Tiyatroda oyunculuk ve yönetmenlik yapmakta olan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları kadrosunda bulunan, benim mücadeleci karakterini pek sevdiğim Hülya Karakaş, “twitter”da “Üstün Akmen'in ‘eleştiriden’ magazine geçişinin hazin hikâyesini Tiyatro Dünyası sitesinden okuyabilirsiniz” diye bir not düşmüş.
Karakaş’ın sözünü ettiği yazı, sanırım Tiyatro Dünyası sitesinin Evrensel’den alıntıladığı “Kız Hande, Bu Öfke Bu Kin Niye (15.06.2011)” başlıklı yazım olmalı. Sevgili Hülya, benim de en az kendisi kadar “taciz” eylemine karşı olduğumu elbette bilir, bilir bilmesine de neden böyle bir kelâm eder anlamam pek mümkün olmadı. Her “tacize uğradım” diyeni “zavallı kadın” çerçevesi içine dâhil ederek gözüm kapalı savunamam ki! İki tiyatrocu arasında gelişen olayı değerlendirirken, bakış açımı özgürce ifade edince magazinci mi oluyorum? Böyle bir mantık yürütme karşısında şaşırmamam olası değil!
Hande Ataizi’nin Cihan Ünal’a olan öfke ve kinini anlayamadığım gibi, ne yalan söyleyeyim Hülya Karakaş’ın da bana olan öfke ve kinini çakamadığımı itiraf etmeliyim.
Bana sorarsa, bir sanatçı eleştiriye açık olmalı, kin tutmamalı, ota çoka bulaşmamalı, akil olmalı.
Yazar olmak ister misiniz?
Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...