| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dokuz Tenorun Sesi, İzmir'İn Çeşme İlçesinin Semalarını İnletti Üstün Akmen Türkiye'nin 3 büyük ilinden gelen 9 tenor, geçtiğimiz cumartesi günü Çeşme Açıkhava Tiyatrosu'nda buluştu. Dünyanın çeşitli ülkelerinde başarılar kazanmış 9 tenor “Türkiye'nin Tenorları” adı verilen konserde önce birer birer, son iki parçadaysa hep beraber “şakıdı”. Çeşme Belediyesi ile TÜLOV (Türkiye Tanıtım Araştırma Demokrasi ve Laik Oluşum Vakfı) işbirliğiyle düzenlenen konserde, İzmir Devlet Opera ve Balesi’nin Senfoni Orkestrasını Arjantinli Şef Tulio Gagliardo Varas (1965) yönetti. ORKESTRA Konser Johann Strauss’un “Yarasa” operetinin uvertürüyle açıldı. Orkestranın bu parçada, ama özellikle daha sonra icra ettikleri Mascagni’nin “Cavalleria Rusticana”sının intermezzosunda mükemmele yaklaştığını söylemeli ve tebrik etmeliyim. Orkestranın, eşlik ettikleri diğer eserlere egemen olan duygusallıkları ve duyarlılıkları da pek güzel yansıttığını açık yüreklilikle söylemeliyim. ERDEM ERDOĞAN’A DİKKAT Verdi’nin “Rigoletto” operasının en sevilen ve belleklere kazınan aryası “La donna è mobile”yi İzmir DOB’den Erdem Erdoğan söyledi. Erdoğan, Dük karakterine vücut diliyle de öyle özel derinlikler ekledi ki şaştım kaldım. Eklediği derinlikle yepyeni olgular ve yönelimler ortaya çıkardı, aryayı tüm gamın ⅔’ünü göğüs sesinden cömertçe söyleyerek ilk alkışları kaptı. Hemen arkasından sahneye gelen gene İzmir DOB’nin solistlerinden Levent Gündüz, Kaptanzade Ali Rıza Bey’in Hicaz makamındaki eseri “Eğilmez başın gibi”nin çok sesli müziğe uyarlanmış şeklini sesiyle olduğu kadar fiziksel donanımıyla da süslerken, şarkının bilinç üstü görünmez duygusunu da seyircisine tattırdı. AYKUT ÇINAR İLE BÜLENT KÜLEKÇİ Ve İstanbul DTO’den Bülent Külekçi… Külekçi, İtalyan Besteci Ernesto De Curtis’in “Tu ca nun chiagne e chiágnere mme faje” sözleriyle başlayan şarkısını seslendirdi. Külekçi, fevkalade sesinin solunum tekniğinden, vücudunu dengeli olarak bir çizgi üzerinde tutabilme becerisinden kaynaklandığına beni bir kez daha inandırdı. Ankara DOB’den Aykut Çınar, bir Giresun-Görele türküsü olan “Oy Asiye, Asiye (ya da Ağasar’ın balını)” türküsünde sözlü müziğin anlamını, yüz ifadeleri ve vücut hareketleriyle ifade ederek izleyiciye aktardı. Ankara DOB’den Ayhan Uştuk güzelim sesiyle Eldo di Lazzaro’nun “Sotto un manto di stelle/Roma bella mi appare…” sözleri ile başlayan “Gitarra Romana”sına başladığında Uştuk, Çeşme Anfitiyatrosu’nu (“amfi” değil. Belediye inatla düzeltmiyor) dolduranların çoktan havaya girdiklerini, bildikleri parçalara mırıldanarak eşlik eder hale geldiklerini yakaladı. Nitekim Ankara DOB’den Şenol Talınlı Tofig Guliyev’in “Sene de kalmaz”ını dinleyici/izleyicilerle neredeyse birlikte söyledi. İstanbul DOB’nin mücevherlerinden Hüseyin Likos ise “Ah bir ataş ver”i Serdar Yalçın’ın düzenlemesiyle pek güzel yorumladı. İHSAN EKBER’İN “ALTUN HIZMA”SI Francesco Cilea’nın “L'Arlesiana”sından “È la solita storia del pastore...” sözleriyle başlayan aryasınıysa İzmir DTO’den Aydın Uştuk kafa sesiyle göğüs sesinin miksajını çok iyi ayarlayarak ballandırdı. Ankara DOB’den İhsan Ekber ise Kerkük Türküsü “Altun Hızma” ile aldığı alkışları hakkıyla içine sakladı. İtalyan besteci Gaetano Donizetti tarafından hazırlanmış “opera comique” tarzındaki iki perdelik opera “Alayın Kızı”nın 1. perdesinden Tonio’nun aryası "Ah, mes amis"yi Erdem Erdoğan kulaklara zimmetlerken; Giacomo Puccini’nin “Manon Lesacut”nun 3. perdesindeki Des Grieux’nun “No!.. pazzo son!.. Guardate,/come io piango ed imploro... /come io chiedo pietà” aryasını Levent Gündüz mükemmelen seslendirdi. Diğer taraftan, Bülent Külekçi’nin söylediği Luigi Denza’nın Napoliten şarkısı “Funiculü funicula”sının “Jamme, jamme 'ncoppa,/jamme jà,/funiculi, funiculà…” bölümünde izleyicilerin tempolu alkışları adeta enstrüman niteliğindeydi. HÜSEYİN LİKOS’TAN “AIDA” Rodolfo Falvo’nun “Dicitencello a 'sta cumpagna vosta” sözleriyle başlayan Napolitende Aykut Çınar’ı dinlemek ise bir ayrıcalıktı. Çınar’ın sesinin tınısı, tıpkı suya atılan bir taşın yaydığı halkalar gibi büyüyerek güzelleşti. Meksika halk şarkısı Agustin Lara’nın “Granada"sına Ayhan Uştuk “Granada, tierra soñada por mí” diye başladığında izleyicinin/dinleyicinin keyfini çoktan avuçlamıştı. Ernesto de Curtis’in bu gecede seslendirilecek ikinci şarkısı “Vir 'o mare quant’è bello” sözleriyle başlayan ünlü "Torna a Surriento"sunda Şenol Talınlı dinlendi. Verdi’nin “Aida”sında sarayın salonunda geçen tabloda Radamès’in “Se quel guerrier io fossi!” aryasında Hüseyin Likos’un sesi, insan sesinin doğa tarafından müzik yaşamına ve bizlere verilmiş en büyük armağan olduğunu kanıtlarcasınaydı. Pablo Sarozabal’ın “Romance Marinero” olarak da bilinen “La Tabarnera del puerto”sunda Leandro’nun aryasını okuyan Aydın Uştuk, Oğuzhan Balcı’nın düzenlemesiyle “İzmir’in kavakları”nı yorumlayan İhsan Ekber da doyasıya alkışlandı. Ve mükemmel iki “tutti”… İtalyanların neredeyse milli marsı sayılan, bunun dışında tüm dünyada en çok tanınan, en çok söylenen, rock'tan jazz'a, sambadan arabeske her türde yorumlanan Napoliten: “O sole mio” ile tipik Ege Bölgesi tınılarına sahip ve Türkiye genelinde bilinen türkü: “Çökertme”. Konser bitti. Nasılsa bir sanatsal etkinliğe katılma “lütfunda” bulunan Deniz Baykal’ın yan yana oturdukları Çeşme Belediye Başkanı Faik Tütüncüoğlu ile önlerine yalakalarca sehpa konulması ve su ikramı, yanı sıra “CHP Genel Başkanı” olarak takdimi ve sahneye çıkartılarak konuşturulması fevkalade gereksizdi. Gene de konser güzeldi. Çeşme Belediyesi ve TÜLOV teşekkürü hak etti. Üstün Akmen Evrensel Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|