisinin ve de Çilek film galasından sonra oyuncu kadrosunun da birlik beraberlik içinde daha başarılı başka film projeleriyle sinema seyircisi ile buluşacaklarına kesin gözüyle bakılmıştır. Film üzerine Film 'de (Azra Akın ) Çilek olarak tüm fiziksel anlamda güzelliğiyle rol arkadaşlarının yanında yer almıştır. Oyunculuk anlamında güzel kıpırtılar da kendisinde oluşmuştur. Senaryo yazarı (Çağlayan Neyman) Falcı Kadın rolünde kısacık, anlık görüntüsünde ,ise rolün küçüğü büyüğü olmaz anlayışı ile oyunculuğun vazgeçilmez büyüsünü bir başka bügü ile izini Kaan üzerinde kazıyarak , sözlerindeki etkiyi baktığı fal ile bırakmıştır. Kaan (Kadir Özdal) ,Ç ilek Kız'a tutkusu ile öne çıkarken , Üniversiteli, iyi bir aile çocuğu olarak yaşamında karşılaşmadığı belki de hiç tanımadığı bir çaresizliğin çabukluğu ile karışı karşıya gelmiştir.Soygun olayı sırasında enerjisi ile sonrası ilk yaşadığı Sabri'nin ölüm anında ve daha sonra ikinci kez yaşadığı jandarmanın ölümünde tekrarladığı şaşkınlık ile katılmışlık ifadesi gerçekten onu ilk başladığı yerden çok uzakta olduğunu, duygusal ve eylemsel olarak da hatırlatmıştır. Yıllarca platonik olarak sevdiği şimdi yanındaki Çilek acaba beklediği kişimidir? sorusunun iç şaşkınlığını yakalamasın da ve en doğal haliyle onu gördüğümüz anda mimiklerinde kullanışı gerçekten mükemmel olmuş, Ölümün yakın olduğu ,uzun çok uzun meşakkatli kaçış yolunda ise Çilek de gördüğü farklı davranışlar da tedirginliğini arttıran bakışları ile tırmanış halinde para çantasını sırtına geçiren Çilek ile yol sonunda olduğunu hissettiği kayadaki karede bakışı seyirciye Kaan,Ceren ve Ozansız ama bu yolculuğu Çilek'in çantalı yapacağı hususunu da bu eylemle açıkça bu bakış vurgulamıştır.Üç gencin paraya karşı umursamazlıkları ile düşüncede olan ayrılık görsel olarak da Çilek vurgusu ile verilmiştir. Kaan'ın Ceren'i duygusal olarak farkettiği anda Kaan'daki değişim, ellerin eylemsel olarak aktif olduğu anda olmuştur.Sona koşarken ise Ozan'ı kaybetmesi duygusal çöküşünü veren o yoğun yüz karesi gerçekten oyunculuk adına tebrik edilecek çalışması olmuştur. Ceren (Selen Öztürk) arkadaş görünümünün alt katmanın da Kaan'a olan aşkı ile bu çıkmaz sonu olan yolculuğa katılmıştır.Falcı Kadın'ın söyledikleri bile onu sevgisinde korkutamamış,gözlerine yüreğine korku almamıştır. Korku dolu ve beklenmeyen şartların ortaya çıkması ise kadın cinsine özgü sezgilerle düştüğü ikilem ve çaresizliği kendi karesi içinde küçük, küçük abartısız oyunuyla ama büyük ızdırabını tüm yüz hatlarında ve gözlerinde yaşayan Ceren ,korkularının Çilek anlamında doğruluğunu sabrı ile göstermiş ,yaşadığı sıkıntıları Kaan dünyasına ulaştığı anda bitirmiştir. Güzel yüzündeki tebessümü ile bu duyguyu yansıtmıştır. El tutma eylemindeki yavaşlık görsel anlatıma çok şey katmıştır.. Filmdeki her kare Ceren'in sıcak ama dengeli uzaklığını, bekleyişini seyirciye yaşatmıştır.Büyük bekleyişin sonu onu istediği aşka götürmüştür. Bu anlamsız yolculuk ise ona da diğerleri gibi çıkış yolu tanımamıştır. Ozan (Ahmet Olgun Sünear), Ağabeyi Kaan için bu yolculuğa zorunlu katılmıştır.Ozan için Kaan'a ihanet etmek söz konusu olmamıştır. Yolculuk boyunca dik durmaya çalışırken yaşadığı duygusal gel gitleri olmuştur. Köy de gerçekleştirdiği ilk dışarı çıkma eylemi ise kurtulma ve kurtarma operasyonuna başlangıç etmesi açısından en başarılı eylemi olmuştur. Sıcak gücünü kardeş Ozan olarak kararlılığında kullanmıştır. Belki de Çilek'ten kurtulmak, köylünün vuruluşunun getirdiği şok ile diğerlerini de kurtarmak için yapılmış üstün erdemlilik olmuştur. Başarılı eyleminde seyirciyle duygusal ilişki kurmuştur. Hayri (Bülent Şakrak) Çilek'e sevdalanmış bir gazino sahibi ve karanlık işlerle uğraşmış sonunda patron kimliği ile kendi yarattığı yolda yokolan bir sevdalı patron olmuştur. Film de Kaan ile Hayri'nin karşıtlıkları yönetmen tarafından da görsel anlamda da çok iyi işlenmiştir. Sahip olduğu iş'in tüm özellikleri , Çilek'e olan hırçın aşkı ve yıllara dayalı oyunculuğunun dengeli performansı ile mükemmel değerlendirilmiştir. Sabri (İlker Aksum) başarılı polis kimliğiyle anlarda karşımıza çıkmış ve Çilek'in uzun anlara ulaştırmadığı Polis Sabri başarılı oyunculuğuyla seyircisine bu film bir 'Merhaba' demiştir Müzik Halil Sezai – Ekin Eti Film de Halil Sezai 'nin oyunculukve yapımcılığın yanı sıra talebeliğinden beri süre gelen müzik çalışmalarında çok önemli bir isim yakın arkadaşı , bir müzik adamı ve Konservatuar ailesinin özellikle müzik bilgisi kadar efendiliğiyle de tanıdığı Ekin Eti ' yi de bu film de seyirciyle Halil Sezai tanıştırmıştır. Flimde çizgi film çalışması: Çilek film de karakterlerin çizgi film kahramanları olarak çizilmesi ve bunların bağlantılarda kullanılması ayrı bir lezzet katmıştır, ''Çilek '' ve ..... ''Başarılı , Genç ,Sanat İnsanları ''(Tiyatro, Sinema, Müzik ve Katmanları) biraraya gelmiş, yüreklerini , emeklerini hatta ceblerini bu film için ortaya koyarak bu filmi oluşturmuşlardır. Çilek film böyle yapılmış , Eylül de seyircisiyle buluşmuş ve alkışlanmıştır. Çilek bir taddır.Ancak almak, anlamak isteyenlerin alabileceği bir tad'dır. Tüm emeği geçenlere Teşekkürlerimle.... Füsun Akmen Balkaya 23 Eylül 2014 / İST, Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|