| Tiyatro Kursu | Şirket Tiyatrosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Hakkımızda | Yazılar | Haberler | Yazarlar | Tiyatro Oyunları | Tiyatro Grupları | Sanatçılar | Kaynak | Duyuru Panosu | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu Da Benim Ailem – Tiyatrokare İsmail Can Törtop Bilmem farkında mısınız, bu sezon bir aile komedisi yok sahnelerde. Komediyi geçtim, aileyi anlatan oyunlar da göremiyoruz artık. Zaten hayatın içinde de artık aile denen olgu görmezden geliniyor ama bu konuya bir tiyatro yazısında girmeyeyim.. Fantastik akımların, yeni şeylerin peşinden koşarken elimizdeki pek çok güzelliği unutuyoruz, her zamanki gibi öncelikle ailemizi belki de… Sezonun sonunda da olsa Tiyatrokare sezonun eksiği olan bir aile komedisi ile karşımızda. Sıcacık, samimi, her ailede yaşananları sahneye taşıyan, bizden bir oyun Bu Da Benim Ailem. Didaktik değil ama gülerken kendi ailenizi görüyor ve ister istemez düşünüyorsunuz… Sandberg&Firner’ın yazdığı oyunu Hale Kuntay Türkçe’ye çevirmiş, Nedim Saban bize uyarlamış. Bu uyarlama olayına gördüğüm kadarı ile Tiyatrokare büyük önem veriyor. (Geçen sezon da Kim O? çok başarılı bir şekilde uyarlanmıştı ülkemize) Çok da iyi ediyor çünkü bu tip oyunlarda samimiyet, seyircinin kendinden bir şeyler bulması çok önemli. Konu ve yaşananlar zaten her ailede yaşanan evrensel durumlar. Ekip; olayları, isimleri, ilişkileri ve yer yer politik-sosyolojik taşlamaları ülkemize uyarlayarak oyunu beklenenden daha da sıcak hale getirmiş. Kısaca konudan bahsetmek gerekirse: Süeda (Suna Keskin) ve Selim (Metin Serezli) 30 yıldır evli bir çifttir. İlk zamanlar tarafların hoşgörü gösterdiği bazı durumlar 30 yıldan sonra pek çok evde olduğu gibi bu evde de göze batmaktadır. Kadının temizlik hassasiyeti, sigara yasakları vs bir yana erkek de işine evinden daha çok zaman ve önem ayırmaya başlamıştır. Bu yorgun çift ilişkilerini sorgularken kadın, oğlu Tuğrul’u (Yunus Günçe) evlendirmeyi oğlunun ve eşinin itirazlarına rağmen kafasına koymuştur. Yakın arkadaşı Hamiyet’in (Hülya Karakaş) desteği ile Aydan (Oya İnci) ve kızını Aybike (Sinemis Candemir), oğlu ile tanıştırabilmek için akşam eve davet eder. Ancak Aydan (Oya İnci) kızından daha fazla ilgi görecektir… Sıcak bir oyun olmuş; aile zengin de olsa fakir de olsa, Türk ailesi de olsa yabancı bir aile de olsa, evlat oğlan da olsa kız da olsa yaşananlar her evde birbirine çok benziyor. Bu yüzden de seyirci kendi hayatından çok şey buluyor sahnede.. Kadınların ailesi için daha iyi ve güzeli isterken aslında nasıl ihmalkar olduklarını görüyoruz, tüm apartmanın dertleri ile ilgilenirken kocasına “nasılsın” diye sormayı ihmal edişini, veya erkeğin istemeden de olsa nasıl kalp kırabildiğini, düşüncesiz davranabildiğini izliyoruz. Çocuklara duyulan kayıtsız şartsız sevgi var sahnede ve çocukların aileyi düzeltme savaşı… Oyun, (sebebini benim de bir türlü anlamadığım) annelerin çocuklarını evlendirme çabasına varıncaya kadar ailelerin içinden bazen tatlı bazen keyifsiz pek çok kesit izletiyor seyirciye, ve “Aaaa, evet evet, aynen böyle” dedirtiyor oyunu izlerken. Metin Serezli ailenin babası rolünde çok başarılı. Gerçi, bana göre Metin Serezli’nin beklediği paslar, oyun alanları bu tekstte çok fazla yok ama yine de usta, ustalığını fark ettiriyor. Espri zamanlaması, bir esprinin nasıl doğal ve etkili bir şekilde söylenebileceği konularında ders gibi izlemek lazım Metin Serezli’yi… Suna Keskin, evin annesi rolünde.. Rol üzerine çok uymuş, o da bazı nüanslarla tamamlamış karakterini. Ancak Metin Bey ile henüz iyi bir ikili olamamışlar, ikili arasında bir uyumsuzluk seziliyor.. Oyun oynandıkça ikilinin sahne uyumu da artacaktır ve oyun çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Oya İnci’yi komşu kadın olarak izliyoruz. Çılgın bir kadın canlandırdığı karakter; lafını bilmeyen, içkiye zaafı olan, eşini kaybetmiş olması sebebiyle yalnız hisseden, aşka susamış bir kadın… Gayet iyi canlandırmış.. Oyunun en renkli karakterini ortaya çıkarmış. Hülya Karakaş ise Süeda’nın yakın arkadaşı Hamiyet olarak sahnede. Tekstte bu karakter üzerine espri fazla yazılmamış, daha ziyade oyunu toparlayan bir karakter, birkaç kez de kendi sevgilisi ile ilgili şeker espriler yapıyor. Hülya Hanım, gereksiz abartmalara hiç girmeden tertemiz bir oyunculuk ortaya koyuyor ve bence rolü de tam olarak bunu istiyor. Komedi oyunlarından komedi özellikleri zayıf olan karakterleri canlandırmak çok zordur, çünkü oyuncu espriye katılmak ister ama çoğu kez zevksiz bir çaba olur bu. Hülya Hanım’ı bu açıdan da tebrik ediyorum. Ailenin çocuğu Tuğrul rolündeki Yunus Günçe için soru işaretleri var kafamda, bence karakterini ve oyunu yeterince tanımamış, incelememiş. Seyirciyi eğlendirme sorumluluğunu kendi kendine üstleniyor ama maalesef bu durum oyuna katkı sağlamak yerine zarar veriyor. Öncelikle emprovize gibi görünen esprileri hem oyun ile alakalı değil hem de kaliteli değil. Aynı zamanda espri yapma telaşıyla role giremediğinden etkilendiği kıza kendini beğendirmek yerine bu tavırları ile onu sinir ediyor. Kız etkileneceği yerde rahatsız olduğunu gösteren mimikler yapıyor. Bu da sonraki yakınlaşma sahnelerinin gereksiz olmasına sebep oluyor. Diğer yanda da tekstte kendisine verilen eğlenceli alanları doldurmuyor ve beni hayrete düşürüyor. Bence, komedi oyunlarında bol espri yapma kaygısına düşmeden, rolün gereğini yerine getirmek en doğrusu. Böylelikle oyuna daha fazla olumlu katkı sağlanacaktır. Aybike rolündeki Sinemis Candemir, zarafeti ile rolüne son derece uygun. Tadında oynamaya gayret ediyor. Mimiklerini daha zengin kullanması oyunculuk açısından seyirciyi daha fazla tatmin etmesini sağlayacaktır. Genelde aynı mimikler ile sahneleri destekliyor, bu da inandırıcılığa zarar veriyor.. Sinemis Candemir ve Yunus Günçe de ikili olarak henüz gerekli uyumu yakalayamamışlar. Sinemis Hanım’ın tercihi değildir belki ama ilk giydiği kıyafet güzel değildi. Kalitesiz bir kıyafet, böyle zengin bir oyunda ve böyle zarif bir oyuncuda sırıtıyor, ucuz duruyor.. Esin Arıcan imzalı diğer kostümler son derece başarılı. Bu tip oyunlarda dekor çok önemli ve gereklidir, Zuhal Soy da bu bilinçle harika bir dekor yapmış. Bence yine gerçek gibi olmuş. Öyle detaylı düşünülmüş ki burasının bu ailenin evi olduğuna hiç şüphe kalmıyor.. Nedim Saban rejisiyle ailece izlenebilecek keyifli bir komedi olmuş Bu Da Benim Ailem.. Mutlaka izlemelisiniz… İsmail Can Törtop can@tiyatrodunyasi.com Yazarın Tüm Yazıları Paylaş Tweet |
Tiyatro Kursu Başlıyor! 19 Kasım'dan itibaren her SALI Kadıköy'de! Çalışanlara yönelik hobi sınıfı! Duyuru Panosu!
Son Eklenen Tiyatro Oyunları
Güncel Yazılar
Yazar olmak ister misiniz? Yazar olarak tiyatrodunyasi.com ailesine katılmak, yazılarınızı yüzbinlerce tiyatroseverle paylaşmak isterseniz tiyatrodunyasi@tiyatrodunyasi.com adresine mail gönderebilirsiniz...
Güncel Haberler
Tiyatro Dünyası'nı takip Edin | .. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|