| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kabile Tiyatro NRD? İhsan Ata 2008 yılından beri çağdaş sirk sanatları alanlarında faaliyet gösteren Kabile Alternatif Performans Topluluğu, Barış Yücedağ ve Mahir Akgündoğdu öncülüğünde bu yıl Kabile Tiyatro’yu da ekleyerek yoluna devam ediyor. İlk oyunları NRD, Barış Yücedağ’ın yazıp Pınar İnandım’ın rejisiyle geçtiğimiz günlerde sahneye taşındı. Süpervizörlüğünü Rusudan Savaneli’nin yaptığı oyunda Samet Denizduran, Mehmet Kadir Osmanoğulları ve Pınar İnandım rol alıyor. Sezon bitti derken İKSV’nın dışında özel tiyatrolarda oyunlarını sahnelemeye hatta bazıları prömiyer yapmaya devam ediyor. Diğer taraftan yeni tiyatrolar birbiri ardına açılıyor. Oldukça yoğun geçen sezonun ardından bu yıl açılan Rampa ve Kabile tiyatrosu ise yeni sezon çalışmalarına şimdiden başlamış durumda. Rampa Tiyatro, Sıraselviler’de, Kabile Tiyatro ise Meşrutiyet Caddesinde yeni sezonun yeni iki yüzü olarak alternatif tiyatroya omuz verecek. İlk gösterimini 27 Mart Dünya Tiyatro Gününde yapan NRD, 3 karakterin günlük diyaloglarından oluşan oldukça çarpıcı ve ilginç bir metin. Okuma tiyatrosu formundan yola çıkan oyun spesifik bir sahnelemeye dönüşmüş. Karakter isimleri söylenerek ve parantez içleriyle şekillenen oyun farklı sahneleme tekniği sayesinde izleyen bir çok seyirci için bir ilk niteliğinde. Bir hastanede geçtiği düşünülen oyun, küçük ve dar bir yükselti üzerinde mim, illüzyon, dans ve metinle ilerliyor. Doktoru bekleyen üç karakterin hayata dair saptamaları, bakış açıları, aşka, sağlığa dair söylemleri hem düşündüren hem güldüren cinsten. Sıkışmışlığı bedensel eylemler ve ışığın yardımıyla seyirciye Araf’ta geçtiği duygusu yaratıyor. Diyalogların yer yer iç sese yer yer monologlara dönüştüğü oyun aslında birbirinin söylemlerini tamamlıyor. Yazarın söylemine göre; “insanın gündelik yaşantısında kendini soyutlayarak girdiği saklanma kaygısıyla edindiği yüzlerin uçurumu oyun kişilerinin bir çeşit var olma çabasına girdiği kısıtlı mekan üzerinden veriliyor.” Yazarın günlük konuşma dilinden yola çıkması ve özellikle parantez içleri ve karakter isimleriyle akan metnin seyirciyle kurulduğu bağ sahneleme tekniğiyle vücut bulmuş. Pınar İnandım’ın rejisi metni çok ama çok farklı bir alana sürüklemiş. Ve bu sahneleme seyircinin anlamasına, diri kalmasına izlerken sıkılmamasına ve sonunun nasıl biteceğine dair özel bir dikkat yaratmış. Çünkü 3 ayrı karakterin aslında var olup olmadığı, tam olarak ne istediği geniş bir alanda verilmeyip üzerine düşünmesine değil, seyircinin o an ne düşüneceğine dair ipuçlarıyla ilerlemiş. Böylelikle hem seyirciye, hem yönetmene hem oyuncuya farklı bir alan bırakmış. Bu farklı sahneleme tekniği, oyuncunun bedensel ifadeleri, mim, dans, illüzyonla ilerlediğini yukarıda ifade ettim. Oyuncunun kafasında rejiyi anlamak ve seyirciye geçmesini sağlamak bu anlamda sahneleme tekniğinin kıymetini bir kat daha arttırmış. Yukarıda saydığımız bu metin ve sahneleme bağında oyuna kafa yoran Pınar İnandım’ın eşsiz rejisine şüphesiz süpervizörlüğüyle yardım eden Rusudan Savaneli’nin çabası bu anlamda çok kıymetli. Ortada yazar-yönetmen-oyuncu-teknik bağının çok güçlü olduğunu görmekte mümkün. Oyunun her saniyesinde domino taşları gibi birbirinden bağımsız sayılamayacak bir titizlik söz konusu. Hal böyle olunca ekip olmanın, ekip olabilmenin bir arada olabilmenin, birbirini anlayarak çalışmanın, yaptığı işe saygı duymanın, kıymet vermenin önemi ortaya çıkıyor. Oyunda görev alan, ismi geçen, geçmeyen herkesi oyunun başarısındaki katkılarından dolayı kutluyorum. İnanıyorum ki bu kafada bir yazar ve yönetmenin sonraki oyunları daha ilginç oyunlara gebe olacak. Oyunda görev alan Samet Denizduran’ı, Pınar İnandım’ı ve Mehmet Kadir Osmanoğulları’nı bu zor oyunda denenen tüm figürleri başarıyla yerine getirip farklı bir alan açmayı başardıkları için kutluyorum. Oyunun yazarı Barış Yücedağ’ın ise farklı kafasının ilerde geniş kitlelerce tanınacağından hiç şüphem yok. Pınar İnandım ve Rusudan Savaneli’nin özverisini alkışlıyor, son olarak Kabile Tiyatrosu’nu var eden, İstanbul’a yeni bir mekan kazandıran Mahir Akgündoğdu ve Barış Yücedağ’ın nazarında emeği geçen herkesin çabası önünde saygıyla eğiliyorum. Bilinmeyen bir yerde bilinmeyen insanların hikayesi bu. Bay Biraz Sakin, Bayan Ne olmuş Yani ve Bay Buralar Bana Göre Değil’in hikayesi. Gerek karakter isimlerinden gerekse sahneleme tekniğinden yola çıktığımız bu oyunda sezonun farklı oyunlarından birine tanık olacaksınız. Oyunu, 6 Haziran Cuma ve 14 Haziran Cumartesi günü Saat:20:00’da Kabile Tiyatro’da izleyebilirsiniz. İletişim: 0555 521 4686 / Evliya Çelebi Mh. Meşrutiyet Cd No:31 D:5 İstanbul kabiletiyatro@gmail.com (KÜNYE): NRD Yazan: Barış Yücedağ Süpervizör: Rusudan Savaneli Yönetmen: Pınar İnandım Oyuncular: Samet Denizdurduran, Mehmet Kadir Osmanoğulları, Pınar İnandım İhsan Ata Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|