| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Saçma Seçmeler - 2 Cüneyt İngiz Ve Oyuncu adayı seçmelerden birini kazanarak, uzun zamandır hayal ettiği tiyatro çalışmasına başlar. Hiçbir para talebi olmayan, gönüllü(!) tiyatro çalışanı gidip gelmeye başlar. Hayalindeki tiyatroyu yapmak üzere yola çıkmıştır. Ve bunun için en önemli adımlarından birini atar. İlk gün prova için erkenden tiyatroya gelir. Salonun kokusunu içine çeker. Mutludur. Heyecanlıdır. Bundan sonra olacaklar konusunda daha da umutludur. Pembe rüyalar içinde dolaşırken, tiyatronun sahibi ve oyuncular yavaş yavaş gelmeye başlar. Tiyatro patronu akşamdan kalmanın yorgunluğu içinde tiyatroya ayak basar. Üzerinde yılların verdiği ağırlık ve yorgunlukla salonun en ön sırasında bir koltuğa atar kendini. Yorgun bedeni bir oyunu daha kaldıracak güce daha sahip değildir. Sahnede seçmelerde bedavaya kapattığı oyuncuyu görünce sinirlense de, ses çıkartmaz. Ne de olsa gönüllüdür çocukcağız ve de heyecanlı. Yüzünde bir sırıtma belirir. Seçilen çocuk, yönetmenin kendisine baktığını anlar. Heyecanı artmıştır. Belli ki bugün beklediği rolü alacak, sanat adına önemli adımları atacaktır. Ama neden herkes yorgun ve bitkin görünmektedir. Bunu bir türlü anlayamaz. Diğer bütün ortayaş üstü oyuncular, tıpkı yönetmen gibi koltuklara kurulmuş adeta yığılmışlardır. Yaşlı oyuncu çocuğun kendisine baktığını farkeder ama umursamaz. Bunun gibi kaç genç daha bu tiyatroya gelmiş, zaman sonra yokolup gitmiştir. Tıpkı kendisi gibi. Bu cahil sanır mı ki büyük patron ona kendini göstermesi için fırsat verecek? Bu tiyatroda bütün dikkatler herzaman büyük patronda olmalıdır. Yıllar öncesinde tıpkı bu delikanlı gibi kendisi de umutlar ve heyecanlarla gelmiştir bu tiyatroya. İlk zamanlar ne olduğunu anlamadan sahnede büyüklü küçüklü, ama hep arka planda kalarak rollerini oynamıştır.Bir gün istediği ve beklediği rolü oynayacağını umut ederek. Büyük patron provaların ilk günlerini hiç sevmediğini hatırlar. Yeni bir oyun, yeni sıkıntılar, kurt oyuncuların rol kapabilmek adına ayak oyunları, kendisinden beklentisi olan genç oyuncular ve en önemlisi önüne geçmeye çalışacak parazitler. Masabaşında okumalar başladığında, genç, tekstini heyecanla eline alır. Düzgün bir şekilde sağ üst köşesine adını soyadını yazar. Rollere gözgezdirirken, bir yandan da kendisi için önemli ve anlamlı olan rollere bakar. Keşke yönetmen şu rolü bana verse diye düşünmekten kendini alamaz. En azından bir deneme, okuma fırsatı verse diye düşünür. Kendimi ona ispat edebilirim. Yaşlı oyuncu teksti incelerken içinden gelen beklentilerini dinlememeyi öğrenmiştir artık. Şöyle bir bakar ve kendi rolünü hemen bulur. Büyük patronu göklere çıkaracak role çanak tutmak için vardır bu tiyatroda. Hep çanak tutulan kişi olmayı beklemiştir. Ama birgün sahnede bir hareket sonrası patronundan gerekli azarı işitmiş, bir daha tiyatrosunda iş bulamama korkusuyla geri çekilmiştir. Artık o bu tiyatronun yıllardır vazgeçemediği ikinci adam olmuştur. Genç oyuncu heyecanla rol beklerken, okumaların sonuna gelindiği halde bir şey okuyamamıştır daha. İçindeki heyecan kırılmak üzereyken, yönetmenin ara verilmesine dair söyledikleriyle irkilir. İyi ama daha bir şey okumamıştır bile. Ekibin heyecansız, sessizce dağılmasını izler şaşkın bir halde. Yönetmen rolleri dağıtmış, delikanlıya sözsüz birkaç sahne kalmıştır. Ama sahnede yetişmenin adabıyla, kendisine sıra verilmesini heyecanla bekleyecektir o, her ne kadar içinde bir yerler kırılsa da. Yaşlı oyuncu hayalkırıklığı yüzünden okunan gence şöyle bir bakıp kafasını çevirir. İşte umutsuzlukların ve hayalkırıklıklarının başlama anıdır genç için. Bundan sonrası daha elim ve acıklı olacak, hele oyun başlasın o zaman anlayacaksın hanyayı konyayı der içinden ama dillendirmez. Bir çay içip kaşarlı tost yemektir tek hayali, son 20 yıldır yaptığı gibi. Yönetmen yakmadan ağzında tuttuğu sigarasıyla dışarı çıkmaya hazırlanırken, delikanlıya bakar. Nasıl da çaresiz, şekeri elinden alınmış masum bir kedi gibi durmaktadır. Ama olması gereken budur yönetmen için. Sahnede yetişecek bir delikanlı bu yollardan geçmelidir. Bu şekilde öğrenecektir sahne adabını ve terbiyesini. Sabırla örecektir sahne yeteneklerinin ilmeklerini. Ve bu şekilde öğrenecektir itaat etmeyi büyük patrona. Çünkü artık çanak tutan yaşlı oyuncusu yaşlanmaktadır ve yerine yeni biri gereklidir. Sesini yükseltmeyecek, becerikli biri. Provalar, çalışmalar, kavgalar derken bir oyun daha çıkar sahneye. Tıklım tıklım salonlar, Anadolu turneleri ve güzel ülkemin dörtbiryanında uykusuzluğun aktığı gözlerde sahnede olmanın verdiği ışıltılar. Sonra yine provalar, provalar, provalar….. Cüneyt İngiz Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|